Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av Flanker »

For en gangs skyld kommer videoen før selve turrapporten... Jeg måtte bare kaste meg over PC'en med en gang jeg kom hjem å få redigert denne! Helt fantastiske veier, særlig i går :prf
17,5 minutter ble snutten på. Foruten musikken leveres denne med smaksgaranti!

[video]https://vimeo.com/104249403[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av LordShaft »

Hahaha fantastisk film :thumleft
Definitivt rik på smak, for ikke å snakke om et ekstremt ønske av mersmak....
Musikken var til tider fantastisk, og noe ikke fult så fantastisk etter min smak :lol

Men gud det var herlig å se når AC/DC klimpret I bakgrunnen

Sony Z2

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av 45316 »

Fin film!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av sankyo »

Får ikke sett filmen, men denne : Please check to make sure you’ve typed the URL correctly. You may also want to search for what you are looking for.

Bruker Tapatalk
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av Flanker »

sankyo skrev:Får ikke sett filmen, men denne : Please check to make sure you’ve typed the URL correctly. You may also want to search for what you are looking for.

Bruker Tapatalk
Testet på min iPhone nå, med Tapatalk, og det fungerer utmerket. Du sitter ikke bak en brannmur eller filter som tar video?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av LordShaft »

Flanker skrev:
sankyo skrev:Får ikke sett filmen, men denne : Please check to make sure you’ve typed the URL correctly. You may also want to search for what you are looking for.

Bruker Tapatalk
Testet på min iPhone nå, med Tapatalk, og det fungerer utmerket. Du sitter ikke bak en brannmur eller filter som tar video?
Sitter på android via tapatalk og på mac'en, ingen problemer med å se filmen her heller :thumleft
Å la det være sagt.... filmen bør sees! :prop:

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film

Legg inn av sankyo »

Flanker skrev:
sankyo skrev:Får ikke sett filmen, men denne : Please check to make sure you’ve typed the URL correctly. You may also want to search for what you are looking for.

Bruker Tapatalk
Testet på min iPhone nå, med Tapatalk, og det fungerer utmerket. Du sitter ikke bak en brannmur eller filter som tar video?
Har prøvd igjen. Men nei, funker ikke.
Jeg har kunnet se andres filmer tidligere, sist bare for noen dager siden, så jeg vet rett og slett ikke hva som er problemet. Men siden den anbefales så sterkt skal jeg prøve det på pc i kveld.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av Flanker »

En kort turrapport også, enkelt og greit kopiert fra Smia MC (siden jeg har skrevet den)...

14 sykler og 17 medlemmer la fredag 22.08 i vei fra klubbhuset på Berger. Værmeldingen spriket i alle retninger hele uken før avreise, og en sjekk på morgenkvisten lovet regn hele helgen. Ja til og med lyn og torden skulle det bli på veien mot Geilo! Fasiten ble heldigvis litt annerledes.

Første dagsetappe gikk fra Berger, over Hanekleiva og opp langs Eikeren. På Fiskum ble det en kort pause, før turen gikk videre om Kongsberg, gjennom Jondalen og østsiden av Tinnsjø. Lunsj for både sykler og folk ble inntatt i Austbygde, og enda hadde det ikke kommet en dråpe regn! Herfra ble det en humpete men fantastisk tur oppover Tessungdalen og over Imingfjell, med fotostopp på demningen der oppe. Første dag endte på Ustedalen Hotel i Geilo, og ingen hadde blitt våte… Nå skal det sies at enkelte som ikke slapp tidlig fra jobb ikke var fult så heldige, og møtte på både regn- og haglbyger på veien oppover. Men hovedfeltet hadde flaksen med seg denne dagen.

