Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Gratulerer med fin sykkel!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Hei. Jeg er akkurat kommet til Yttervik camping litt sør for Mo i Rana
Det ble 48 mil i dag og som Bjerknes skriver var været bakom batwingen helt suverent
Til og med tørre hansker
Ute var det regnbyger, litt yr innimellom og vind det meste av veien.
Pluss etpar solgløtt
Det gikk tregt fra Orkanger og helt til Steinkjer var passert, enormt mye trafikk som gikk sakte
Lenger nord ble det muligheter for litt mere "fremoverlent " kjøring.
Sykkelen oppfører seg veldig stødig og fint, det er mange svinger fra nordtrøndelag til sørlige del av Nordland. Kjempefornøyd så langt
Det ble 48 mil i dag og som Bjerknes skriver var været bakom batwingen helt suverent
Til og med tørre hansker
Ute var det regnbyger, litt yr innimellom og vind det meste av veien.
Pluss etpar solgløtt
Det gikk tregt fra Orkanger og helt til Steinkjer var passert, enormt mye trafikk som gikk sakte
Lenger nord ble det muligheter for litt mere "fremoverlent " kjøring.
Sykkelen oppfører seg veldig stødig og fint, det er mange svinger fra nordtrøndelag til sørlige del av Nordland. Kjempefornøyd så langt
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Herlig å lese!
God tur videre!
8-)
God tur videre!
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Veldig bra. Da er det Dunderlandsdalen og Saltfjellet i morgentimene i morgen, spennende vei for framoverlent kjøring der og.
God tur videre
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
God tur videre

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Jeg er akkurat kommet inn etter å ha tatt en liten grov-vask av sykkeln.
Kom hjem i går kveld etter å ha kjørt gjennom Nordland på lørdag, overnattet litt sør for Narvik og tatt siste etappen i går.
Flere har spurt meg om hvorfor jeg ikke heller kjørte Sverige hjem.
Enkelt, jeg ville prøve ut sykkeln på det meste man finner av kjøreforhold på asfaltert vei.
Dette kan dere tro og mene akkurat hva dere vil om, men Electraen er en utrolig lettkjørt sykkel selv om den hverken ser sånn ut eller at vekta skulle tilsi noe som helst annet enn kjøring rett frem.
Svært retningsstabil, hjulspor, høvelstriper, langsgående sprekker i asfalten, bare glem at det eksisterer.
Samme med asfaltskjøter, man merker at de er der men ikke noe mer.
En av de tingene jeg var spent på, er hvordan den korte fjæringsveien takler dårlig vei.
Vel, forgaffelen er treg i reaksjonen. Av og til blir det slag i styret.
Bakfjæringa merka jeg ingenting til, så den får "absolutt godkjent".
Svingkjøringa går mye lettere enn jeg hadde våget å håpe på.
Sykkelen går omtrent som et lok på skinner gjennom svingene, og er lett å korrigere.
Jeg bomma med gearinga etpar ganger, ikke bomgearing men feil gear inn i svingen.
Med et heller langsomt gearskift og pedaler som ikke er der jeg er vant til at de skal være, ble det noe stress, såpass at jeg havna på venstresida i en høyresving.
Det andre jeg ikke ble helt fortrolig med er å svinge føttene fremover ved oppstart. Jeg satt utallige ganger å trødde i lufta og lette etter fothvilere som ikke var der. Men det gikk seg til etter hvert.
Når det er sagt, er sykkelen veldig lett å manøvrere i gangfart. Man må nesten gjøre en innsats skal man klare å kvele motoren.
Det er utallige historier og myter om HD. En av dem er at kåpa, batwingen, på Electraen får sykkeln til å starte livsfarlig wobbling allerede fra moderat hastighet.
Vet da søren, null problem å kjøre uten noen hender på styret i lovlig landeveisfart.
Kjørte langt over lovlig fart med bare ei hand på styret også, selv i litt sidevind. Ingen antydning til verken wobbling eller at sykkelen reagerte på vinden.
Dårlige bremser ? Tja, om kliper hårdt er bremsene kraftige nok.
Jeg klarte å låse forhjulet før jeg var ute av byen da jeg henta den. Skvatt litt da...
Jeg er i alle fall kjempefornøyd så langt.
En av de siste pausene på hjemturen, i regn.
Det ble mye regn på turen, og kaldt. Rundt omkring ti grader for det meste, 5-6 på det kaldeste.
Allikevel holdt jeg meg tørr og varm hele veien, bare bare våt nederst på bukseleggene.
Kom hjem i går kveld etter å ha kjørt gjennom Nordland på lørdag, overnattet litt sør for Narvik og tatt siste etappen i går.
Flere har spurt meg om hvorfor jeg ikke heller kjørte Sverige hjem.
Enkelt, jeg ville prøve ut sykkeln på det meste man finner av kjøreforhold på asfaltert vei.
Dette kan dere tro og mene akkurat hva dere vil om, men Electraen er en utrolig lettkjørt sykkel selv om den hverken ser sånn ut eller at vekta skulle tilsi noe som helst annet enn kjøring rett frem.
Svært retningsstabil, hjulspor, høvelstriper, langsgående sprekker i asfalten, bare glem at det eksisterer.
Samme med asfaltskjøter, man merker at de er der men ikke noe mer.
En av de tingene jeg var spent på, er hvordan den korte fjæringsveien takler dårlig vei.
Vel, forgaffelen er treg i reaksjonen. Av og til blir det slag i styret.
Bakfjæringa merka jeg ingenting til, så den får "absolutt godkjent".
Svingkjøringa går mye lettere enn jeg hadde våget å håpe på.
Sykkelen går omtrent som et lok på skinner gjennom svingene, og er lett å korrigere.
Jeg bomma med gearinga etpar ganger, ikke bomgearing men feil gear inn i svingen.
Med et heller langsomt gearskift og pedaler som ikke er der jeg er vant til at de skal være, ble det noe stress, såpass at jeg havna på venstresida i en høyresving.
Det andre jeg ikke ble helt fortrolig med er å svinge føttene fremover ved oppstart. Jeg satt utallige ganger å trødde i lufta og lette etter fothvilere som ikke var der. Men det gikk seg til etter hvert.
Når det er sagt, er sykkelen veldig lett å manøvrere i gangfart. Man må nesten gjøre en innsats skal man klare å kvele motoren.
Det er utallige historier og myter om HD. En av dem er at kåpa, batwingen, på Electraen får sykkeln til å starte livsfarlig wobbling allerede fra moderat hastighet.
Vet da søren, null problem å kjøre uten noen hender på styret i lovlig landeveisfart.
Kjørte langt over lovlig fart med bare ei hand på styret også, selv i litt sidevind. Ingen antydning til verken wobbling eller at sykkelen reagerte på vinden.
Dårlige bremser ? Tja, om kliper hårdt er bremsene kraftige nok.
Jeg klarte å låse forhjulet før jeg var ute av byen da jeg henta den. Skvatt litt da...
Jeg er i alle fall kjempefornøyd så langt.


