Elruts MC/MC-turer og opplevelser (2022 blir magisk)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordk

Legg inn av Bjerknez »

Det er 120 mil fra Luleå til Ørje, så han har passert 100 mil med god margin da det bare er ca. 10 mil igjen til Ørje.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

DrGreve skrev:Passerer han grensen ved Ørje i natt, så bikker han opp på 120 mil :)
Ja :thumleft

Uansett, så minner ikke dette meg så mye om en kosetur....

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

Jeg tror aldri han kommer tilbake! :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Dæven! Han er i Karlstad, and still going! :-)å
Det vil si at han har kjørt rundt 170 mil... så langt og hn kjører fortsatt!! Det må vel være ny rekord...vertfall her i forumet??

Gi beskjed om du passerer Fredrikstad eller omegn i morgen etter kl. 12:00 så kan jeg komme og møte deg :thumleft

Tror du har glemt at jeg kjørte 200 ifjor, og SuperMorten enda lenger :-)å

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Helvete du drar på! Si ifra om du vil sove på sofa i Tønsberg om du kommer så langt inatt!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Det vil si at han har kjørt rundt 170 mil... så langt og hn kjører fortsatt!! Det må vel være ny rekord...vertfall her i forumet??

Gi beskjed om du passerer Fredrikstad eller omegn i morgen etter kl. 12:00 så kan jeg komme og møte deg :thumleft

Det viser seg at jeg tok feil og at han "bare" hadde kjørt 100 mil + i går. Jeg glemte at han overnattet i Luleå.

Men hvis det stemte, så hadde han kjørt rundt 180 mil på rundt 15 timer og det er vel Iron butt på laaangt under tiden?
Da må du kjøre 12 mil pr. time i SNITT og det tror jeg nærmest er umulig i praksis?

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

mortenolb skrev:

Kjørte du 200 mil på en dag? Det er imponerende :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Hehe. Jeg kjørte fra Luelå å helt til Stavanger. Er nettopp ankommet. 28 timer kjøring inkl spise stopp. Fantastisk vær hele veien.
Utrolig deilig...helt til de 9 omkjøringene i Sverige og 4 i Norge. I norge var det noe med Oslo fjord tunnellen. Så hadde de en alternativ E18 rute, som de klarte å begynne vegarbeid på den også. Utrolig.

Har aldri i hele mitt liv kjørt så langt på en gang før, det verste er at jeg kjente det ikke i øyner og hode. Bare i baken og gass hånda. Hehe
Nei den siste etappen fra luleå, omkjøringer for omsider å komme til karlstsd og hjem var egentlig bare sånn for å bli ferdig. Hadde planlagt en overnatting i Stockholm med det liv og røre det innebar, men når omkjøring, på omkjøring kom satte jeg kursen hjem.

Jooda, jeg kommer tilbake. Men denne gang på en årstid som en vertfall får opphold i 10 min og ikke betaler 255,- for å se på stormen haha
Neida. Jeg er ikke negativ, men dere forstår hva jeg mener.

Finn gang på sykkelen igjen ja. Fikk 3 personer til å dytte meg over den enormt humpete park plassen. Satte den i gir å slapp ut clutchen så var den i gang. Rart egentlig 1 time så var batteriet flatt. Trodde det skulle tåle litt vind med minus grader i. Hehe

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med opplevelsen og turen. Har truffet mange folk, ledd mye.
Vokst veldig som motorsyklist og ferdigheter og erfaringer. Truffet og snakket ned 11 nasjonaliteter av MC folk.
Sett en Same, kjørt Norge på langs, Lofoten, Finnmark , Nordkapp, klappet reinsdyr, sett ørn på nært hold, lært meg å ikke irritere meg over regn når det først kommer mens jeg kjører. Gode klær er viktig. Det har jeg alltid gjort tidligere, kom over 2 ulykker som en av de første, fått kjørt litt fra meg, masse fine bilder, truffet og fått hjelp av Kjellv.
Fått sett Norge på en annen måte en fra et bilvindu. Fått problemer som må løses (erfaring rikere). Sett F-16 under meg på Nordkapp platået i full action.
Jeg må si det er enormt mye positivt her, tross dårlig vær og alene på turen

