Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Det er en vanvittig pen sykkel, særlig i profil!
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Knalltøff sykkel
Håper jeg får testet en slik en dag. Macho-bike deluxe

Håper jeg får testet en slik en dag. Macho-bike deluxe

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Takk takk, kunne ikke vært mer fornøyd med sykkelen :) Til dere som vurderer å prøve en sånn endag, så anbefales det på det sterkeste
:)
Jeg liker utseende og fasongen på denne sykkelen bare mer og mer for hver dag.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg liker utseende og fasongen på denne sykkelen bare mer og mer for hver dag.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Ingen tvil om at dette er en knalltøff sykkel Lasse
Jeg har jo kjørt både din og den gamle modellen.
Den eneste baksiden (for min del) er at det blir litt ketchup effekt og sittestillingen føles litt vel mye oppreist. Sikkert en vanesak, men dog. Men helt ærlig så har jeg ikke veldig mye å utsette på denne

Jeg har jo kjørt både din og den gamle modellen.
Den eneste baksiden (for min del) er at det blir litt ketchup effekt og sittestillingen føles litt vel mye oppreist. Sikkert en vanesak, men dog. Men helt ærlig så har jeg ikke veldig mye å utsette på denne

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Sykkelen er virkelig helt rå. Den har sitt eget helt unike look! Skal definitivt booke en prøvekjøringstime på den en dag 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Himmel den er snasen, ja... Ikke umulig at jeg oppgraderer fra min 690 om et år eller to.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
lasse_hansen skrev: 10 jun 2018, 21:55
Ang pulverapparatet så har dette blitt omgjort til «mini barskap»

- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Lasse, var det slik at du fikk nytt sete hos Graarud (på MT-10'n) pga hull foran på de to spissene av setet som gnikker mot tanken?
Mitt har også fått hull nå, i tillegg til at setet trekker til seg vann som en svamp :-/
Mitt har også fått hull nå, i tillegg til at setet trekker til seg vann som en svamp :-/
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Kan ikke svare for Lasse, men jeg fikk nytt på garantien for dette.jongsanim skrev: 15 jun 2018, 16:12 Lasse, var det slik at du fikk nytt sete hos Graarud (på MT-10'n) pga hull foran på de to spissene av setet som gnikker mot tanken?
Mitt har også fått hull nå, i tillegg til at setet trekker til seg vann som en svamp :-/
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Nei jeg har ikke fått noe hull i setet på mt-10’en. Så dette vet jeg ikke. Men ville tro dette er garantisak? Mener å ha lest et sted at flere har klaget over at det har gått hull på setet på stedene du nevner. Men opplevde dette aldri selv. Men jeg har forresten det orginalt mt-10 sete mitt liggende her hjemmejongsanim skrev:Lasse, var det slik at du fikk nytt sete hos Graarud (på MT-10'n) pga hull foran på de to spissene av setet som gnikker mot tanken?
Mitt har også fått hull nå, i tillegg til at setet trekker til seg vann som en svamp :-/

Jeg kjøpte comfort sete samtidig som jeg kjøpte sykkelen, så orginal setet mitt er vel brukt 1-2ganger.
Har et ubrukt bagster tanktrekk til MT-10’n også hvis noen er int i å kjøpe

