Ja, ja...jeg skjønte nok at mitt navn på Suzukien, "Toer'n", ville gi en del utfordringer, rent språklig, som nå når det har dukket opp et lite issue jeg tenkte å lufte med dere. Ser dette når jeg skriver overskriften
HOST OG HARK
Var en tur på klubben i dag og fikk da et par små "dødsoner" i motorgangen, i løpet av turen dit. Tenkte ikke mer over det, men ble påminnet det på returen. Etter å ha kjørt noen hundrede meter, stoppet motoren, midt i et pådrag. Kjente vel igjen reaksjonen fra noe ala "får ikke bensin"-diagnose. Den stoppet helt og jeg trillet inn til siden. Satte den i nøytral og startet den igjen. Startet med en gang, men så fort jeg satt den i gir og skulle til å kjøre, døde den igjen. Etter et par slike forsøk startet den og gikk.
TRILLESTART
Kjøre en liten kilometer, samme skjer igjen. Trillestarter den, før sykkelen har sluttet å trille....kjører noen meter og den begynner å hoste igjen. Flere slike øvelser, før jeg kommer meg hjem.
Regner med at det her er snakk om gasserproblem. Forsøkte å kjøre på med litt choke under trillestartperiodene, virket ikke som om det bidro noe særlig.
KONDENS?
Blir vel til å ta av tank og rense gasser i morgen.
Kom til å tenke på at det mest sannsynlig er kondens/vann. Kjører jo i 10 minusgrader og setter den rett inn i 18 grader varm garasje. Bør vel sørge for alltid å fylle tanken, før jeg setter den inn etter en utflukt
Regner også med at sykkelen har et drivstoffilter...muligens. (Laster ned rep.manual nå)
Motorer er jo enkle. Gnist, drivstoff og litt luft (bare ikke falsk luft

), så starter de. Ut i fra denne enkle innsikten, så regner jeg dette for å være et drivstoffproblem. Skulle noen her inne kjenne igjen symptomene og eventuelt har erfart noe annet, så kom gjerne med tips! :)