Når stør sykkel og roper etter litt omsorg. Å det skal den få nå i helgen.
Pilot Road 4 har aldri vist tegn til å gjøre meg usikker. Men pga. Av alle disse E veiene. E6, e10,e36, e 18 osv osv så har den kjente flate biten på bakdekket kommet frem. Kan komme tilbake med bilder og nøyaktig kilometer på disse etterhvert.

Testet ut Locatoweb som flere har fulgt med på. Og der var for mi del genialt ettersom jeg har noen bekymrede familie medlemmer.
I utlandet bruker den jo GPSen der og, men den bruker jo 4G/3G ect til å sende ut info til f.eks dere. Så her kan jeg anbefale (om en ikke har en super data pakke fra utlandet, å velge sjeldnere logging, kan gjøres i appen eller din side mener jeg det var. Eller gjøre det på pausene eller noe slik. Data kan være dyrt i utlandet

Sent from my iPhone using Tapatalk
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Det var en heftig dagsetappe. Skulle bare brukt litt mindre tid og hatt vitner så hade du nesten hatt Ironbutt inne :)

Det gjenstår vel bare å si takk for turen!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Anaxim
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02

Legg inn av Anaxim »

Hei. Om startvanskene (det utladete batteriet) du hadde på Nordkapp: Du tror ikke du vred nøkkelen ett hakk for mye da, da du parkerte? Om du trykker ned og vrir litt lenger enn styrelåsen setter du på parklys. Da tømmes batteriet raskt. Nå bør du forresten fullade batteriet ditt. Utladet batteri blir aldri helt fulladet via vanlig kjøring, uansett hvor langt det er. Men velkommen tilbake til vel gjennomført langtur.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Elruts84 skrev: Alt i alt er jeg veldig fornøyd med opplevelsen og turen. Har truffet mange folk, ledd mye.
Vokst veldig som motorsyklist og ferdigheter og erfaringer. Truffet og snakket ned 11 nasjonaliteter av MC folk.
Sett en Same, kjørt Norge på langs, Lofoten, Finnmark , Nordkapp, klappet reinsdyr, sett ørn på nært hold, lært meg å ikke irritere meg over regn når det først kommer mens jeg kjører. Gode klær er viktig. Det har jeg alltid gjort tidligere, kom over 2 ulykker som en av de første, fått kjørt litt fra meg, masse fine bilder, truffet og fått hjelp av Kjellv.
Fått sett Norge på en annen måte en fra et bilvindu. Fått problemer som må løses (erfaring rikere). Sett F-16 under meg på Nordkapp platået i full action.
POESI :thumleft

Så enkelt, men så utrolig treffende å inspirerende. Får en til å ville høre så uendelig mye mer om akkurat denne turen.

Bilder er faktisk en ting jeg selv må ta meg i å bli MYE flinkere til å ta (hjelper jo på å ha fått litt interessen) Men gikk gjennom et gammelt fotoalbum (jepp, album med sånne fotografier som vi hadde i gamledager) :knegg
Å herregud så mye jeg har glemt, som jeg heldigvis har klart å feste til film.

Fant også på en gammel harddisk, bilder av den aller første langturen jeg hadde til trondheim og sverige med MC. Da var jeg rimelig fersk i gamet. Men herregud så artig å se tilbake på. :prf
Selv om minnene sitter friskt i nå, er mye glemt om ett par år. Husk å lagre bildene dine, sorter de å ta de fram igjen når verste PMS'en slår inn :thumleft

Den Locatoweb er helt genial her i norge, men relativt skeptisk til å bruke den i utlandet. Det koster jevnt over rundt 0.90,- for MB hos de fleste mobiloperatører. Dette blir en Jævlig dyr logging for å si det mildt :roll

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Legg inn av norse900 »

Velkommen hjem!! Godt jobba :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Dæven! Tenkte jeg det ikke, haha.