Selges til gi bort pris

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Hei folkens.
Har prøvd å googla litt osv, men klarer ikke finne ut hva normal temp på 1290 ktm’en er.
Min ligger på alt ifra 65-80grader ved vanlig kjøring, avhengig av temperatur i været. De dagene det har vært som varmest har jeg registert nær opptil 100grader, dette var i et veikryss når jeg sto å venta på grønt.
Noen som vet hva normal temp er? Eller har egne erfaringer med 1290 motoren?
Har prøvd å googla litt osv, men klarer ikke finne ut hva normal temp på 1290 ktm’en er.
Min ligger på alt ifra 65-80grader ved vanlig kjøring, avhengig av temperatur i været. De dagene det har vært som varmest har jeg registert nær opptil 100grader, dette var i et veikryss når jeg sto å venta på grønt.
Noen som vet hva normal temp er? Eller har egne erfaringer med 1290 motoren?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Kjølevæsketemp'en eller oljetemp'en?lasse_hansen skrev: 19 aug 2018, 21:19 Hei folkens.
Har prøvd å googla litt osv, men klarer ikke finne ut hva normal temp på 1290 ktm’en er.
Min ligger på alt ifra 65-80grader ved vanlig kjøring, avhengig av temperatur i været. De dagene det har vært som varmest har jeg registert nær opptil 100grader, dette var i et veikryss når jeg sto å venta på grønt.
Noen som vet hva normal temp er? Eller har egne erfaringer med 1290 motoren?
Oljetemperaturen kan variere ganske mye og kan bli opp mot 100 grader når det er svært varmt og ved f.eks. venting på grønt lys.
Etter min oppfatning og erfaring så er dette helt normalt.
Kjølevæsken på min 1290 har aldri vist mer enn fire blokker på indikatoren. Innafor normalen det også.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Takk for svar AJ. Man har jo dem 8 rutene på skjermen, der har det vel vært rundt 4 streker hver gang ja. Hadde vel 5 streker en gang mener jeg. Kan ikke si jeg har lagt merke til at det har vært 5streker eller noe på min ihvertfall.
Men inne på menyene så mener jeg man kan finne oli temp også. Denne ligger vanligvis på 65-80. Så det er ikke så langt unna normalen da kanskje :)
Men inne på menyene så mener jeg man kan finne oli temp også. Denne ligger vanligvis på 65-80. Så det er ikke så langt unna normalen da kanskje :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg har lagt oljetemp'en som en av favorittene på instrumentpanelet og la i dag merke til at temp'en holdt seg på litt i overkant av 70 grader.lasse_hansen skrev: 19 aug 2018, 21:38 Men inne på menyene så mener jeg man kan finne oli temp også. Denne ligger vanligvis på 65-80. Så det er ikke så langt unna normalen da kanskje :)
Helt normalt med den utetemperaturen vi hadde i dag. Tidligere i sommer har jeg sett temp. på over 90. Også det helt normalt når det er mer enn 30 grader og man blir stående litt å vente ved f.eks. veiarbeid eller lyskryss.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Godt å høre, da oppfører sykkelen din seg omtrent som min med tanke på temp osv :)
Det er bra.
Trur nemlig jeg må oppom forhandler å få fylt på litt kjølevæske, for når motor er kald og står på sidestøtte, så ser jeg ikke noe kjølevæske mellom min/max merket.
Må lissom gynge litt på sykkelen når den står på sidestøtta, da kan jeg se at det er kjølevæske rett på undersiden av min merket.
Det er bra.

Trur nemlig jeg må oppom forhandler å få fylt på litt kjølevæske, for når motor er kald og står på sidestøtte, så ser jeg ikke noe kjølevæske mellom min/max merket.
Må lissom gynge litt på sykkelen når den står på sidestøtta, da kan jeg se at det er kjølevæske rett på undersiden av min merket.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Det med lite kjølevæske tror jeg er litt sånn typisk KTM. En måte å spare litt penger på, kanskje...lasse_hansen skrev: 19 aug 2018, 21:57 Godt å høre, da oppfører sykkelen din seg omtrent som min med tanke på temp osv :)
Det er bra.
Trur nemlig jeg må oppom forhandler å få fylt på litt kjølevæske, for når motor er kald og står på sidestøtte, så ser jeg ikke noe kjølevæske mellom min/max merket.
Må lissom gynge litt på sykkelen når den står på sidestøtta, da kan jeg se at det er kjølevæske rett på undersiden av min merket.