Etter en (for noen) tur i basseng og badstu ble en bedre middag inntatt, og folk fant gradvis sengene sine. Regnet øste ned utenfor hotellet, og værmeldingen så igjen stygg ut for neste dag. Dette var også noe av grunnen til at dag 2 ble en to-delt affære for deltakerne. Noen valgte å drøye avreise fra hotellet og kjøre korteste vei til Fagernes, mens andre ville kjøre ruta som planlagt. Og for en tur det ble! Tre fjelloverganger ble knekt i løpet av 30 mil; Hol-Aurland, Aurlandsfjell (Nasjonal Turistveg) og Årdal-Tyin. Regntøyet var på, og de første par milene dryppet det litt. Men etter det var det mye tørre veier og kun noen småbyger å spore. Vel fremme på Quality Hotel & Resort Fagernes 8 timer senere var det en lykkelig gjeng som satte seg ved middagsbordet.

Søndag var det dessverre slutt, og hjemturen begynte. Denne gangen kunne Yr melde om oppholdsvær hele veien, men virkeligheten var en ganske annen. Dette ble den dagen med flest regnbyger, og kulminerte med styrtregn og torden i det vi ankom Berger utpå ettermiddagen. Men en flott tur ble det allikevel… Over Golsfjellet, Rv7 til Nesbyen og derfra opp til Haglebu. Eggedal og Sigdal ble forsert før vi stoppet i Åmot, der vi takket for turen og fortsatte hjemover hver for oss. Total distanse i løpet av tre dager ble for «langkjørerne» 800 km. Og litt i overkant av 600 km. for de resterende. Konklusjonen er uansett at dette var en kjempetur, som må gjentas også i 2015! Da til nye, spennende områder.

Ruta vår ble slik: https://spotwalla.com/tripViewer.php?id ... bcc2a07491

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av Flanker »

Det er farlig å bli sittende på eBay... Særlig når det dukker opp en særdeles god deal på bekledning fra Klim! Gratis frakt og $50 i avslag på prisen for utstillingsmodeller endte med klikk på "kjøp" knappen :mk
Så da er det bare å vente på et sett med Klim Overland jakke og bukse fra junaiten. Kr. 4500,- kom det på totalt, og så skal "han staten" sikkert ha noen kroner i moms og nazigebyrer ved ankomst. Uansett synes jeg at jeg slapp billig unna (viktig å rettferdiggjøre kjøp av noe jeg egentlig ikke trenger) :-)å

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Flankers rare turer og fjas! - Smia MCs høsttur film (s.

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:Det er farlig å bli sittende på eBay... Særlig når det dukker opp en særdeles god deal på bekledning fra Klim! Gratis frakt og $50 i avslag på prisen for utstillingsmodeller endte med klikk på "kjøp" knappen :mk
Så da er det bare å vente på et sett med Klim Overland jakke og bukse fra junaiten. Kr. 4500,- kom det på totalt, og så skal "han staten" sikkert ha noen kroner i moms og nazigebyrer ved ankomst. Uansett synes jeg at jeg slapp billig unna (viktig å rettferdiggjøre kjøp av noe jeg egentlig ikke trenger) :-)å

Bilde

Må nesten korrigere litt her,
Ebay er din venn, og er heelt ufarlig.
Og en mann må jo sørge for å se representativ ut, så en ny dress er aldri feil.
I dette tilfelle en ny kjøredress, som i tillegg var på tilbud. Du har min fulle støtte, om fruen har innvendinger :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Handler Klim-stæsj (s. 16

Legg inn av LordShaft »

Ser utrolig bra ut denne dressen... Ser den får mye skryt på nettet også. Til den prisen skjønner jeg ikke at du trenger noe unnskyldning :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Handler Klim-stæsj (s. 16

Legg inn av Flanker »

Ja, den er utrolig flott og akkurat passe minimalistisk. Bestilte i grå, mye mer behagelig når sola skinner. Håper jeg blir fornøyd! Teiz Navigator jakka mi begynner å bli litt sliten, så greit å teste noe nytt.

