Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Spørs om alle her inne tåler å høre en eventuel rapport fra turene :knegg
Hvis du helst ikke vil være nedlatende så kan et tips være å tenke før man skriver.
Bringisen skrev engang at en mc med helkåpe ala min, ikke er noen mc....det har jeg hengt meg litt opp i, men det begynner å slippe taket nu som sola titter godt frem, og det er +15 i skyggen!
Først.....en flott kake, og kakemonster som jeg er, har jeg satt min datter i sving med å lage sjokoladekake :D

Så til det du skriver her.......kan godt være jeg har kunnet skive noe slik i kampens hete, men det virker veldig merkelig at jeg ord rett skulle skrive akkurat det du sier her.
Hvis du linker til utsagnet skal jeg eventuelt beklage utsagnet. Jeg mener også at jeg har skrevet og satt K1300S som en av topp 10 for meg, men det er vel sjelden man husker det positive ;-)
Hvis jeg skulle hengt meg opp i alt det negative som er skrevet om GS her i denne tråden så skulle jeg ha hengt meg for lenge tiden :sick: Negativitet har jeg aldri hengt meg opp i. Jeg er trygg og selvsikker på mine egne vurderinger. På den måten er negativitet fra andre mennesker jeg knapt kjenner så lite betydningsfullt at jeg fort glemmer det. Det anbefales :thumleft
Jeg tar bare tommel opp, og ferdig med det :thumleft

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Nice one!

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Hej,hej :vs

Ja da var nok en sesong over og for min del har jeg kjørt min lengste sesong på mange år, dette til tross for ingeniør studier på kveldstid.

Jeg vil nok tro det har mye med sykkelen å gjøre så klart.

Har man en sykkel som gjør en glad, en sykkel som skriker etter flere mil og som overrasker med positive egenskaper på hver tur. Da blir det kilometer selv om man ikke får tilbringe sommerferien på sykkelen.

Det som gjør at jeg skriver dette i denne tråden er selvfølgelig at denne sesongen styrker det jeg tok sjansen på å messe om før jeg hadde fått nye sykkelen.

Jeg fikk jo pepper for at jeg kunne gå ut med påstander før jeg hadde prøvd sykkelen, selv om jeg mener selv at jeg gang på gang forklarte hvorfor ;-)

Nå når første sesong er over, kan jeg skrive under på at det jeg påsto før sesongen var riktig.

Utrolig nok kan jeg med hånden på hjerte ikke finne negative ting med den nye BMW R1200 GSW enda.

Den kjører som en sporttourer fra få år tilbake, den er letthåndterlig som en mindre allroader, bygget som en tanks og er komfortabel som en tourer. I tillegg bruker den relativt lite drivstoff. For oss som liker at teknologien går fremover og som vil være med på å utvikle den videre, er dette drømmesykkelen.

Man kan diskutere seg gul og blå angående teknologiske hjelpemidler i kjøretøy, men hvis man liker følelsen av at teknologien er til hjelp og til glede, da er dette herlig.

Sykkelen har fungert knirkefritt med all sin teknologi og har gitt meg en kjøreglede som jeg ikke kan huske siden 1986 da jeg tok min første kjøretur på motorsykkel.

Hvis jeg skal pirke og forsøke å grave etter en negativ ting så må det være en liten stølhet i skuldrene etter ca 190 mil på en tredagers tur. Siste dagen kjente jeg en liten stølhet helt oppe i nakken over skuldrene. Jeg gjorde ikke noe med det i sesongen, men vil justere styret opp noen millimeter for å se om det hjelper. Jeg har hørt av andre at man kan jusetere styret litt hvis man merker slikt. På F800GSén hadde jeg styreforhøyere, så det kan være høyden på styret som gjør dette. På den andre siden er det sjelden jeg kjører 190 mil på tre dager. Men det kan jo være jeg tar en tur til kontinentet om et par år. Det blir ikke kommende sesong.

Så jeg må bare få utbringe en skål for denne fantastiske multikunstner av en motorsykkel. Makan til sykkel skal man lete lenge etter om man vil ha i pose og sekk. For min del er den herved kåret til den beste sykkelen andre år på rad :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Bra at du er fornøyd :thumleft
Kunne ikke tenkt meg en sånn "traktor" selv, men skal ikke starte noen diskusjon om å like/ ikke like.
Du kjørte 190 mil på tre dager, hvor mange timer ble det pr dag fra du starta til du parkerte om kvelden ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:Bra at du er fornøyd :thumleft
Kunne ikke tenkt meg en sånn "traktor" selv, men skal ikke starte noen diskusjon om å like/ ikke like.
Du kjørte 190 mil på tre dager, hvor mange timer ble det pr dag fra du starta til du parkerte om kvelden ?
Treogseksti komma tretretre mil pr dag er ca det jeg normalt kjører pr dag når jeg er på tur, da har jeg 10-12 timers dag med ganske hyppige pauser.
Har som regel første overnatting i Tromsø, og det er ganske nøyaktig 60 mil hjemmefra.

Har du prøvd noen av disse traktorene? Om du har prøvd, ja da vet du jo hvorfor du mener det gjør, og alt er greit. Om ikke, så kan det hende du hadde blitt litt overrasket over både komfort og kjøreegenskaper ...

