Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:All respekt for å legge så mye sjel ned i å stelle bilen sin.... jøss... men når du forteller at du vasker i sporene med q-tips....ja da er du stemplet for lenge siden i min bok :lol

Galskap kommer i alle former og størrelser skjønner jeg :prf

Note4
hehe, bilvask og detailing er to vidt forskjellige ting ja :thumleft

Gå bort til en bil som ser ren ut og lys direkte på lakken med lommelykt (LED-lykt) mens du ser der du lyser. Da vil du i 98% av tillfellene se vaskeriper og andre riper i lakken som gjør at lyset bryter. Selv fabrikknye biler ser ikke ut etter en "klargjøring" av forhandler før levering. joda, bilen ser blank og fin ut for de aller fleste av oss, men en "detailet" bil skiller seg bare enormt ut. Er mange som kom bort til meg på parkeringsplasser etc. og sa "Dæven for en blank bil".

Hvis noen her inne vil ha detailet sykkelen/bilen sin av folk som VIRKELIG er nøye så kan jeg sette dere i kontakt med riktige folk. Men er dere ute etter en skikkelig detailing hvor jobben også blir dokumentert med film/bilder etc. så ikke regn med at du får noen rabatt. Skal du selge bilen/sykkelen så kan det faktisk lønne seg og betale noen tusen for dette da prutningsmonnet ofte forsvinner med tanke på det estetiske.

De folkene jeg snakker om overgår vanlige "vaskesjapper" med god margin og koster så klart også en del mer.

Regn med å betale 5-10.000,- for en fullstendig detailing av en bil. Mulig det er noe billigere hvis du har motorsykkel. Da inngår også evt. vannsliping etc. for å fjerne riper som går gjennom klarlakk etc. :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: Jeg kan også beroligere dere med at innerskjermene/hjulbrønnene ble vasket for hånd samt tørket og selfølgelig vokset. Hele seansen med rubbing, voksing/vasking etc. brukte jeg tre hele dager på og bilen ble ikke kjørt i mellomtiden (bortsett fra inn og ut av garasjen. Jada.. jeg vasket også dekkene, selv i sporene... med q-tips. Jeg kan ikke nevne ALT jeg gjorde for da blir jeg stemplet som en komplett idiot, haha. ]
:thumleft
Jeg ville aldri finne på å kale deg for en idiot, men jeg antar at du har gått opp på medisineringen siden dengang? :P :p
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev: Jeg kan også beroligere dere med at innerskjermene/hjulbrønnene ble vasket for hånd samt tørket og selfølgelig vokset. Hele seansen med rubbing, voksing/vasking etc. brukte jeg tre hele dager på og bilen ble ikke kjørt i mellomtiden (bortsett fra inn og ut av garasjen. Jada.. jeg vasket også dekkene, selv i sporene... med q-tips. Jeg kan ikke nevne ALT jeg gjorde for da blir jeg stemplet som en komplett idiot, haha. ]
:thumleft
Jeg ville aldri finne på å kale deg for en idiot, men jeg antar at du har gått opp på medisineringen siden dengang? :P :p
Hehe, når jeg først får for meg noe så går jeg inn for det 100%. Men jeg kan være ganske sløv med ting som ikke interesserer meg :lol
Men det gjelder vel kanskje for de fleste.... ? :scratch

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Zadnez »

solgte du bilen for å kjøpe MC???

den var forresten dritlækker
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:solgte du bilen for å kjøpe MC???

den var forresten dritlækker
Hehe, nei det var ikke grunnen til at jeg solgte den. Jeg solgte den fordi jeg ikke gidder og betale i dyre dommer for en bil kun kjærringa bruker t/r jobb. Så den ble byttet ut med en liten VW UP! :lol

Dog hadde jeg en enda "råere" bil rent motormessig etter denne Audi'en og det var en Mercedes A-250 AMG Sport. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten bråtur til Rakkestad i dag og hjem igjen. Stort sett tørre veier hele veien. En fin og en litt småkjølig tur da jeg ikke hadde ull undertøyet mitt på... :redface

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:Ble en liten bråtur til Rakkestad i dag og hjem igjen. Stort sett tørre veier hele veien. En fin og en litt småkjølig tur da jeg ikke hadde ull undertøyet mitt på... :redface
Ble en kaldsveng om der i dag for meg også, så deg ikke der jeg... Håper du kom deg unna radaren til "Onkel Blå" på utsiden av gartneriet, på vei mot Halden! Heldigvis lå det ett par biler forran meg som var veldig lovlydige :roll

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:
Klinker til med et til som ikke er tatt så alt for langt unna. Hvor er dette tatt?