Har jo egentlig forbannet meg på at jeg aldri mer skal ha noe (billig) klær med membran. Jeg er litt varm av meg, og har svettet som en gris i såkalt pustende Reissa membran tidligere. Funker ikke Klim med sin laminerte Gore-Tex gir jeg rett og slett opp og bestiller en ny Navigator jakke fra Teiz... Men oddsen for at det blir nødvendig bør være liten, så mye skryt som Klim - og særlig Overland dressen - får på nett.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Handler Klim-stæsj (s. 16

Legg inn av Flanker »

Av og til kjører man feil vei. I dag var en sånn dag... Skulle ut å lufte kjerringa en tur (på sykkelen), og da er det best med finvær. Og det var det når vi dro; +20 og delvis skyet. Veien gikk over Hanekleiva og til Hvittingfoss, der vi svingte inn på Best stasjonen for å kjøpe noe å drikke. Det skulle vi ikke ha gjort!

Ute igjen 5 min. senere var det svært grått. Jaja, på sykkelen igjen og fortsette sørover på Rv40. I det vi passerer fylkesgrensa til Vestold åpner slusen seg. Bare en liten byge, tenker jeg. Den gir seg snart... Neeeeida! I Svarstad svingte vi ned på Østsideveien, og når vi kom til Hvarnes var det bare å bite i den sure regndressen (Klim dressen har ikke ankommet). På med den, og turen fortsatte.

Hvarnes-Nes hadde jeg ikke prøvd før, og jeg kan vel ikke si at den ble noe høydare i pissregn, med passasjer og etterhvert også med svært treigt bilister i fleng foran. Her bør fylkeskommunen vurdere å spandere litt ny asfalt! Dårligere vei har jeg ikke kjørt på siden Hardanger-turen i mai, og Nasjonal Krøttersti Jondalen-Utne.

Ruta skulle egentlig fortsatt hjemover på småveier, men i pissregnets navn ble ruta lagt mot kysten sporenstreks etter en kjapp tur innom Statoil i Andebu. Nede på E18 gikk kilometerne fort nordover, og da vi passerte Horten ble været mer medgjørlig. Så strekket herfra, ned til Homestrand og langs Sandebukta hjem igjen ble fin.

I dag er visst "kom deg ut dagen" eller noe sånt. Mener bestemt at vi kvalifiserer nå! Kjekt med tur uansett, og nå blir det bacalao til middag. Ingen bilder å by på heller, været tillot ikke eksponering av mobiltelefon...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Handler Klim-stæsj (s. 16

Legg inn av Flanker »

Ørnen har landet... Eller ihvertfall Klim Overland dressen, levert på døren av posten! Stempelet med "Ikke tollpliktig" var også en svært hyggelig overraskelse, så dette slapp jeg mildt sagt billig unna.

Bilde

En spent Klim-eier pakket ut, og fant klær (skulle være utstillingsmodeller) i orginal innpakning, med alt av merkelapper intakt. Disse ser ikke ut som har vært på noen andres kropp nei! Og truffet med størrelsene har jeg også gjort. Jakke i L og bukse str. 36 satt som et skudd. Dog er det ikke rom for ytterligere utvidelse av vom med buksa. Det kan jeg greit leve med!

Bilde

Det er kun et lite skår i gleden: D3O ryggskinna var brukket. Har kontaktet selger om det, og regner med at det kommer en ny i posten. Har lest om dette tidligere på andre forum, og det går på garantien til Klim.

Bilde

Så i morgen blir det jobbpendling i nytt antrekk :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Tur og test av Klim Overland

Legg inn av Flanker »

I går ble det en liten luftetur over Skaret, til Hønefoss og hjem igjen via Vikersund og Hokksund. En fin rute på 20 mil som det er over et år siden sist jeg kjørte! https://goo.gl/maps/Yvqhl" onclick="window.open(this.href);return false;

Startet med en snarvei på E18 fra Sande til Lierstranda, før vi tok av og kom oss opp til Lierbyen. Kun for å spare litt tid, da fruen og jeg ikke startet før kl. 14. Veien fra Sylling over Skaret holder svært god standard, og det er flere partier som har fått fersk asfalt siden sist jeg var der. Pluss for null sau i veibanen denne gangen ;-)