En av de siste pausene på hjemturen, i regn.
Det ble mye regn på turen, og kaldt. Rundt omkring ti grader for det meste, 5-6 på det kaldeste.
Allikevel holdt jeg meg tørr og varm hele veien, bare bare våt nederst på bukseleggene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Staselig Jompa. Og ikke minst at du er så fornøyd. Er langt bak skjema med min egen HD, men er jo kjempespent. Har en kompis med en 2001 Electra, så når jeg kommer på hjul, så blir det litt A-B testing 

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Ble det Pink Floyd på stereon da?
Flott sykkel! Slik HD skal være etter min mening! :)
Flott sykkel! Slik HD skal være etter min mening! :)
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Godt å lese at du er vel hjem, har hatt en fin hjemtur og at du er fornøyd med Electraen. Du har jo fortalt at du bruker å være litt uheldig med været på dine turer, fint du har en motorsykkel med god værskjerming da
Ellers må jeg si den ser veldig flott ut, fin farge og ikke for mye bling som en del Harlyer har.

- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Gratulerer med flott sykkel.
Gøy å lese om dine erfaringer og spesielt i forhold til nyter. HD er vel en ener med hensyn til både positive og negative myter. Godt å få dem avkreftet. HD er vel det alle MC-kjørere ønsker seg!
"Realiser din drøm".
Alltid bra at noen gjør det og pluss når det blir vellykket.
8-)
Gøy å lese om dine erfaringer og spesielt i forhold til nyter. HD er vel en ener med hensyn til både positive og negative myter. Godt å få dem avkreftet. HD er vel det alle MC-kjørere ønsker seg!
"Realiser din drøm".
Alltid bra at noen gjør det og pluss når det blir vellykket.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Den påstanden ga meg en god latter Grendel




Og Jompa - gratulerer så mye med ny sykkel, og at vi fikk være med på hentetur.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Tror ikke helt det Grendel.
Uansett er den en flott sykkel, og det høres ut som den passer som hånd i hanske for Jompa.
Gratulerer igjen med ny sykkel. Hyggelig å høre at du var så fornøyd, og at den svarte til og overgikk forventningene dine!

Uansett er den en flott sykkel, og det høres ut som den passer som hånd i hanske for Jompa.
Gratulerer igjen med ny sykkel. Hyggelig å høre at du var så fornøyd, og at den svarte til og overgikk forventningene dine!

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Gratulerer med ny sykkel 

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Takk alle sammen.
Atrox har nok rett, HD er slett ikke en sykkel alle ønsker seg.
FredrikE24, av alle ting som skulle være med, glemte jeg CDen med " Shine on you crazy Diamond" som skulle spilles på full guffe da jeg svingte inn på gårdsplassen hos Arctic Tiger ved Narvik.
Fikk uansett god traktering og ei god seng å overnatte i.
Atrox har nok rett, HD er slett ikke en sykkel alle ønsker seg.
FredrikE24, av alle ting som skulle være med, glemte jeg CDen med " Shine on you crazy Diamond" som skulle spilles på full guffe da jeg svingte inn på gårdsplassen hos Arctic Tiger ved Narvik.

Fikk uansett god traktering og ei god seng å overnatte i.

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Er det CD spiller og høyttalere på sykkelen? 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)