Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av joo »

Wheelonass skrev: Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
Det er bra, der er mange svinger der ute som skal avnytes på to hjul :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av pelsen »

Wheelonass skrev:hehehehe, ser ut som mange har mye frustrasjoner inne overfor "byråkratiet" ;) Selv tar jeg det med knusende ro. De likte godt sperra som ble laget for å ungå utfelling over 30km/t. (Og jeg bukker meg i støvet for mine to reddende engler der) Og de mener systemet er godt for å gi meg muligheten til å komme ut på to hjul. Dette er jo den første sykkelen i Norge, må vite, så de vil jo bare gjøre et godt grunnlag for de neste som kommer.

Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.

Og jeg ønsker ikke å blande inn media i denne saken, den nærmere seg virkelig slutten nå, og da får media heller komme inn med gladsaken om at jeg endelig har nådd målet mitt om å komme tilbake som motorsyklist, det ene målet som jeg har hatt fra første stund etter ulykka for over ni år siden :)

Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)! :D Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
:thumleft fint,lykke til. Jeg antar at biltilsynet sliter med at regelverket ikke dekker denne sykkelen og at de er redde for å godkjenne noe som senere kan vise seg å være feil. Da er det jo greit at du har en saksbehandler som tar utfordringen. :thumleft

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Rottenikken »

Wheelonass, byråkratiet er vår felles fiende !
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Chevy1974 »

Wheelonass skrev:hehehehe, ser ut som mange har mye frustrasjoner inne overfor "byråkratiet" ;) Selv tar jeg det med knusende ro. De likte godt sperra som ble laget for å ungå utfelling over 30km/t. (Og jeg bukker meg i støvet for mine to reddende engler der) Og de mener systemet er godt for å gi meg muligheten til å komme ut på to hjul. Dette er jo den første sykkelen i Norge, må vite, så de vil jo bare gjøre et godt grunnlag for de neste som kommer.
[- - -]
Og jeg ønsker ikke å blande inn media i denne saken, den nærmere seg virkelig slutten nå, og da får media heller komme inn med gladsaken om at jeg endelig har nådd målet mitt om å komme tilbake som motorsyklist, det ene målet som jeg har hatt fra første stund etter ulykka for over ni år siden :-)
Du har ein beundringsverdig måte å takle dette på. Ekstremt tålmodig og viser forståelse for det byråkratiske systemet sjølv om du har møtt veldig sterk motstand. Eg trur det er ytterst få som hadde holdt ut denne kampen så lenge, og som attpåtil viser forståelse for regelverket og byråkratiet etter så lang tid.

Sjølv om denne prosessen har vore lang, smertefull og uforståeleg, så trur eg du gjer det einaste rette. Du spelar på lag med dei som bestemmer, og det er nok det ein kjem lengst med. Eg har mange negative ting eg kan seie om diverse offentlege system, men det hjelper dessverre så veldig lite.

Som enkeltmenneske har vi dessverre lite å stille opp med mot maktsystemet, og når du er så heldig å møte på snille medmennsker i dette systemet er det håp. Der ut til at dette er tilfellet hos biltilsynet der du bur, og godt er det :-)

Du er jo også i ein veldig spesiell situasjon med at det er første gang ein slik sykkel skal godkjennast i Norge, og du skal ha ros for at du ser den store sammenhengen i dette og ikkje berre ser blindt på at du skal ha DIN sykkel ut på vegen, men også skal bane veg for andre med samme behov.

Slike medmennesker som deg er gull verdt!

Stå på vidare, eg ønsker deg lykke til med innspurten og neste års sesong :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Chevy1974 skrev:Du har ein beundringsverdig måte å takle dette på. Ekstremt tålmodig og viser forståelse for det byråkratiske systemet sjølv om du har møtt veldig sterk motstand. Eg trur det er ytterst få som hadde holdt ut denne kampen så lenge, og som attpåtil viser forståelse for regelverket og byråkratiet etter så lang tid.

Sjølv om denne prosessen har vore lang, smertefull og uforståeleg, så trur eg du gjer det einaste rette. Du spelar på lag med dei som bestemmer, og det er nok det ein kjem lengst med. Eg har mange negative ting eg kan seie om diverse offentlege system, men det hjelper dessverre så veldig lite.

Som enkeltmenneske har vi dessverre lite å stille opp med mot maktsystemet, og når du er så heldig å møte på snille medmennsker i dette systemet er det håp. Der ut til at dette er tilfellet hos biltilsynet der du bur, og godt er det :-)

Du er jo også i ein veldig spesiell situasjon med at det er første gang ein slik sykkel skal godkjennast i Norge, og du skal ha ros for at du ser den store sammenhengen i dette og ikkje berre ser blindt på at du skal ha DIN sykkel ut på vegen, men også skal bane veg for andre med samme behov.

Slike medmennesker som deg er gull verdt!

Stå på vidare, eg ønsker deg lykke til med innspurten og neste års sesong :-)
:rose
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Chevy1974 »

Er det noko nytt å melde?
Eg er så spent på om du endeleg får den godkjenninga på sykkelen din :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Chevy1974 skrev:Er det noko nytt å melde?
Eg er så spent på om du endeleg får den godkjenninga på sykkelen din :-)
Disse småtingene som må gjøres tar vist litt tid. Jeg er avhengig av hjelp for å få de gjennomført, og det igjen avhenger av at vedkommede har tid. Det blir det blir, men er usikker på når vi får det siste på plass.
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Chevy1974 »

Kjedelig at det drar ut i tid, men godt å sjå at du er optimistisk.
Du må for all del ikkje sleppe for mykje opp når du no er heilt på oppløpssida. Du er SÅ nærme å komme heilt i mål, så dette skal du klare :-) :thumleft
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Ett ord - GODKJENT!

:banansplit :lol :hallo :yahoo :yahoo :yahoo :mc1 :HB :cheers :yahoo :yahoo :yahoo
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Tysnes »

Wheelonass skrev:Ett ord - GODKJENT!

:banansplit :lol :hallo :yahoo :yahoo :yahoo :mc1 :HB :cheers :yahoo :yahoo :yahoo
Du verden, gratulerer :yahoo

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Snikkeren »

Hipp, hipp, hurraaaaaaa!!!!

Dette er deg vel undt. Nå er det bare å nyte sommeren. ;e

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Sprint »

:vs Gratulerer med godkjenningen :thumleft Ha en flott sesong :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Banditmannen »

GRATULERER! :=D> :prop:

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av bjornen »

grattis, og god(e) tur(er) :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Duville »

DET var bra! Gratulerer! Måtte hver tur bli en God tur :D :thumleft

Svar