Neida, så lenge han ikke kommer med eventyr om sykkelen går det bra det....ZZR-Tom skrev:Hehe bere nevn ZZR`n din så kjem Simpson og skal ta degZZR-Erling skrev:...man kan vi ikke ta det opp igjen??ZZR-Tom skrev:Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADVJohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Veldig bra skrevet simpson , slik ser jeg også på det , men mulig jeg misforstår noe.simpson skrev:Ser mange klager på ADV-tråder og antallet medlemmer som kjører det og misjonerer for dette.
Må si at jeg ikke synes de forsvarer eller misjonerer mer enn andre her inne. Ikke virker de nedlatende eller overlegne heller. Ett ADV forum? Nei, det synes jeg ikke.
Minner litt om hva folk syntes om Gold Wing eiere før i tiden.
Men det er mulig jeg har misforstått noe vesentlig
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Helt enig , vi er noen skikkelige sutrekopper. Alt er galt her i landet og mange skriker etter forandring og forbedring. Men har de fleste av oss det så forferdelig?Barbarozza skrev:Hvordan du ser på ting kommer an på hvordan du ØNSKER å se det.
Har man bestemt seg for å være negativ, ja så forblir man det også.
Istedenfor å klage så for man heller skape egne tråder som handler om sportsyklene fortreffelighet og få til en balanse den veien framfor å si at ADV folket skriver for mye
På et generellt grunnlag så synes jeg nordmenn er blitt jævla sutrete, klager på alt mulig, alt er gæernt, feil...osv osv...tiltross for at vi faktisk bor i et svært bra land sammenligna med 99 % av de andre rundt omkring. Vi burde nesten skamme oss
Og kanskje kan man spore den holdninga på slike forum som dette også
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Var ikke sånn jeg leste det. Kun at du kunne kjøre fletta av de på favorittveiene dine. Falt meg ikke inn at de skulle være så svingete.TomB skrev:Phøøøøø, har bare sagt at en 250, kjører fletta av en zzr1400 på svingete veier, og at stort ikke altid er best, bedre å kunne bruke redskapen fullt ut, enn bare 20%ZZR-Tom skrev:Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADVJohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
Viser igjen hvor forskjellige vi er. Jeg liker svinger men ikke når det blir så svingete at det er kun det. Morro å kjøre aktivt i svinger men jeg liker å ha tid til å nyte turen og.TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ?JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Er jo og litt merkelig utsagn. Igjen må vi lete etter rette veien. Skulle tro at siden GTR har ca 40km/t høyere toppfart at den var vanskelig å kjørefra. Helt til man tar rette veien som er dårlig nok?simpson skrev: Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Desuten så er det vel ikke så mye a skryte av siden GTR1400 ikke er noe spesielt rask sports-tourer. Regner med du ikke mener GTR1000.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Er sammendrag av mange påstander, postet her på forumet.Bringisen skrev:Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ?JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Og vinner ZZR'n skal jeg stikke på Ride og bytte GS'n inn i en 2013 ZZR 1400 Performancesimpson skrev:Neida, så lenge han ikke kommer med eventyr om sykkelen går det bra det....ZZR-Tom skrev:Hehe bere nevn ZZR`n din så kjem Simpson og skal ta degZZR-Erling skrev:...man kan vi ikke ta det opp igjen??ZZR-Tom skrev:Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADVJohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Du trenger ikke å finne den rette veien eller noe sånt.JohnnyTh skrev:Er jo og litt merkelig utsagn. Igjen må vi lete etter rette veien. Skulle tro at siden GTR har ca 40km/t høyere toppfart at den var vanskelig å kjørefra. Helt til man tar rette veien som er dårlig nok?simpson skrev: Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Desuten så er det vel ikke så mye a skryte av siden GTR1400 ikke er noe spesielt rask sports-tourer. Regner med du ikke mener GTR1000.
