Siden
Bakpå og jeg tidlig planla en lengre tur nedover i Europa, ble det til at jeg ikke slang meg med på MCsidens Pre-høst tur.
Planen var å bruke siste ferieuka til annet enn MC-kjøring. Men siden vennetjenesten jeg hadde påtatt meg for hyttenaboen ikke lot seg gjøre før nødvendig materiale var på plass, ble det til at jeg bestemte meg for en spontan prehøst-tur for meg selv.
En kjapp kveldstime og booking for to overnattinger var i boks.
Hvor turen skulle gå var det ingen tvil om. Trollstigen var målet!
Og jeg er noe beskjemmet over å innrømme at jeg aldri har kjørt Trollstigen tidligere - verken med bil eller MC...
Men nå skulle det altså gjøres.
Og det ble en strålende flott tur - med både regn og flott vær. Men alt i alt en tur som definitivt ga mersmak og som vil bli gjentatt neste sesong. Men da i motsatt retning og via Gaustad og "Helvete" og Skåbudalen på vei mot Åndalsnes og Trollstigen fra den
riktige siden

.
Denne gangen gikk ferden over Valdresflyie på torsdagskvelden. Med flott klarvær og skarp god sikt mot noe av det virkelig flotte av norsk natur over 'flya.
Middag på Beitostølen - en kinesisk restaurant denne gangen - før ferden gikk videre mot første overnatting på Jotumheimen Feriesenter i Randsverk.
Så for øvrig at
SuperMorten passerte Beito mens jeg spiste kinamaten :-)
Her noen bilder fra campingen i Randsverk, grusveien fra Heidal til Lalm på vei til vei nr. 15. Ikke veldig behagelig å kjøre i nedstigningene...
Men antakelig et paradis for de som elsker slike veier og som har rett sykkel til formålet.
På vei 15 ble jeg tatt igjen av Pre-Høst tur gjengen ved sånn ca. Vågåmo.
Men Stelvio'en er rimelig kvitt i forspranget, den

. Og var først framme på ESSO'en på Lom hvor det ble et hyggelig møte (håper jeg...

) med den glade turgjengen.
Slo følge med gutta til Geiranger og ble møtt av regn over fjellet mot Grotli, men i Geiranger var det kun lettere overskyet. Stedvis glatt vei fra fylkesgrensa og bort til svingene og nedstigningen til Geiranger. Men alle kom trygt og velberget fram.

(
hakhap,
Snikkeren og
SuperMorten)
To be continued...