Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- Bjerknez
- Innlegg: 24608
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nå har jeg forøvrig bestillt meg Avon Cobra Chrome dekk til Rocket'en. Kjekt og ha et sett liggende når dem er såpass vanskelige og få tak i over disk :)
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ikke prøvd noen av de MEN må si veldig imponert over Road 5 og vel ingen grunn til å tro Road 6 er noe dårligere.Elruts84 skrev: 29 mar 2022, 21:23 Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Er bare et eller annet veldig betryggende med Road 5, stoler på det uansett om vått eller tørt, kaldt eller varmt. Merker at det er litt mindre kontant enn sportsdekk om pusher det på varm/tørr asfalt men bare på en betryggende måte, kjenner litt hva som skjer og ikke deigete på noen måte. Man kjører rett og slett altfor fort på landeveien om dette dekket er en begrensning på varmt/tørt. Men funket supert på Rudskogen i +3gr i fjor (ville blitt brent opp om mye varmere)

Nå har jeg plutselig 21" framhjul men hadde tatt Road 6 uten å tenke meg om for 17". Men altså ikke prøvd de andre

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
I asfaltverden, ja. Offroad har de veldig høy stjerne, EF-07 endurodekk har helt tullete bra grep, egentlig for ekstremenduro (men gatelovlige), bruker ikke annet. E-07 er manges 50/50 favoritt. Men de har offroad dekk i alt fra 90/10 som du har, till 110% offroad.AJ skrev: 29 mar 2022, 21:30 Uansett så er jeg overbevist om at Mitas er et ganske så undervurdert dekkmerke, som aldri nevnes når MC-dekk diskuteres.
Så kanskje vurdere Mitas Terra Force-R til alpeturen i juni, hvordan er det på grus, er det noe bedre enn rent gatedekk?
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39795
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Mitas nyter stor anerkjennelse hos mange grusveikjørere, men altså ikke like anerkjent i asfaltverdenen. Noe jeg mener er ufortjent, for å si det på den måten.pingvin skrev: 30 mar 2022, 09:27I asfaltverden, ja. Offroad har de veldig høy stjerne, EF-07 endurodekk har helt tullete bra grep, egentlig for ekstremenduro (men gatelovlige), bruker ikke annet. E-07 er manges 50/50 favoritt. Men de har offroad dekk i alt fra 90/10 som du har, till 110% offroad.AJ skrev: 29 mar 2022, 21:30 Uansett så er jeg overbevist om at Mitas er et ganske så undervurdert dekkmerke, som aldri nevnes når MC-dekk diskuteres.
Så kanskje vurdere Mitas Terra Force-R til alpeturen i juni, hvordan er det på grus, er det noe bedre enn rent gatedekk?
Selv bor jeg innerst i en grusvei, tiktignok ikke en rullegrusvei, men en mer hardpakket en. Likevel med grus og småstein her og der i kjørebanen.
Har for det første aldri opplevd punktering på denne veien, noe jeg har opplevd med andre dekk(merker). Så min erfaring er at Mitas har robust punkteringsmotstand.
Har kjørt en del på grusveier rundt her jeg bor hvor det er ganske mange av dem. Årntlie grus-grusveier

Så 90/10 kategoriseringen stemmer bra med mine erfaringer. Og som jeg har nevnt tidligere, uovertruffen slitestyrke i forhold til andre dekktyper jeg har prøvd, som er Conti, Pirelli, Michelin, Metzeler, Bridgestone og Avon.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg satsa på Dunlop i 2018 , det gikk med 4 sett i 19 , 3 i 20 , bare 2 i 21 og med unntak et Avon set, som jeg var lite fornøyd med lengde det gav, ha Road Smart 3 gitt fra 12 -16 tusen km. Og med kjøp av RT i høst så får den også RoadSmart 3 og 4..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
OK, takk :) Så Mike Armitage i engelske Bike skrøt veldig av Terra Force-R. Fulgt Armitage i 20 år (vært i forskjellige magasiner), han skriver mye fornuftig så har tillit til han.AJ skrev: 30 mar 2022, 09:57 Så 90/10 kategoriseringen stemmer bra med mine erfaringer. Og som jeg har nevnt tidligere, uovertruffen slitestyrke i forhold til andre dekktyper jeg har prøvd, som er Conti, Pirelli, Michelin, Metzeler, Bridgestone og Avon.
Har sett med Pirelli Scorpion Rally STR liggende, dette er mer 80/20 dekk selv om ser ut som 50/50 (bonus at ser offroad ut), ikke prøvd før men bare lest bra om dette dekket så Plan A er å sette på før Alpene men alltid åpen for alternativer.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Siste nr av Bike tester sportsdekk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
veldig fornøyd så langt med Continental Trailattack3.
90-10 dekk eller noe i den duren men blir veldig fort driftsvarmt og det er et pluss i min bok da det ikke alltid er så utrolig varmt i asfalt eller lufta her til lands..dessuten mest asfalt-men har plass til litt grus i mønstret så det ikke ruller med en gang hvis litt smågrus i en sving..

