Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Ser helt herlig ut det der :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Nei, og ja.
GPz,en er jo en helt annen sykkel, litt enklere å ha med å gjøre. Som f eks når sykkeln skal rygges ut av garsjen.

Det kunne jo vært fint med to sykler, Electraen pluss en lettere sak til småturer. Offroader kanskje ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
Jepp, og enda bedre i kveld. Kom hjem for en halvtime siden fra en helaften på Statoilbenken til 23 grader, klokka halv ett på natta.
I ettrmiddag var det 33, og varmerekorden fra 1972 er slått.
Sitter på verandaen med et glass saft og følger vannsprederen med øynene mens jeg lurer på om det er noen vits å legge meg.
Soverommet er VARMT.
- Jompa
Vi kom hjem tirsdag kveld etter å ha vært på bobilferie i TRE dager, søndag til tirsdag.
Turen gikk til Østfinnmark, med Berlevåg og Båtsfjord som mål. Æ hadde tippa at fruen skulle være lei av å feriere og få hjemlengsel etter 4-5 dager. Der tok æ grundig feil. Vel, det gjør egentlig ikke så mye.
Å kjøre bil i timevis, stoppe å se på en plass i full fart, overnatte og kjøre videre er ikke akkurat det jeg regner som ferie.
Fikk mer enn nok bilkjøring i den forrige jobben.
Når det er sagt, så er det utolig gode veier på Yttersida av Varangerhalvøya, god asfalt, ikke så brei vei, med lange, oversiktelige svinger.
Og en del skarpere svinger, mao perfekt mc-vei hvis man da ikke foretrekker grus.
I dag ble det en liten tur innom lensmannskontoret for å anmelde innbrudd i vedsjåen på hytta.
Var der i går og så etter, og konstaterte at det eneste som var borte var strømagregatet.
Siden gradestokken atter en gang var på oversida av 20-tallet, ble det å kjøre sykkel til "byen".
Etter besøket hos politiet tok jeg meg en liten luftings lang riksveien og traff på denne karen.
En ungdom fra Ukraina på sin touringrigga Honda XR125.
Han hadde starta hjemmefra i slutten av juni, kjørt nordover gjennom Baltikum, Finland og kom fra Nordkapp i dag.
Turen videre hadde han planlagt ned til Oslo, Sverige , Danmark, Tyskland, Polen og hjem.
Han regna med å være hjeme i slutten av august, hvis sykkelen holder.
Den var begynt å bruke en del olje, så han hadde satt ned marsjfarta fra 80 til 60.
Det så han ikke mørkt på, mye bedre tid til å nyte utsikten underveis, i tillegg sparte han både olje og bensin.
Trivelig og uredd type
Jeg ønsket han god tur videre.
Turen gikk til Østfinnmark, med Berlevåg og Båtsfjord som mål. Æ hadde tippa at fruen skulle være lei av å feriere og få hjemlengsel etter 4-5 dager. Der tok æ grundig feil. Vel, det gjør egentlig ikke så mye.
Å kjøre bil i timevis, stoppe å se på en plass i full fart, overnatte og kjøre videre er ikke akkurat det jeg regner som ferie.
Fikk mer enn nok bilkjøring i den forrige jobben.
Når det er sagt, så er det utolig gode veier på Yttersida av Varangerhalvøya, god asfalt, ikke så brei vei, med lange, oversiktelige svinger.
Og en del skarpere svinger, mao perfekt mc-vei hvis man da ikke foretrekker grus.
I dag ble det en liten tur innom lensmannskontoret for å anmelde innbrudd i vedsjåen på hytta.
Var der i går og så etter, og konstaterte at det eneste som var borte var strømagregatet.
Siden gradestokken atter en gang var på oversida av 20-tallet, ble det å kjøre sykkel til "byen".
Etter besøket hos politiet tok jeg meg en liten luftings lang riksveien og traff på denne karen.
En ungdom fra Ukraina på sin touringrigga Honda XR125.
Han hadde starta hjemmefra i slutten av juni, kjørt nordover gjennom Baltikum, Finland og kom fra Nordkapp i dag.
Turen videre hadde han planlagt ned til Oslo, Sverige , Danmark, Tyskland, Polen og hjem.
Han regna med å være hjeme i slutten av august, hvis sykkelen holder.
Den var begynt å bruke en del olje, så han hadde satt ned marsjfarta fra 80 til 60.
Det så han ikke mørkt på, mye bedre tid til å nyte utsikten underveis, i tillegg sparte han både olje og bensin.
Trivelig og uredd type