Opplevde det samme på den forrige jeg hadde og det samme på den jeg har nå. Siden jeg hadde litt kjølevæske av samme type stående tok jeg av sidedekselet tidligere i sommer og fylt på et par desiliter. Siden har nivået holdt seg stabilt noen cm. over MIN merket. Og det holder fint.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Så det er kanskje ikke så ille farlig at det er rett under minimum da? :)
Sender nok forhandler en mail å hører jeg
Men så lenge motor/kjølevæske ikke blir super varm så ville det være greit ville jeg tru
Sender nok forhandler en mail å hører jeg

Men så lenge motor/kjølevæske ikke blir super varm så ville det være greit ville jeg tru
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg beit meg også litt merke til dette på den gamle S1000R'en jeg hadde. Nivået på frostveske var under min merket og ofte så jeg ikke noe veske der i det hele tatt.
Jeg kontaktet forhandler for å kjøpe mer frostveske, men han insisterte på og få se på sykkelen først (kjørte bil til forhandler) før jeg fikk fylle på noe mer. Han forklarte også at det var vanlig at det lå mye veske i "systemet" så denne indikasjonen kunne ofte vises feil.
Når jeg startet sykkelen og lot den gå litt så så jeg nivået endret seg og plutselig var nivået litt over min merket.
Han sa at så lenge jeg ikke har noen lekkasje noe sted og at nivået var riktig på siste service så hadde jeg ingenting å bekymre meg over, så lenge motoren ikke fikk for høy temp. Da fikk jeg derimot beskjed om å gi fra meg en lyd.
Kjørte 20.000km. etter dette og det var ingen problemer.
Hadde jeg fyllt på mer så kunne jeg i værste fall gjøre ting værre fikk jeg beskjed om...
Jeg kontaktet forhandler for å kjøpe mer frostveske, men han insisterte på og få se på sykkelen først (kjørte bil til forhandler) før jeg fikk fylle på noe mer. Han forklarte også at det var vanlig at det lå mye veske i "systemet" så denne indikasjonen kunne ofte vises feil.
Når jeg startet sykkelen og lot den gå litt så så jeg nivået endret seg og plutselig var nivået litt over min merket.
Han sa at så lenge jeg ikke har noen lekkasje noe sted og at nivået var riktig på siste service så hadde jeg ingenting å bekymre meg over, så lenge motoren ikke fikk for høy temp. Da fikk jeg derimot beskjed om å gi fra meg en lyd.
Kjørte 20.000km. etter dette og det var ingen problemer.
Hadde jeg fyllt på mer så kunne jeg i værste fall gjøre ting værre fikk jeg beskjed om...
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Takk for svar folkens.
Jeg sendte mail til forhandler å spurte, fikk dette til svar:
Bare å komme innom om du ønsker fylle på mer. Dette er kun expansjonstank så her har det ingenting med selve kjølinga av motor, kun overløpet til radiator.
Så etter hva jeg skjønte så hadde det ikke noe å si at det var under minimum, så lenge det var noe væske i tanken der så virka det greit.
Er kanskje som du sier Bjerknez, det er mye væske rundt i systemet, nå har ikke jeg prøvd å sjekke når motor er i gang, men det kan jeg jo gjøre en dag.
Jeg sendte mail til forhandler å spurte, fikk dette til svar:
Bare å komme innom om du ønsker fylle på mer. Dette er kun expansjonstank så her har det ingenting med selve kjølinga av motor, kun overløpet til radiator.
Så etter hva jeg skjønte så hadde det ikke noe å si at det var under minimum, så lenge det var noe væske i tanken der så virka det greit.
Er kanskje som du sier Bjerknez, det er mye væske rundt i systemet, nå har ikke jeg prøvd å sjekke når motor er i gang, men det kan jeg jo gjøre en dag.

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Ikke noe å bry seg om. Det er en ekspansjonstank. Mao vil man se variasjoner av nivå i denne tanken. Selv har jeg bare en skvett i min, men vet at jeg fylte kjølesystemet med korrekt mengde sist jeg hadde ute raddisene. Sålenge det er litt væske der, som varierer med kjølevæsketemp. Så skal man være fornøyd synes jeg.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Ikke noe å bry seg om. Det er en ekspansjonstank. Mao vil man se variasjoner av nivå i denne tanken. Selv har jeg bare en skvett i min, men vet at jeg fylte kjølesystemet med korrekt mengde sist jeg hadde ute raddisene. Sålenge det er litt væske der, som varierer med kjølevæsketemp. Så skal man være fornøyd synes jeg.
Fyller man opp denne tanken vil den omsider renne over ved høye temperaturer og bare renne ut overløpet.
Fyller man opp denne tanken vil den omsider renne over ved høye temperaturer og bare renne ut overløpet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Prøv og start sykkelen og la den gå litt og sjekk nivået underveis. :)
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg skal sjekke dette neste gang Bjerknez
Men har slått mæ til ro med at så lenge det er noe væske i tanken så er det greit