90-10 dekk eller noe i den duren men blir veldig fort driftsvarmt og det er et pluss i min bok da det ikke alltid er så utrolig varmt i asfalt eller lufta her til lands..dessuten mest asfalt-men har plass til litt grus i mønstret så det ikke ruller med en gang hvis litt smågrus i en sving..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hei
Lurer på om det har noe betydning for kjøreegenskapene om jeg går ned et hakk på høyden på dekk?
Jeg har nå 90/100-21 foran og 140/80-18 bak og tenkte å handle 90/90-21 i front og 140/70-18 bak.
Lurer på om det har noe betydning for kjøreegenskapene om jeg går ned et hakk på høyden på dekk?
Jeg har nå 90/100-21 foran og 140/80-18 bak og tenkte å handle 90/90-21 i front og 140/70-18 bak.
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nei, det vil du neppe merke noe forskjell på. Har du speedometersensor på framhjulet drar du vel på noen ekstra km på telleren gjennom året og farta viser ennå litt mer enn før. Men ellers, nei..Faxe skrev:Hei
Lurer på om det har noe betydning for kjøreegenskapene om jeg går ned et hakk på høyden på dekk?
Jeg har nå 90/100-21 foran og 140/80-18 bak og tenkte å handle 90/90-21 i front og 140/70-18 bak.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Okkjellv skrev: 09 apr 2022, 11:09Nei, det vil du neppe merke noe forskjell på. Har du speedometersensor på framhjulet drar du vel på noen ekstra km på telleren gjennom året og farta viser ennå litt mer enn før. Men ellers, nei..Faxe skrev:Hei
Lurer på om det har noe betydning for kjøreegenskapene om jeg går ned et hakk på høyden på dekk?
Jeg har nå 90/100-21 foran og 140/80-18 bak og tenkte å handle 90/90-21 i front og 140/70-18 bak.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Den ble levert orginalt med 90/90 så kan være at speedometeret blir rett no da

Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Kan jeg gå opp en størrelse på bakdekket? Fra 140 til 150 ,da det er bedre utvalg på 150 dekk...Faxe skrev: 09 apr 2022, 11:46Okkjellv skrev: 09 apr 2022, 11:09Nei, det vil du neppe merke noe forskjell på. Har du speedometersensor på framhjulet drar du vel på noen ekstra km på telleren gjennom året og farta viser ennå litt mer enn før. Men ellers, nei..Faxe skrev:Hei
Lurer på om det har noe betydning for kjøreegenskapene om jeg går ned et hakk på høyden på dekk?
Jeg har nå 90/100-21 foran og 140/80-18 bak og tenkte å handle 90/90-21 i front og 140/70-18 bak.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Den ble levert orginalt med 90/90 så kan være at speedometeret blir rett no da![]()
Jeg mener det er plass, ca 2 cm på høyre side og god plass på venstre side. Orginalt ble den levert med 120..
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Felgen er såpass smal at du klemmer allerede dekket sammen med 140 dekk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 42
- Registrert: 19 jun 2021, 12:27
- Motorsykkelen din: Honda cb500X -21 NAF medl.
- Bosted: Kristiansand
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg valgte meg også disse i vår. Kjører mest på asfalt, men av og til på grus. Veldig fornøyd så langt. Sykkelen svinger nesten av seg selv i forhold til de forrige dekkene (Dunlop Mixtour som satt på når den var ny). Hakket mer stabile i litt høy fart og veldig bra grep både på tørt og vått føre. Fikk ca 10K ut av de forrige dekkene - er spent på dissemekkern skrev: 30 mar 2022, 18:42 veldig fornøyd så langt med Continental Trailattack3.
90-10 dekk eller noe i den duren men blir veldig fort driftsvarmt og det er et pluss i min bok da det ikke alltid er så utrolig varmt i asfalt eller lufta her til lands..dessuten mest asfalt-men har plass til litt grus i mønstret så det ikke ruller med en gang hvis litt smågrus i en sving..
![]()

- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da har jeg fått kjøpt nye PR5/Road 5 dekk. Etter 1500 km så har jeg ingenting å utsette. Fått testet kaldt føre, regn, grus osv. Ingen problem.
Det jeg er mer spent på er levetiden.
Nå klarte orginal dekkene til min Tracer 900 GT 12.000km og kunne gått litt lengre men det er akseptabelt til å ikke være et dekk som ikke er så kjent.
Elsker hvor stor forskjell det å bytte dekk har å si. Sykkelen ble jo enormt mye mer lettere på ratt og manøvrering.
Det jeg er mer spent på er levetiden.
Nå klarte orginal dekkene til min Tracer 900 GT 12.000km og kunne gått litt lengre men det er akseptabelt til å ikke være et dekk som ikke er så kjent.
Elsker hvor stor forskjell det å bytte dekk har å si. Sykkelen ble jo enormt mye mer lettere på ratt og manøvrering.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- Bjerknez
- Innlegg: 24608
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har opplevd veldig sprokende resultater vedrørende kjørelengde på PR3 vertfall. Det ene settet var slitt til stria på litt under 6.000km med Mr.Pitlane som vitne.Elruts84 skrev: 12 apr 2022, 07:36 Da har jeg fått kjøpt nye PR5/Road 5 dekk. Etter 1500 km så har jeg ingenting å utsette. Fått testet kaldt føre, regn, grus osv. Ingen problem.
Det jeg er mer spent på er levetiden.
Nå klarte orginal dekkene til min Tracer 900 GT 12.000km og kunne gått litt lengre men det er akseptabelt til å ikke være et dekk som ikke er så kjent.
Elsker hvor stor forskjell det å bytte dekk har å si. Sykkelen ble jo enormt mye mer lettere på ratt og manøvrering.
De andre to PR3 dekkene jeg hadde klarte rundt 10.000km. uten problem og med litt gummi igjen. Dette er da altså to sett dekk av samme merke på samme type sykkel og samme kjørestil.
Dette sier meg at ett av dekksettene jeg fikk hadde avvik i kvaliteten, noe som gjorde at jeg gikk bort fra PR3 og valgte heller Angel GT. Sistnevnte har vist seg å være stabilt på alle syklene jeg har hatt etter dette vedrørende kjørelengde.
Men på Rocketen kjører jeg selvsagt ikke noen av disse. Det er kun to dekktyper man får til Rocket. Avon Cobra Chrome og ME888
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Mr Bjerknez. Nå skal det jo også sies at du den gang hadde en del innlegg om hvor de flotteste svingene var. Og så dukket det opp "det kom en sykkel forbi, jeg tror det var Bjerknez" hehe.Bjerknez skrev: 12 apr 2022, 07:45Jeg har opplevd veldig sprokende resultater vedrørende kjørelengde på PR3 vertfall. Det ene settet var slitt til stria på litt under 6.000km med Mr.Pitlane som vitne.Elruts84 skrev: 12 apr 2022, 07:36 Da har jeg fått kjøpt nye PR5/Road 5 dekk. Etter 1500 km så har jeg ingenting å utsette. Fått testet kaldt føre, regn, grus osv. Ingen problem.
Det jeg er mer spent på er levetiden.
Nå klarte orginal dekkene til min Tracer 900 GT 12.000km og kunne gått litt lengre men det er akseptabelt til å ikke være et dekk som ikke er så kjent.
Elsker hvor stor forskjell det å bytte dekk har å si. Sykkelen ble jo enormt mye mer lettere på ratt og manøvrering.
De andre to PR3 dekkene jeg hadde klarte rundt 10.000km. uten problem og med litt gummi igjen. Dette er da altså to sett dekk av samme merke på samme type sykkel og samme kjørestil.
Dette sier meg at ett av dekksettene jeg fikk hadde avvik i kvaliteten, noe som gjorde at jeg gikk bort fra PR3 og valgte heller Angel GT. Sistnevnte har vist seg å være stabilt på alle syklene jeg har hatt etter dette vedrørende kjørelengde.
Men på Rocketen kjører jeg selvsagt ikke noen av disse. Det er kun to dekktyper man får til Rocket. Avon Cobra Chrome og ME888

Neida. Viktig å ha det kjekt. Klart aktiv kjørestil og kjørestil generelt har nok noe å si. Og dekkene utvikler seg gjerne til det bedre.
Rocketen er ikke i Pilot Road segmentet nei