Jeg ønsket han god tur videre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
Det ble en liten kveldstur også.
Den obligatoriske stoppen på "BP-bakken". Se skiltet i bakgrunnen.
En tur langs fjorden.
Begge bildene er tatt fra en parkeringsplass ved veien.
Legg merke til at jeg klarte å la være å få med sykkelen.
Den obligatoriske stoppen på "BP-bakken". Se skiltet i bakgrunnen.
En tur langs fjorden.
Begge bildene er tatt fra en parkeringsplass ved veien.
Legg merke til at jeg klarte å la være å få med sykkelen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Ser ut som trollrally er mye bedre hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Vakker blå doning du har anskaffet deg
- Jompa
Takk, og dette var det årlige livstegnet fra deg ?

Hvordan går det nå da Jompa?
Holder teorien, om at man roer seg mer ned på en HD?
Eller lærer man seg bare å kjøre fortere etterhvert med den også?
Holder teorien, om at man roer seg mer ned på en HD?

Eller lærer man seg bare å kjøre fortere etterhvert med den også?

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Han har jo kjøpt seg verktøy, så han har sikkert lært seg å skru vertfall 

Ha haBjerknez skrev: 31 jul 2018, 10:08 Han har jo kjøpt seg verktøy, så han har sikkert lært seg å skru vertfall![]()

Verre med min, 1993 modell Heritage Softail. Så det er vel bare å skaffe seg en del tomme-verktøy

- Jompa
Jo, man roer seg ned. En HD er ikke laget for fart, heller skapt for å ikke kjøre fort.TGR skrev: 31 jul 2018, 09:57 Hvordan går det nå da Jompa?
Holder teorien, om at man roer seg mer ned på en HD?![]()
Eller lærer man seg bare å kjøre fortere etterhvert med den også?![]()
Med en motor med et effektregister som en M6, ( De som har erfaring med dem vet hva jeg snakker om) som trives best mellom 2500 og 3000 rpm. Da med ei fart på ca 110km/t på høyeste gear og toppfart rundt 160.
Ingen fartsmaskin, nei. En fordel er at man slipper å skamme seg over å bare slite dekkene på midten.
- Jompa
Æ hadde bursdag for nån daga siden, blei 54 år, og trudde ikke æ trengte noen spesielle gaver. Så de som har spurt har fått til svar at æ treng egentlig bare nån nye par sokker.
Så kommer fruen hjem med denne robotstøvsugeren.
Æ blei absolutt glad for gaven, støvsuginga har bestandig vært min jobb.
Og med to store hunder i huset e det lett å se om æ har gjort min plikt eller ikke....
Men, etter nån daga begynte æ å lure på om det vrkelig va hensikten hennes å gjøre hverdagen enklere for meg,
eller om ho ganske enkelt prøve å gjøre meg overflødig.
Sånt skal man kanskje ikke tenke nokka særlig over ? Men om ho kommer med en robotklipper neste år....
Så kommer fruen hjem med denne robotstøvsugeren.
Æ blei absolutt glad for gaven, støvsuginga har bestandig vært min jobb.
Og med to store hunder i huset e det lett å se om æ har gjort min plikt eller ikke....
Men, etter nån daga begynte æ å lure på om det vrkelig va hensikten hennes å gjøre hverdagen enklere for meg,
Sånt skal man kanskje ikke tenke nokka særlig over ? Men om ho kommer med en robotklipper neste år....
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
M6? BMW M6? Min erfaring er at det røsker noe skikkelig fra ca. 4000rpm og oppover, da tenker jeg mest på den gode gamle M88-motoren
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg tror kanskje Jompa heller mener disse M6 lastebilene fra sin tid i Forsvaret...FredrikE24 skrev: 02 aug 2018, 23:40 M6? BMW M6? Min erfaring er at det røsker noe skikkelig fra ca. 4000rpm og oppover, da tenker jeg mest på den gode gamle M88-motoren