Ang BMW K 1x00 S/R/R Sport, som nevnt over, så er det den sykkelen jeg har mest lyst på, og har mange ganger vært nær ved å bytte til en sånn. Dessverre har fornuften slått inn hver gang, og jeg kjører fremdeles V-strom.
Egentlig er jeg strålende fornøyd med den, så da så ....
http://68.178.194.211/gallery/data/500/DSC_0151.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Very nice

Storm
Motorsykkelen din: 2 hjul

Legg inn av Storm »

Har faktisk lyst på en sånn traktor selv. Selv om den er dritstygg og litt småtøff i samme slengen. Var så heldig å få prøvekjørt en ny GSA for noen få år siden. Og etter det jeg forstår, så har den ikke blitt noe dårligere. Da er det bare å prøve å få solgt min strøkne Fat Bob til våren :prop:
Selv Dronninga er litt på glid nå. :lol

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Kjekt å høre fra deg Bringis, hadde forventet og håpet på en tur-rapport eller to iløpet av sesongen, men det var det lite av. :sorry
Godt du er fornøyd, og godt vi er forskjellig. Jeg er superduperhappy med min nye Speed Triple som jeg hentet i midten av august.
Jeg skal IKKE dra igang en ny diskusjon her, men i mine øyne, og for meg...er den en komplett motorsykkel.

Jeg har imidlertid lovet meg selv at neste sesong skal jeg prøve en GS 1200, om ikke annet for å ha gjort det. Men det skal definitivt gjøres med glede og et åpent sinn :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Storm
Motorsykkelen din: 2 hjul

Legg inn av Storm »

Jeg kan skrive under på at Speed Triple R er en knallgod sykkel. Jeg kjøpte en ny i 2012. :prf

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Olav K skrev:Kjekt å høre fra deg Bringis, hadde forventet og håpet på en tur-rapport eller to iløpet av sesongen, men det var det lite av. :sorry
Godt du er fornøyd, og godt vi er forskjellig. Jeg er superduperhappy med min nye Speed Triple som jeg hentet i midten av august.
Jeg skal IKKE dra igang en ny diskusjon her, men i mine øyne, og for meg...er den en komplett motorsykkel.

Jeg har imidlertid lovet meg selv at neste sesong skal jeg prøve en GS 1200, om ikke annet for å ha gjort det. Men det skal definitivt gjøres med glede og et åpent sinn :thumleft
Hmm, har nå skrevet noen ord i løpet av sesongen da, flere bilder har jeg lagt ut også i diverse tråder :scratch
Kanskje ikke så mye skrevet som noen hadde håpet på, men sommersesongen blir jo brukt til å kjøre da :P :p
Ser frem til å høre etter prøvekjøring i løpet av neste seong :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Bringisen skrev:
Olav K skrev:Kjekt å høre fra deg Bringis, hadde forventet og håpet på en tur-rapport eller to iløpet av sesongen, men det var det lite av. :sorry

Hmm, har nå skrevet noen ord i løpet av sesongen da, flere bilder har jeg lagt ut også i diverse tråder :scratch
Kanskje ikke så mye skrevet som noen hadde håpet på, men sommersesongen blir jo brukt til å kjøre da :P :p
Ser frem til å høre etter prøvekjøring i løpet av neste seong :-)
Oki, da er det min feil, som ikke har fått det med meg :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Faktisk så har jeg ikke helt oversikt over hvor mange km pr.dag , men jeg kom lengere enn jeg hadde planlagt hver dag.
Kan nok finne det ut.
Det var på vestlandsveier og noen fjelloverganger så timene gikk. :P :p Uansett mye morsommere og underholdende enn timer i rett strekk på autobahn ;-)

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Treogseksti komma tretretre mil pr dag er ca det jeg normalt kjører pr dag når jeg er på tur, da har jeg 10-12 timers dag med ganske hyppige pauser.
Har som regel første overnatting i Tromsø, og det er ganske nøyaktig 60 mil hjemmefra.

Har du prøvd noen av disse traktorene? Om du har prøvd, ja da vet du jo hvorfor du mener det gjør, og alt er greit. Om ikke, så kan det hende du hadde blitt litt overrasket over både komfort og kjøreegenskaper ...

Ang BMW K 1x00 S/R/R Sport, som nevnt over, så er det den sykkelen jeg har mest lyst på, og har mange ganger vært nær ved å bytte til en sånn. Dessverre har fornuften slått inn hver gang, og jeg kjører fremdeles V-strom.
http://68.178.194.211/gallery/data/500/DSC_0151.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Joda, jeg har såvidt prøvd en Triumph Tiger i sommer. Bare etpar mil riktignok.
Komforten skal jeg ikke si så mye om, satt bra de to milene. Kjøreegenskapene overraska meg positivt, sykkelen var utrulig lettkjørt til å være så høy og svær. Den bare " datt inn i svingene".
Om jeg skulle krysse Afrika eller Sibir hadde en ADV-sykkel vært eneste alternativ, men det skal jeg ikke.
Og hadde jeg kjørt veldig mye på "normale" veier, skulle det heller vært på en GoldWing eller Electra Glide.
jhn skrev:Very nice
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
jhn skrev:

Joda, jeg har såvidt prøvd en Triumph Tiger i sommer. Bare etpar mil riktignok.
Komforten skal jeg ikke si så mye om, satt bra de to milene. Kjøreegenskapene overraska meg positivt, sykkelen var utrulig lettkjørt til å være så høy og svær. Den bare " datt inn i svingene".
Om jeg skulle krysse Afrika eller Sibir hadde en ADV-sykkel vært eneste alternativ, men det skal jeg ikke.
Og hadde jeg kjørt veldig mye på "normale" veier, skulle det heller vært på en GoldWing eller Electra Glide.
jhn skrev:Very nice
Da har du prøvd for lite.
Eller kanskje ikke ...jeg ser egentlig ikke noe poeng i å overtale folk til å kjøpe en bestemt sykkel. Det er sikkert like greit at folk velger sykkeltype selv.
Og jeg tror jo heller ikke at kawaen din er noe man gladelig bytter vekk

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple

Svar