Snart tre uker siden vi kom hjem fra påskeferie i Karibia og Florida.
Fort Lauderdale i to dager, ei uke på cruise og fire dager i Miami.
Cruiset kan vel enklest beskrives som late dager på et enormt skip med fri tilgang på mat og drikke.
Greit for late folk som meg, men ei uke er nok.
Hva sier du om 330 m lengde, 70 m over vannlinja, 225 000 tonn og godt og vel 8000 mennesker om bord ?
Det var kø ut fra Fort Lauderdale
DSCF4130.JPG
Stort skip, det største jeg har sett
DSCF4203.JPG
DSCF4158.JPG
Vi var i land på Haiti, Jamaica og i Mexico.
Så årets påsketur ble med vannscooter i Mexicogulfen.
Marked i Hussein Bolts hjemby, Falmouth på Jamaica
DSCF4176.JPG
I Mexico skriver de det de mener på skiltene.........
DSCF4209.JPG
Etter ei uke til sjøs bar det til Miami og 4 dager på South Beach. Jeg fikk meg noen soltimer på stranda og har aldri før bada så tidlig i sjøen.
Prisene var helt hinsides, selv for en nordmann. 30 dollar for en øl på på en fortausrestaurant langs Ocean Drive gjorde at alkoholkonsumet ble holdt på et ytterst edruelig nivå. Fordelen var at jeg slapp å lete etter "rest room" til stadighet.
Om noen lurer, så er det ett mc-merke som gjelder i Florida. Harley Davidson. Punktum.
Jeg så noen få andre sykler også, plastraketter, etpar BMW GS, en Yamaha FJR 1300 og i nabolaget til hotellet bodde det en Ducati Multistrada.
Ellers var det Harley i alle varianter, fra choppere til alle cruisermodellene og forbausende mange Road King, Road Glide, Street Glide og Electra Glide.
Jeg har alltid hatt en forestilling om at Harley er for hvite menn over 40 med pondus, skjegg, tatoveringer og bikeruniform.
Sånn var det ikke i Miami.
Jeg så mange svarte og folk fra lengre sør i Amerika på Harley. Ikke mange damer som kjørte, men noen var det.
Og bare et fåtall av dem så ut som de "bikerne" vi ser her i landet.
Mange av syklene var lettere customisert med bla a større forhjul enn originalt. Høyere styre var også vanlig, men få apehengere.
Desto mer ledlys under tanken og over alt, og eksosanlegg med gromlyd.
Alle andre farger enn ensfarget svart, gjerne kombinasjon av svart og lilla, svart og mørkerød div varianter av blå eller grønn osv.
Jeg har også hatt ei forestilling om at det er rock som gjelder når man kjører HD, og skjønte etter hvert at jeg tok feil der også.....
Jeg hørte ikke "Born to be Wild" en eneste gang
Fra flere av syklene gjallet rap,en utover gatene, pluss Hiphop og Gud vet hva alle musikkstilene heter.
Vel, jeg ble noen illusjoner fattigere og noen erfaringer rikere. Og fikk ikke et eneste bilde av noen sykler.
Miami Beach
DSCF4286.JPG
Dette må være folkebilen i Miami:
DSCF4301.JPG
Mustang i retrodesign, den blir bare finere jo mer jeg ser på den.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.