Bilde
Steigen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Ashland skrev:
Bjerknez skrev:Ble en liten bråtur til Rakkestad i dag og hjem igjen. Stort sett tørre veier hele veien. En fin og en litt småkjølig tur da jeg ikke hadde ull undertøyet mitt på... :redface
Ble en kaldsveng om der i dag for meg også, så deg ikke der jeg... Håper du kom deg unna radaren til "Onkel Blå" på utsiden av gartneriet, på vei mot Halden! Heldigvis lå det ett par biler forran meg som var veldig lovlydige :roll
Jeg tok veien fra Sarpsborg jeg da, begge veier. Ingen kontroll mot rakkestad og da var det nok ingen kontroll hjemmover heller siden jeg kjørte tilbake med en gang :thumleft
Må si de første kilometerene fra Rakkestad mot Sarpsborg er litt morsomme :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Nå har vår Herre sett seg lei på all motorsykkelkjøringen min, så i morgen forsøker han seg på en liten hevn ved å sende en snøstorm over meg. Men selv vår Herre må nok innse at våren snart er et faktum. Så min beskjed tilbake er:
"Hang yourself...one more time!"

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Nå har vår Herre sett seg lei på all motorsykkelkjøringen min, så i morgen forsøker han seg på en liten hevn ved å sende en snøstorm over meg. Men selv vår Herre må nok innse at våren snart er et faktum. Så min beskjed tilbake er:
"Hang yourself...one more time!"
Alle har lært på skolen at Vår Herre er allmektig :[-X
Så la oss da håpe at han også er overbærende :[-o< Med deg.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:Nå har vår Herre sett seg lei på all motorsykkelkjøringen min, så i morgen forsøker han seg på en liten hevn ved å sende en snøstorm over meg. Men selv vår Herre må nok innse at våren snart er et faktum. Så min beskjed tilbake er:
"Hang yourself...one more time!"
Alle har lært på skolen at Vår Herre er allmektig :[-X
Så la oss da håpe at han også er overbærende :[-o< Med deg.
Har hørt mange røverhistorier om vår herre ja :lol
Religon er roten til mye vondt her i verden, så det har jeg meldt meg ut av for lengst :thumleft :-# :x

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Bjerknez skrev:Nå har vår Herre sett seg lei på all motorsykkelkjøringen min, så i morgen forsøker han seg på en liten hevn ved å sende en snøstorm over meg. Men selv vår Herre må nok innse at våren snart er et faktum. Så min beskjed tilbake er:
"Hang yourself...one more time!"
Alle har lært på skolen at Vår Herre er allmektig :[-X
Så la oss da håpe at han også er overbærende :[-o< Med deg.
Har hørt mange røverhistorier om vår herre ja :lol
Religon er roten til mye vondt her i verden, så det har jeg meldt meg ut av for lengst :thumleft :-# :x
Alkohol er også "roten til mye vondt" her i verden :sorry
Så da går jeg ut ifra at du samtidig kutter ut slikt som har med det å gjøre. :[-X

NEI! jeg er hverken avholds eller personlig kristen :[-(
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Tommas »

Jeg tror nok Bjerknez er rimelig trygg for represalier fra den kanten.

Milliarder av planeter, som har vart milliarder av år - og for roughly 2000 år siden så parkerte skaperen av alt som finnes sønnen sin her...

Tror rett og slett den er for drøy :[-(


Om man er voksen og tror jorda er 5000 år gammel så må jeg innrømme at jeg er litt skeptisk ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Bjerknez skrev:Nå har vår Herre sett seg lei på all motorsykkelkjøringen min, så i morgen forsøker han seg på en liten hevn ved å sende en snøstorm over meg. Men selv vår Herre må nok innse at våren snart er et faktum. Så min beskjed tilbake er:
"Hang yourself...one more time!"
Alle har lært på skolen at Vår Herre er allmektig :[-X
Så la oss da håpe at han også er overbærende :[-o< Med deg.
Har hørt mange røverhistorier om vår herre ja :lol
Religon er roten til mye vondt her i verden, så det har jeg meldt meg ut av for lengst :thumleft :-# :x
Alkohol er også "roten til mye vondt" her i verden :sorry
Det er sant, men man får da vertfall en liten rus på kjøpet. Men så vidt jeg vet så gjorde vel vår herre vann til vin så den ondskapen må han vel neste ta på sin egen kappe?

Jada.. jeg er på syltynn is her nå, for innholdet i bibelen vet jeg svært lite om, annet enn at jeg vet at jeg som ung reiv ut bibelsidene av bibelen foreldrene mine fikk når dem giftet seg for å rulle meg en sigg. Så NOE godt kom vertfall ut av denne hellige boken :lol

Svar