Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Banditmannen »

Hadde meg en "liten" runde i Telemark i dag: Skien - Gvarv - Notodden - Rjukan - Rauland - Åmot - Dalen - Vrådal - Drangedal - Skien, alt i alt ca. 40 mil... :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Flott område å kjøre i det der :thumleft

Var der for noen uker siden (guttetur til Hallbjønnsekken i Tokke) med topp vær! Kommer til å ta i hvert fall en tur til i løpet av sesongen \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Banditmannen skrev:Hadde meg en "liten" runde i Telemark i dag: Skien - Gvarv - Notodden - Rjukan - Rauland - Åmot - Dalen - Vrådal - Drangedal - Skien, alt i alt ca. 40 mil... :knegg
Slo deg med 33 mil. :terge

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Banditmannen »

Gammelgutt skrev:
Banditmannen skrev:Hadde meg en "liten" runde i Telemark i dag: Skien - Gvarv - Notodden - Rjukan - Rauland - Åmot - Dalen - Vrådal - Drangedal - Skien, alt i alt ca. 40 mil... :knegg
Slo deg med 33 mil. :terge
Wow, det var litt av en tur! Bøyer meg i støvet, jeg har hverken rumpe eller nakke til så lange turer! :notworthy:

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

Søndagsturen nå sist Søndag blei ganske lang, det ble: Drammen-Kongsberg-Geilo-Hol-Aurland-Lærdalsøyri-Hemsedal-Gol- og himatt.
Blandet vær sol og regn.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Erling »

Rottenikken skrev:Søndagsturen nå sist Søndag blei ganske lang, det ble: Drammen-Kongsberg-Geilo-Hol-Aurland-Lærdalsøyri-Hemsedal-Gol- og himatt.
Blandet vær sol og regn.
passe støl etterpå tenker jeg.
Hvor lang tid brukte du på mila da?
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

Starta fra heimen kl. 0800 og var hjemme igjen kl. 1700.
Hadde en 20 min. matpause i Hol, i tillegg til bensinfyllinger, mener å huske at jeg gomla i meg en baconpølse i Gol
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av evike »

Dagstur fra Larvik til Fredrikstad for å besøke de som er på treff. Videre til Vinterbro hvor det serveres middag og så Oslofjordtunnelen og Hurum/Drammen, Hof, Hvittingfoss, RV 40 fra oversiden og hjem.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av stianvell »

kjørte fra porsgrunn i går, porsgrunn-notodden-kongsberg-drammen-oslo,

blir samma turen bare retur i morra ;e
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Ble en 26 mils tur idag Røyken, Liertoppen, Sylling, Vikersund, Hokksund, Kongsberg og Buvatnet langs Bolkesjøveien før jeg snudde og tok returen samme vei bortsett fra noen små variasjoner i veivalg...
[album]613[/album]
Knallvær, hilste på mange sykler. Eneste jeg fant ut var at jeg burdte tatt på meg litt mer klær, for luften var ikke så varm som jeg trodde, og med flere timer i salen uten noe saktekjøring så ble det faktisk litt kjølig på slutten.

På returen skjedde eneste "hendelse" noe før Sylling. Lå et stykke bak en pickup fra dokken.no som hadde påskriften "Bred last". Jeg tror det caps-kledde hodet også tenkte det ettersom han lå vel midt i veien... Nåvel, det ble lang venstresving oppover og fin sikt så jeg la an på å kjøre forbi ettersom han holdt 60 i 80 sonen og virket mer opptatt av å se på Tyrifjorden enn veien... når jeg kommer opp på siden av ham så siger bilen lenger og lenger mot venstre så må gi ham et par lange tut så han korrigerer... makan... etter passering dunker jeg pekefingeren mot hjelmen. Litt skummelt at han kjørte såpass mye i sin egen verden...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Tysnes »

En etter middagstur i dag. Tysnes-Norheimsund-Tysse-Eikelandsosen-Tysnes er vel sånn ca 25 mil. KM:2070 i 2010.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Ettermiddagstur idag ca 10 mil, Klokkarstua og tilbake, Liertoppen og tilbake, så Heggedal, Dikemark, og Lierbakkene en gang til. Ting flyter bra. Eksperimenterer med forskjellige kroppsposisjoner i svinger, føler på nedlegg, jobber med å komme nærmere ytterkant i venstresvinger... men det er et litt tveegget sverd... i ytterkant er man jo sikrest mot å treffe biler imot, men samtidig mest grus og dill helt ytterst...

