Hei, skylder vel å gi dere løsningen på den situasjonen jeg hadde med Suzukien (se utganspunkt lengre ned i sitatfeltet).
FIkk mange gode tips og forslag, alle absolutt kvalifiserte til å kunne løse problemet og dekke den diagnosen jeg selv også satt med på sykkelen.
ERFARING = LÆRING
MEN...av og til...kan feil og løsning være så enkelt at det er bare å riste på hodet, le og lære....til neste gang...en ANNEN opplever det samme.
PROSESS
Jeg tok av tank og gasser, rensket, vasket, tørket og skiftet pakninger, plugger og gikk over pluggledninger og annet generelt vedlikehold som kunne berøre "dioagnosepunkter". Fikk satt det hele sammen, fylt på ny og fresh bensin, fyret opp og den gikk som en klokke.
INGEN LØSNING
Kledde på meg utstyret, kjørte ut og....ikke mange 100 meterne....så begynte den å fuske, igjen
Jeg var på vei til klubben, så jeg hadde noen start og stopp...før jeg ankom!
Tok et par kaffekopper, diskuterte litt, hva var gjort...hva kunne det FORTSATT være......
LØSNING
Skulle så en tur ned til byen, innom "KawaLars". Kjørte nedover Okstadbakken (E6) inn mot sentrum. Dette er en nedoverbakke på noen kilometer (6 felts motorvei) inn mot sentrum. Motorren stoppet, hadde 90 km/t, inn med klutchen, første å starte den underveis ned bakken, ikke noe liv....det vil si..ikke noe liv i STARTMOTOREN....DA....ja..DAAA....kom det til meg hva dette mkunne/måtte være. Ingen reaksjon fra starteren,,,hmmmm.......jeg la meg inn til høyre.....fikk farten ned, fik satt den i FRI, starteren gikk og sykkelen startet. Opp i andre, drop på videre nedover, kom meg litt opp i hastighet og i gear, etter en viss hastighet/turtall...sykkelen stoppet. Løsning: Ut med venstre hæl, spark i sidestøtta, og motoren startet
Så, løsningen var "startsperra" på sidestøtta. Så bar det hjem, klippe av ledningene til "føleren", koble lederne sammen, og VIPS, alt ok :-) (eller, alt ok foruten "startsperra" da)
ENKELT :-)
Så enkelt kan det være..av og til! :-)
bilde kopi 2.JPG
Globe skrev:Ja, ja...jeg skjønte nok at mitt navn på Suzukien, "Toer'n", ville gi en del utfordringer, rent språklig, som nå når det har dukket opp et lite issue jeg tenkte å lufte med dere. Ser dette når jeg skriver overskriften
HOST OG HARK
Var en tur på klubben i dag og fikk da et par små "dødsoner" i motorgangen, i løpet av turen dit. Tenkte ikke mer over det, men ble påminnet det på returen. Etter å ha kjørt noen hundrede meter, stoppet motoren, midt i et pådrag. Kjente vel igjen reaksjonen fra noe ala "får ikke bensin"-diagnose. Den stoppet helt og jeg trillet inn til siden. Satte den i nøytral og startet den igjen. Startet med en gang, men så fort jeg satt den i gir og skulle til å kjøre, døde den igjen. Etter et par slike forsøk startet den og gikk.
TRILLESTART
Kjøre en liten kilometer, samme skjer igjen. Trillestarter den, før sykkelen har sluttet å trille....kjører noen meter og den begynner å hoste igjen. Flere slike øvelser, før jeg kommer meg hjem.
Regner med at det her er snakk om gasserproblem. Forsøkte å kjøre på med litt choke under trillestartperiodene, virket ikke som om det bidro noe særlig.
KONDENS?
Blir vel til å ta av tank og rense gasser i morgen.
Kom til å tenke på at det mest sannsynlig er kondens/vann. Kjører jo i 10 minusgrader og setter den rett inn i 18 grader varm garasje. Bør vel sørge for alltid å fylle tanken, før jeg setter den inn etter en utflukt
Regner også med at sykkelen har et drivstoffilter...muligens. (Laster ned rep.manual nå)
Motorer er jo enkle. Gnist, drivstoff og litt luft (bare ikke falsk luft

), så starter de. Ut i fra denne enkle innsikten, så regner jeg dette for å være et drivstoffproblem. Skulle noen her inne kjenne igjen symptomene og eventuelt har erfart noe annet, så kom gjerne med tips! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.