Hadde egentlig tenkt til å stå langs veien og heie på deg, men locatoweb mista kontakten så jeg visste ikke hvilken vei du kjørte :redface

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

mortenolb skrev:Helvete du drar på! Si ifra om du vil sove på sofa i Tønsberg om du kommer så langt inatt!
Veldig snilt av deg og tilby, satt lite på nettet denne etappen så jeg så det ikke. Men var i så fint driv at det var bare en gjennomreise.

Eltuts
Sist redigert av Elruts84 den 11 jun 2015, 22:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

LordShaft skrev:
Elruts84 skrev: Alt i alt er jeg veldig fornøyd med opplevelsen og turen. Har truffet mange folk, ledd mye.
POESI :thumleft

Så enkelt, men så utrolig treffende å inspirerende. Får en til å ville høre så uendelig mye mer om akkurat denne turen.

Bilder er faktisk en ting jeg selv må ta meg i å bli MYE flinkere til å ta (hjelper jo på å ha fått litt interessen) Men gikk gjennom et gammelt fotoalbum (jepp, album med sånne fotografier som vi hadde i gamledager) :knegg
Å herregud så mye jeg har glemt, som jeg heldigvis har klart å feste til film.

Fant også på en gammel harddisk, bilder av den aller første langturen jeg hadde til trondheim og sverige med MC. Da var jeg rimelig fersk i gamet. Men herregud så artig å se tilbake på. :prf
Selv om minnene sitter friskt i nå, er mye glemt om ett par år. Husk å lagre bildene dine, sorter de å ta de fram igjen når verste PMS'en slår inn :thumleft

Den Locatoweb er helt genial her i norge, men relativt skeptisk til å bruke den i utlandet. Det koster jevnt over rundt 0.90,- for MB hos de fleste mobiloperatører. Dette blir en Jævlig dyr logging for å si det mildt :roll
Ja jeg er helt enig. Det er veldig viktig å ta bildet. Og jeg kunne også blitt bedre. Det har jo skjedd utrolig mye mer på denne turen. Og det er jo det som er fantastisk. Mye minner. Minner en ikke kjenner.
Som når jeg jeg spurte en i Kautokeino om veien til Finnland. Så svarer han på skikkelig dialekt "Du kjør no bare til du kommer til 3 hus med felles dritar. hehe. Da tar du til høyre. hehe"
Herlige mennesker.

Takk for at du har fulgt med. Og lykke til selv på fantastisk tur. :D :D

Elruts
JohnnyTh skrev:Det var en heftig dagsetappe. Skulle bare brukt litt mindre tid og hatt vitner så hade du nesten hatt Ironbutt inne :)

Det gjenstår vel bare å si takk for turen!
Takk for at du har fulgt med. Kjekt når forumister følger med :D

Elruts
Anaxim skrev:Hei. Om startvanskene (det utladete batteriet) du hadde på Nordkapp: Du tror ikke du vred nøkkelen ett hakk for mye da, da du parkerte? Om du trykker ned og vrir litt lenger enn styrelåsen setter du på parklys. Da tømmes batteriet raskt. Nå bør du forresten fullade batteriet ditt. Utladet batteri blir aldri helt fulladet via vanlig kjøring, uansett hvor langt det er. Men velkommen tilbake til vel gjennomført langtur.
Nei jeg passet på det. Jeg satte rattet i lås men ikke for lang. Jeg har gjort den feilen et par ganger før. Aldri igjen. hehe. Kan jo været at batteriet begynner å bli dårlig. Det har vært på sykkelen mens den har vært min i 3 år nå. Kan jo været et gammelt batteri.

Elruts
norse900 skrev:Velkommen hjem!! Godt jobba :-)
Tusen takk :D

Elruts
Sist redigert av Elruts84 den 11 jun 2015, 22:49, redigert 1 gang totalt.

Svar