Kjørte selv slike da jeg var i militæret og greide kunststykket å kjøre i grøfta oppe i Holmenkollen en plass på vinterstid.
Tok noen timer før den svære bilen var på veien igjen...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Tenker heller den godeste Jompa mener den legendariske lastebilen som forsvaret brukte før i tidaFredrikE24 skrev: 02 aug 2018, 23:40 M6? BMW M6? Min erfaring er at det røsker noe skikkelig fra ca. 4000rpm og oppover, da tenker jeg mest på den gode gamle M88-motoren

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Militæret er helt ukjent for min del dessverre. Selv om jeg ønsket meg inn

Ooog jeg er BMW fanboy

Stygg sak.....Jompa skrev: 02 aug 2018, 23:32 Men, etter nån daga begynte æ å lure på om det vrkelig va hensikten hennes å gjøre hverdagen enklere for meg,

Du må ha en strategi på dette. Kjør en kontinuerlig 3-stegs prosjektstrategi.
Altså, du setter i gang et prosjekt, feks ny redskapsbod, det er steg 1.
I god tid før prosjektet er ferdig, planlegger du neste prosjekt, feks ny beleggnings-stein et eller annet sted på tomta, det er steg 2.
Steg 3 er å iverksette neste prosjekt før ferdigstilling av første prosjekt.
Hvis du gjør dette kontinuerlig, med langsom fremdrift, så sitter du ganske trygt .....

Hmm. Trur jeg må ta en prat med naboen.TGR skrev: 03 aug 2018, 09:44
I god tid før prosjektet er ferdig, planlegger du neste prosjekt, feks ny beleggnings-stein et eller annet sted på tomta, det er steg 2.
Hvis du gjør dette kontinuerlig, med langsom fremdrift, så sitter du ganske trygt .....
![]()
- Jompa
Mulig jeg allerede er på rett vei, uten at jeg var klar over det.TGR skrev: 03 aug 2018, 09:44Stygg sak.....Jompa skrev: 02 aug 2018, 23:32 Men, etter nån daga begynte æ å lure på om det vrkelig va hensikten hennes å gjøre hverdagen enklere for meg,
Sånt skal man kanskje ikke tenke nokka særlig over ? Men om ho kommer med en robotklipper neste år....![]()
![]()
Denne lappen har hengt på kjøleskapdøra siden tidlig i sommer.
Hvem f... har skrevet lappen???
Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
"Do the right thing"
Dette er bankers.Jompa skrev: 03 aug 2018, 20:50
Mulig jeg allerede er på rett vei, uten at jeg var klar over det.
Denne lappen har hengt på kjøleskapdøra siden tidlig i sommer.

No worries

- Jompa
Sykkelen har fått fri noen dager siste uke.
Årsak, jeg har vært opptatt med min yngste datters bryllup
_n.jpg[/attachment]
Jeg har fjernet brudebildet, det var ikke mitt bilde og ikke hadde jeg spurt brudeparet om lov til å legge ut bilde av dem.
Årsak, jeg har vært opptatt med min yngste datters bryllup
_n.jpg[/attachment]
Jeg har fjernet brudebildet, det var ikke mitt bilde og ikke hadde jeg spurt brudeparet om lov til å legge ut bilde av dem.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Gratulerer!Jompa skrev: 05 aug 2018, 22:24 Sykkelen har fått fri noen dager siste uke.
Årsak, jeg har vært opptatt med min yngste datters bryllup.
38510898_10214233471003564_1743331352909971456_n.jpg
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Gratulerer!
Godt og stemningsfullt brudebilde av et åpenbart lykkelig brudepar
.
Godt og stemningsfullt brudebilde av et åpenbart lykkelig brudepar

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.