MEN, jeg LURER PÅ hvordan enkelte bilførere har fått lappen !? Idag var det nesten repetisjon av pickup'en fra igår - denne gangen i form av en Audi Q7 som etter Hyggen i retning Klokkarstua - der det er 80 sone - for det første lå i rundt 60 og for det andre lå enda mer over i motgående - og det selv om veien her er vesentlig bredere enn den mellom Sylling og Vikersund. Bilen lå en halvmeter over midten også i sving - med biler imot :oh :oh Nei, noen burdte ha kjøreforbud og ny oppkjøring. Klokelig denne gangen tutet jeg litt før jeg la meg ut for å kjøre forbi og det var bra for det var etterhvert lite plass også til sykkel på venstresiden (veien bukter seg bortover her og sjåføren så sikkert at det ikke var biler imot og "rettet ut" svingene vel mye...) Det tok også en god del tut før sjåføren i det hele tatt reagerte. Tok 360 grader i rundkjøringa ved Klokkarstua og kjørte tilbake samme vei siden jeg var litt nysgjerrig på om sjåføren hadde skjerpet seg... neida litt over stiplet gulstripe fortsatt... blinket et par ggr og pekte på stripa og bilen gled såvidt tilbake på riktig side av streken... Gadd lure på hvor lenge det tar før sjåføren var over igjen 5min? Mindre?

På den annen side kanskje dette var en typisk Q7 fører - jeg leste jo tilfeldigvis artikkelen om Vollvik før jeg kjørte tur idag - hvor det står følgende
Til daglig kjører han en Audi Q7 4,2 med syv seter. En fantastisk familiebil, mener han.
- Den har god plass, har kraft i frasparket, er robust og sikker, god kjørekomfort og oversikt. Det jeg liker aller best, er at den har adaptiv cruisekontroll, som gjør at den tilpasser farten til trafikken foran. Du vet, jeg får jo telefon og tekstmeldinger hele tiden, sier Vollvik.
Så mannen innrømmer faktisk at han leser tekstmeldinger når han kjører bil og derfor er det fint med cruisekontroll som holder avstanden ](*,) eh... når kan vi vente at han kjører ned sin første motorsyklist? Eller er den adaptive cruisekontrollen såå god ??
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Ja du kan spørre... dette er regelen for de som kjører nye dyre biler at de andre får passe seg for de har så flott bil.oghar MYE dårligere tid enn alle andre..var en som prøvde å presse meg i rushet i Drammen her om dagen,kjørte i strid med skiltingen ved Holmenbrua og begynte å presse på US brakka mi, men endte i fortauskanten med lavprofilen før han ga seg...fikk noen tommeler opp gitt..mens han i X5 var litt furten.har god tid i trafikken jeg og og slipper inn folk i fila mi men nå stakk det en jævel i meg pga den overlegne holdningen på fyren.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av evike »

Det er sommerfest på NAF MC VESTFOLD lørdag 26.6.

Til tross for dette har jeg altså planlagt en halvlang tur I CRUISINGTEMPO for oss som liker å ha tid til å se på det vi kjører forbi :)
Søndag 27.6.: Stokke - Horten/Moss - Ås - Ski - Kolbotn - Tyrigrava - Vinterbro - Oslofjord tunnelen - Hurum - Hof - Hvittingfoss - hjem til Lågendalen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

evike skrev:Det er sommerfest på NAF MC VESTFOLD lørdag 26.6.

Til tross for dette har jeg altså planlagt en halvlang tur I CRUISINGTEMPO for oss som liker å ha tid til å se på det vi kjører forbi :)
Søndag 27.6.: Stokke - Horten/Moss - Ås - Ski - Kolbotn - Tyrigrava - Vinterbro - Oslofjord tunnelen - Hurum - HANEKLEIVENE?-Hof - Hvittingfoss - hjem til Lågendalen.
Går det an å holde CRUISINGTEMPO opp hanekleivene?.

Svar