Men har slått mæ til ro med at så lenge det er noe væske i tanken så er det greit

-
- Innlegg: 17
- Registrert: 04 jun 2015, 00:11
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke R - 2017
- Bosted: Tønsberg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Kjøpte meg 2017 modellen når den kom ut, kjørt ca 10k med den nå. Har ikke hatt noe problem med motorten, men har vært noen barnesykdommer. Har byttet frontlykt, displayet, blinklys sluttet og fungere, engine failure lys kom et par ganger. Sykkelen ble sendt inn til forhandler og de fikset alt. Det har også vært noen recalls ifra KTM. (calipper forran og oljetrykkpumpa. Dette burde du høre med forhandler om har kommet på 2018mod, for de sa ikke ifra til meg før jeg skulle ha den på service)
Etter dem fikset alt dette kan jeg ikke si at jeg er noe annet enn strålende fornøyd, er jo forsåvidt vanlig med litt sykdommer på en "ny" modell når de har oppgradert den såppass ifra 16mod.
Kan annbefale alt ifra Evotech, har kjøpt de tmeste av katalogen der.
Jeg sendte min rett på tuning og mapping etter innkjøringsperioden. Fjernet katalysator og satt på rottweiler luftfilter boks. Sykkelen ble mye mer smooth igjennom hele registeret, pluss litt ekstra hk på hjulet. Og lyden ble MYE bedre, er ikke mye en slipon har og si sålenge du har på katalysatoren.
DB-killeren i acra potta er ganske vanslig og fjerne, jeg fikk forhandler til å gjøre dette. de fortalte at mekanikeren hadde brukt over 1t på å klare å få den ut. Men du må av med potta og kutte vekk punktsveisen og ta et kosteskaft og slå med hammer inn fra baksiden.da kommer den etter hvert =)
Etter dem fikset alt dette kan jeg ikke si at jeg er noe annet enn strålende fornøyd, er jo forsåvidt vanlig med litt sykdommer på en "ny" modell når de har oppgradert den såppass ifra 16mod.
Kan annbefale alt ifra Evotech, har kjøpt de tmeste av katalogen der.
Jeg sendte min rett på tuning og mapping etter innkjøringsperioden. Fjernet katalysator og satt på rottweiler luftfilter boks. Sykkelen ble mye mer smooth igjennom hele registeret, pluss litt ekstra hk på hjulet. Og lyden ble MYE bedre, er ikke mye en slipon har og si sålenge du har på katalysatoren.
DB-killeren i acra potta er ganske vanslig og fjerne, jeg fikk forhandler til å gjøre dette. de fortalte at mekanikeren hadde brukt over 1t på å klare å få den ut. Men du må av med potta og kutte vekk punktsveisen og ta et kosteskaft og slå med hammer inn fra baksiden.da kommer den etter hvert =)
Braaaaptastic!
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Hei sann folkens, og godt nyttår til dere alle!
Håper alle har hatt en fin julefeiring, og nyttårsfeiring.
Selv har jeg vært veldig lite aktiv her på siden den siste tiden, men skal nå prøve å få en endring på dette
Nå skal det leses igjennom gamle og nye tråder som jeg ikke har fått med meg på en stund.


Håper alle har hatt en fin julefeiring, og nyttårsfeiring.
Selv har jeg vært veldig lite aktiv her på siden den siste tiden, men skal nå prøve å få en endring på dette

Nå skal det leses igjennom gamle og nye tråder som jeg ikke har fått med meg på en stund.