Nede ved Utvika har de tydeligvis ryddet på plassen som tidligere var sted for blomster og hilsener etter Utøya-tragedien, for her var det tomt nå. Vi fortsatte videre til Statoil på Vik, der det var tid for en pause og litt mat og drikke. Herfra er turens eneste bilde:

Bilde

Så bar det opp til Hønefoss langs E16, som var forholdsvis sterkt trafikkert. Før man igjen kom seg ut på "den smale sti" mot Vikersund. Også her er det bra vei, mye 80-sone og potensiale for godt driv. På Esso Hokksund tok vi en rask beinstrekk før siste etappe hjem, via Drammen, Skoger og 123 stasjonen i Sande for litt bensin. Hjemme igjen kl. 17:20 etter en flott tur som gjorde godt i en ellers stressende hverdag!

Nå var det ikke turberetningen som var det mest interessante, men at dette var første gang Klim Overland dressen har vært på kroppen i mer enn 40 min. sammenhengende. Den har gjort tjeneste hele uka til jobbpendling, men først nå fikk jeg gjort meg opp en skikkelig menining om den...

For det første så er den svært lett i vekt sammenliknet med tidligere bekledning jeg har hatt, og det betyr noe for komforten. Uten tvil! Veldig deilig var det. Buksa har ingen sømmer på feil steder i ræva, som igjen bidrar til god sittekomfort. Knebeskytterne vil jeg gjerne ha 1 cm. lavere, uten at jeg har sjekket om det er mulig å få til enda. Men ikke noe issue sånn egentlig (edit: vrengte buksa, og jada. Gikk fint å flytte beskytterne 1 cm. ned).

D3O beskytterne er også svært fleksible og gav null ubehag. Eneste er denne ryggskinna, som altså er brukket på min. Venter på ny i posten så snart Klim har behandlet garantisaken, men i mellomtiden må gaffatapen frem. Pga. bruddet la den seg dobbel etter en stund, noe som ikke var veldig digg.

Dressen holder ute vinden men er ikke testet i regn enda. Uansett stort pluss til GoreTex'en. Jeg blir ikke klam i det hele tatt, selv om det blir varmt. Var vel rundt +15 i går, og jeg tok Aclima ullundertøyet under. Traff rimelig greit med det, men i Lier ble det varmt. Så opp med ventilasjonen i jakka, og den hadde merkbar effekt. Så merkbar at jeg måtte lukke igjen på tur opp Skaret, da temperaturen sank igjen.

En annen bekymring jeg hadde da jeg kjøpte var halsen på jakka, som er langt høyere enn tradisjonelle MC jakker. Null problem, da stoffet er svært behagelig. Den blokkerer faktisk veldig godt for vinden, og gjør at jeg kan vente med å lete frem Halvarssons-halsen, og i stedet bare ha en tynn buff under. I varmen kan halsen kneppes opp og låses til en knapp på drageren for brystlomma, så dette skal funke også på varme dager. Men til de som har en veldig kort hals kan denne jakka sikkert by på problemer.

Foruten den brukne ryggskinna har jeg kun en ting å utsette på dressen. Det er underarmene og særlig håndleddene, som er unormalt trange. Og ikke har jeg spesielt tykke håndledd heller. Det er faktisk så trangt at jeg trenger nye hansker, da det er et rent helvette å få plass til den lange mansjetten på Halvarssons Roadstar hanskene under jakka. Testet med et par sommerhansker med kort mansjett, og det var mye bedre. Men disse hanskene er ikke egnet til høstbruk.

Var dressen verdt pengene? Forutsatt at den faktisk holder meg tørr i regnvær er svaret et rungende JA, og jeg vil anbefale den til alle som ikke har kort hals eller tykke håndledd! Dette er uten tvil den beste dressen jeg har hatt så langt :-)

Svar