Du verden, tiden går

.. og når man har mye å gjøre og mye å føre...ja så går den enda fortere :)
Etter å ha hentet hjem "toer'n", har den blitt stående i garasjen, avventende. Ventet på vinterdekk og litt annet "stash" som jeg ønsket å få montert på den. I ventetiden startet også sesongens oppussing. Vi har en spisestue som har blitt stående urørt av oss siden vi kjøpte huset i 1996 (huset er bygget i 1969), så den trengte en aldri så liten oppgradering. Det er som det alltid er med slike "prosjekter", man havner inn i en spiral og ting "eter" på seg. Så de siste ukene har vært preget av jobb, oppussing, innkomne pakker til "toer'n", litt småmekking i snekkerpauser og man nærmer seg nå klargjort på alle fronter
Oppussingsprosjekt
Det hele startet med bestilling av varmepumpe. Plasseringen av pumpen hadde beste effekt ved å bli montert på en av veggene i den "gamle" delen av stua, så da ble det til at prosjektet startet :) Prosjektet hadde ligger å ventet "i kø" relativt lenge, så det var på høy tid. Kort fortalt, riving av vegger, ny "kledning" (valgte her ferdigmarte smartpanelplater i "tåkedis"-farge, ny el.montering, ny peisovn...++. Spiser på seg slikt :)

"Byggestrøm må man ha, mens man venter på en fagutdannet elektrikker :)
og midt i prosjektet, "ryr" pakkene inn :)
I pakkene ankom dekk, et ekstra felgsett med skiver og drev, TailTidy, passasjerpegs, bagasjebrett, nytt drevsett (tatt den ned 1 tann foran og opp 2 tenner bak), nytt kjede og kjedeverktøy (kutter/mont.)
PassasjerPegs, pakket og sendt fra Italia, MANGE TAKK til forum-medlem
JanK
...de måtte jo skrus på umiddelbart :)
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=qU3nk4_eh8g[/video]
....ja også ankom det
et par SKO og
noen par SOKKER...som jeg bare MÅTTE ha
Så nå nærmer siste del av stua seg ferdig, venter på en murer som skal komme å pusse opp brannmuren og da gjenstår kun den siste avgjørende listinga :)
Innimellom har jeg da fått stelt litt med "Toer'n" og det ble
sesongåpning i går, på nye dekk:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=rPBavVAY1Z0[/video]
..og
DU VERDEN...det å kjøre på pigg, på bar asfalt er jo
også gøy

River seg litt løs i svinger, men setter seg fort igjen, vannvittig delilig følelse. Rakk å gjøre unna 12 mil i går kveld.
Nå sitter jeg å planlegger en liten utflukt til en grus/snø/is-vei ved Samsjøen utenfor byen her....skal ta med videokamera, se om jeg kan få filmet litt av sesongstarten, dag 2