____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- Bjerknez
- Innlegg: 24608
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
I dag fikk jeg ett sett med dekk til Raketten levert på døra :)
Ganske nøyaktig 2 uker etter at jeg bestillte dem. Det er innafor :)
Når jeg ser mønsteret på de nye dekkene som er helt like de dekkene jeg har på nå (Avon Cobra Chrome) så ser jeg at de dekkene jeg har på nå nesten ikke er synlig slitt i det hele tatt etter 2.400km. Det lover godt :)
Ganske nøyaktig 2 uker etter at jeg bestillte dem. Det er innafor :)
Når jeg ser mønsteret på de nye dekkene som er helt like de dekkene jeg har på nå (Avon Cobra Chrome) så ser jeg at de dekkene jeg har på nå nesten ikke er synlig slitt i det hele tatt etter 2.400km. Det lover godt :)
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg savner Road5 dekkene jeg hadde på Versys 650. Har nå Anakee Road, og de lager en del støy. Pluss jeg stolte mer på Road 5 på vått føre.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Road 5 dekkene er magiske. Enig i det. Har du kjørt dem fra start til slutt noen gang? Hvor mange KM fikk du utav dem?BjørnSover skrev: 13 apr 2022, 17:34 Jeg savner Road5 dekkene jeg hadde på Versys 650. Har nå Anakee Road, og de lager en del støy. Pluss jeg stolte mer på Road 5 på vått føre.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Pirelli dekket du omtaler er ikke 80/20-dekk. Det er derimot et 70/30-dekk.pingvin skrev: 30 mar 2022, 16:56
Har sett med Pirelli Scorpion Rally STR liggende, dette er mer 80/20 dekk selv om ser ut som 50/50 (bonus at ser offroad ut), ikke prøvd før men bare lest bra om dette dekket så Plan A er å sette på før Alpene men alltid åpen for alternativer.
![]()
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Vi sier 75/25, dautc skrev: 13 apr 2022, 21:00 Pirelli dekket du omtaler er ikke 80/20-dekk. Det er derimot et 70/30-dekk.

MEN har i mitt stille sinn tenkt at burde kunne kalle dekk f.eks, 80/30. Tilsynelatende ulogisk men om man har gjort en veldig bra jobb (evt brukt myk gummi på bekostning av levetiden) så like bra som konkurrenetes 80/20 dekk på løst underlag og like bra som 70/30 på asfalt, så er det en slags logikk i det. TKC80 kunne vært 60/60 f.eks.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nei, satte på et par på Versys 650 i fjor høst - lurer på om jeg kjørte ca 3000 på dem. Da så de fremdeles nye ut. Solgte Versys’en i vår.Elruts84 skrev: 13 apr 2022, 17:53Road 5 dekkene er magiske. Enig i det. Har du kjørt dem fra start til slutt noen gang? Hvor mange KM fikk du utav dem?BjørnSover skrev: 13 apr 2022, 17:34 Jeg savner Road5 dekkene jeg hadde på Versys 650. Har nå Anakee Road, og de lager en del støy. Pluss jeg stolte mer på Road 5 på vått føre.
- Canutus
- Innlegg: 620
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har kjørt ut ett sett Road5, skiftet fram dekket litt på tampen i fjor men ser jeg har glemt å notere dato/km, men tror jeg skiftet på 8k, bakdekket skifter jeg en av dagene og har da holdt 10k.
Da er de kjørt til under godkjent, men ikke helt til korden.
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Da er de kjørt til under godkjent, men ikke helt til korden.
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dette går opp i hundretall. Det betyr at man ikke kan si at et dekk er 60/60. Det blir 120 og det går ikke. Første talldelen referer til asfalt, den andre til løsere underlag. Og nevnte dekk er et 70/30-dekk, det er ikke noe mer å diskutere siden produsenten har sagt det. TCK80 er et 50/50. Det er mange meninger rundt dekk og jeg har sågar hørt at dekket under her er nevnt som et 70/30 dekk. Totalt kunnskapsløst spørru meg.pingvin skrev: 14 apr 2022, 09:01Vi sier 75/25, dautc skrev: 13 apr 2022, 21:00 Pirelli dekket du omtaler er ikke 80/20-dekk. Det er derimot et 70/30-dekk.Er vel ikke noe normert standard på dette så er vel bare en indikasjon på hva den aktuelle fabrikaten tenker.
MEN har i mitt stille sinn tenkt at burde kunne kalle dekk f.eks, 80/30. Tilsynelatende ulogisk men om man har gjort en veldig bra jobb (evt brukt myk gummi på bekostning av levetiden) så like bra som konkurrenetes 80/20 dekk på løst underlag og like bra som 70/30 på asfalt, så er det en slags logikk i det. TKC80 kunne vært 60/60 f.eks.![]()
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)