Side 16 av 173

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 17:38
av 2000Touring
Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 17:59
av GTline
2000Touring skrev:Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
Stor forskjell.
Hadde PR2 på BMW'n min og de ble slitt ut etter knapt 800 mil. Etter min mening er for dårlig når Metzler Z6 holder 12-1400 mil.
Kjøp PR3, knalldekk. :thumleft
Men hørte rykter om at de er utsolgt litt nå og da på dem rundt om.... mange som vil ha de tror jeg.

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 18:37
av 2000Touring
Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 18:56
av Dexter
2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D
Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ :knegg

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 19:09
av AJ
Nye PR3 den 7. juni, som oppførste seg eksemplarisk tur/retur Steinkjer i pinsehelga. Ser fortsatt helt nye ut (skulle vel også bare mangle... ;-) ). Tror disse kommer til å vare lenge.

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 19:12
av Onsløv
Prøvde å finne PR 3 i 130/70/17 på motorsykkeldekk.com, men finner ikke noe der. Finner 150, men dette blir vel for bredt? Michelin.no sier at bakdekk skal finnes i størrelse 110 - 190......

Michelin.no anbefaler Pilot Active til min sykkel.... Noen formening om det?

:-k

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 20:02
av Onsløv
Hmmz, må sjekke på biken om det er plass til 150-dekk bak.

Evnt kan jeg gjøre samme som deg. Om den blir litt mer tungstyrt gjør ikke noe i det hele tatt.

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 20:23
av ejs
:thumleft
Husk bare at radialdekk som regel skal ha bredere felger en diagonaldekk.
pilot road 150/70 skal ha mellom 4-4,5 tommer felg.
For smal felg kan gi for rund profil ,med derav mindre anleggsflate.
(har prøvd med for brede diagonal & radialdekk.)
Må også tilføye at bredda som står på dekket ikke altid stemmer med det virkelige målet.
PR2 160/60 er ca:13mm bredere i virkeligheten
*mas *mas *mas *mas

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 20:30
av 2000Touring
Dexter skrev:
2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D
Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ :knegg
Nei, var vel ikke det...

Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 14 jun 2011, 22:04
av 2000Touring
Elolz skrev:
2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving ;e
Tja... Om man i tillegg legger til at man alltid gasser på gjennom rundkjøringene så kan det kanskje forklares med det. Men da burde jo de fleste ha det slik, men det er kanskje ikke så sannsynlig?

Har ikke sjekket om sykkelen står på linje, kanskje det kan ha betydning? Problemet med det er at på BMW'n er det ikke mulig å justere bakhjulet(så vidt jeg har klart å finne ut)

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 15 jun 2011, 00:18
av biker7
Elolz skrev:
2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving ;e
Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 15 jun 2011, 07:38
av 2000Touring
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 15 jun 2011, 07:53
av Geir
2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 15 jun 2011, 08:09
av AJ
2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Noen hevder at slik slitasje kommer av at mange av oss reserverer oss noe for nedlegg på samme side som skrivearmen, dvs. at de som er høyrehendte er mer forsiktig med nedlegg til høyre og tilsvarende for de venstrehendte.
Hvem som har funnet ut at det kan være slik husker jeg ikke i farten, men det kan kanskje være noe i dette...? Noe med følelsen av kontroll, kanskje? Eller følelse av mangel på sådan... :scratch :dontknow

Re: DEKKTRÅDEN

Lagt inn: 15 jun 2011, 23:53
av biker7
Geir skrev:
2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...
Jeg med min kjørestil har hatt dette på alle mine sykler hvertfall. Foruten grus-syklen min. Den har ikke dette fenomenet..