Ta eks en bane, vanlig veistrekning osv. Kjøre i fra betyr ikke førstemann over rett strekning på 2 km men førstemann fra A til B.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Hamburg til munchen?simpson skrev:Du trenger ikke å finne den rette veien eller noe sånt.JohnnyTh skrev:Er jo og litt merkelig utsagn. Igjen må vi lete etter rette veien. Skulle tro at siden GTR har ca 40km/t høyere toppfart at den var vanskelig å kjørefra. Helt til man tar rette veien som er dårlig nok?simpson skrev: Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Desuten så er det vel ikke så mye a skryte av siden GTR1400 ikke er noe spesielt rask sports-tourer. Regner med du ikke mener GTR1000.
Ta eks en bane, vanlig veistrekning osv. Kjøre i fra betyr ikke førstemann over rett strekning på 2 km men førstemann fra A til B.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Det var det jeg og hadde tenk å foreslå. Eller Hamburg til Berlin. Det er jo ikke så langt.ZZR-Tom skrev:Hamburg til munchen?simpson skrev:Du trenger ikke å finne den rette veien eller noe sånt.JohnnyTh skrev:Er jo og litt merkelig utsagn. Igjen må vi lete etter rette veien. Skulle tro at siden GTR har ca 40km/t høyere toppfart at den var vanskelig å kjørefra. Helt til man tar rette veien som er dårlig nok?simpson skrev: Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Desuten så er det vel ikke så mye a skryte av siden GTR1400 ikke er noe spesielt rask sports-tourer. Regner med du ikke mener GTR1000.
Ta eks en bane, vanlig veistrekning osv. Kjøre i fra betyr ikke førstemann over rett strekning på 2 km men førstemann fra A til B.
Ellers må det være bane for er ikke nok å gå på i fartsgrensene noe annet sted i europa.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
TomB liker jo best gocart bane og kappkjøring. Kjører litt gocart men sjeldent, kappkjøring var når eg var ung og fryktløs. Liker no å kjøre rundt og kose meg om det er cruser,ADV,RR eller touring.JohnnyTh skrev:Det var det jeg og hadde tenk å foreslå. Eller Hamburg til Berlin. Det er jo ikke så langt.ZZR-Tom skrev:Hamburg til munchen?simpson skrev:Du trenger ikke å finne den rette veien eller noe sånt.JohnnyTh skrev:Er jo og litt merkelig utsagn. Igjen må vi lete etter rette veien. Skulle tro at siden GTR har ca 40km/t høyere toppfart at den var vanskelig å kjørefra. Helt til man tar rette veien som er dårlig nok?simpson skrev: Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Desuten så er det vel ikke så mye a skryte av siden GTR1400 ikke er noe spesielt rask sports-tourer. Regner med du ikke mener GTR1000.
Ta eks en bane, vanlig veistrekning osv. Kjøre i fra betyr ikke førstemann over rett strekning på 2 km men førstemann fra A til B.
Ellers må det være bane for er ikke nok å gå på i fartsgrensene noe annet sted i europa.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Siden du kun snakker å holde fartsgrenser holder det med 125 kubikk, for den vil også kjøre fra deg i svinger.JohnnyTh skrev:
Det var det jeg og hadde tenk å foreslå. Eller Hamburg til Berlin. Det er jo ikke så langt.
Ellers må det være bane for er ikke nok å gå på i fartsgrensene noe annet sted i europa.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Skeptisk... Men tror nesten jeg er villig til å prøve. Hva med Oslo-Trondheim. Du stiller med en 125 kubikksimpson skrev:Siden du kun snakker å holde fartsgrenser holder det med 125 kubikk, for den vil også kjøre fra deg i svinger.JohnnyTh skrev:
Det var det jeg og hadde tenk å foreslå. Eller Hamburg til Berlin. Det er jo ikke så langt.
Ellers må det være bane for er ikke nok å gå på i fartsgrensene noe annet sted i europa.
Kom på et enda bedre sted. Luxenburg på langs. Mye svinger, flotte veier og 100 sone hele veien nesten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Ok , jeg skal ikke pirke mer Hadde bare vært artig med noen eksempler på det du sier fordi jeg tror du har misforstått , men jeg lar det ligge om du vil.JohnnyTh skrev:Er sammendrag av mange påstander, postet her på forumet.Bringisen skrev:Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ?JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.