Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:

Ja, Kul film JohnnyTH

Sånn det er :) Ser at veiene holdt Romania standard. Ellers må jeg si at det frister mye med en lignende tur igjen selvom det blir Frankrike og noen spektakulære områder der som jeg har fryktelig lyst på til sommeren hvis alt går som planlagt
Jeg har lagt noen flere filmer på "blogg" tråden min her. Er ikke redigert og veldig variert kvalitet, men gir vel en følelse av hvordan det var nedover der.
Mitt inntrykk var at veiene i Romania var bitte litt bedre enn i Albania. Det fantes ikke gode veier i Albania bortsett fra motorveien nordover fra Trieste. I Romania var stort sett veiene mellom de største byene gode. Både i Romania og Albania kunne man aldri stole på hvordan veien var rundt neste sving.

Hvis jeg får det til så blir det nedover til Spania til neste år. :roll
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.

På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.

På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger :lol
Han mente vel ikke at Streeten kjører fra alt som var større men at Street'en var kapabel til å gjøre det hvis det ikke var for mange langsletter. Sjaføren spiller jo også en vesentlig rolle her. Men jeg har ikek kjørt en 1000cc (bare 1300, men det var en cruiser og ikke sammenlignbart).

Men som Barbarozza sier. Prøv en Street Triple R. Den drar bedre enn du tror virker det som da jeg har en formening om at du sammenligner denne med en hvilken som helst standard 600cc. Jeg har kjørt en GSX650F og Street Triplen banker denne ned i støvlene. Har prøvd en uformell kort dragrace mellom min og en slik og før 2.-giret var dratt ut var jeg 2-3 sykkellengder forran. Men at den går bedre enn en 1000cc gjør den så klart ikke. Men ikke så mye dårligere som mange tror kanskje...?

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:

Han mente vel ikke at Streeten kjører fra alt som var større men at Street'en var kapabel til å gjøre det hvis det ikke var for mange langsletter. Sjaføren spiller jo også en vesentlig rolle her. Men jeg har ikek kjørt en 1000cc (bare 1300, men det var en cruiser og ikke sammenlignbart).

Men som Barbarozza sier. Prøv en Street Triple R. Den drar bedre enn du tror virker det som da jeg har en formening om at du sammenligner denne med en hvilken som helst standard 600cc. Jeg har kjørt en GSX650F og Street Triplen banker denne ned i støvlene. Har prøvd en uformell kort dragrace mellom min og en slik og før 2.-giret var dratt ut var jeg 2-3 sykkellengder forran. Men at den går bedre enn en 1000cc gjør den så klart ikke. Men ikke så mye dårligere som mange tror kanskje...?
Tror ikke forskjellen er stor på svingete vei, men med samme sjøfør vil nok en naken 1K alltid slå en 6xx cc
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:

Tror ikke forskjellen er stor på svingete vei, men med samme sjøfør vil nok en naken 1K alltid slå en 6xx cc
Ingen tvil om det Zadnez :thumleft
Men alt kommer som sagt ann på sjaføren og i så måte har jeg ikke så mye å stille opp med uansett :redface

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Å kunne ligge i 5 gir fra Bergen til ålesund omtrent uten å gire både til forbikjøring og de forskjellige bakkene og "fjellovergangene" dette er langt mer behagelig enn mange er klar over.

Nå går sykkelen min fra 0 til 100 på 2,7 sekunder.... Det er litt bedre enn gjennomsnittet :lol

Note 4

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

[quote="LordShaft"]Å kunne ligge i 5 gir fra Bergen til ålesund omtrent uten å gire både til forbikjøring og de forskjellige bakkene og "fjellovergangene" dette er langt mer behagelig enn mange er klar over.

Kunne likeså godt kjørt en Mana850 så en kan kjøre veldig behagelig med automat for så å sette på manuell når det passer :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av freddy123 »

Jeg skal bygge den den raskeste sykkelen jeg som gruser alt av street trippler og alt annet tull, hayabusa med turbo hehe det må dra no jævlig det :)

Toven

Legg inn av Toven »

freddy123 skrev:Jeg skal bygge den den raskeste sykkelen jeg som gruser alt av street trippler og alt annet tull, hayabusa med turbo hehe det må dra no jævlig det :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FJd5yg__Qko[/video]

:prf

Brukeravatar
KawaJens

Legg inn av KawaJens »

Barbarozza skrev:Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre :evil
ZZR1400 må en jobbe litt med i svinger. Må gjerne fram og ut på side skal en kjøre aktivt i trange svinger. Men det er en grom sportstouring som duger meget bra til det meste asfalt kjøring og ikke mist et drag fra bunnen av. Kamerat av meg hadde en slik for 3 årsiden trur at han benka den til ca 182hk på hjulet med kun slip on og pc3. 14xNm merker en godt og :prop:

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Bjerknez skrev:Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.
Det er gøyest med sykkel som ikke har flat dreiemomentskurve. :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
KawaJens

Legg inn av KawaJens »

ejs skrev:
Bjerknez skrev:Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.
Det er gøyest med sykkel som ikke har flat dreiemomentskurve. :knegg
Bere den ikke stuper etter 4000odm :knegg

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

KawaJens skrev:
Barbarozza skrev:Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre :evil
ZZR1400 må en jobbe litt med i svinger. Må gjerne fram og ut på side skal en kjøre aktivt i trange svinger. Men det er en grom sportstouring som duger meget bra til det meste asfalt kjøring og ikke mist et drag fra bunnen av. Kamerat av meg hadde en slik for 3 årsiden trur at han benka den til ca 182hk på hjulet med kun slip on og pc3. 14xNm merker en godt og :prop:
Viktig å komme litt frempå på den, litt "over" styret, og selvf løse ledige albuer!

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

:vs Diskuterer dere ennå hvem som kan kjøre fortest :-k

Dette er feil tråd......her er det den beste sykkelen som diskuteres ikke hvilken sjåfør som er best :P :p

Finn dere en bane å leke på :lol

Fortsatt god jul :prop:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Toven

Legg inn av Toven »

Why the Suzuki SV650 is the best bike. Ever.
http://44teeth.com/suzuki-sv650-best-bike-ever/

Sorry Hr. Bjerknez :knegg :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

Jeg har jo for lengst byttet sykkel og den beste sykkelen er derfor i skrivende stund BMW S1000R :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

Jeg har jo for lengst byttet sykkel og den beste sykkelen er derfor i skrivende stund BMW S1000R :knegg
For ikke å snakke om KTM 1290 Super Adventure :[-X :knegg .
Fantastisk flott sykkel som jeg har hatt gleden av å kjøre tett oppunder 20500 km i år - uten problemer av noe slag.
Ikke verst til å være en MK I modell :prf
Så er det å håpe at det forsetter slik til neste år... :overtro ;-) .

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

For ikke å snakke om KTM 1290 Super Adventure :[-X :knegg .
Fantastisk flott sykkel som jeg har hatt gleden av å kjøre tett oppunder 20500 km i år - uten problemer av noe slag.
Ikke verst til å være en MK I modell :prf
Så er det å håpe at det forsetter slik til neste år... :overtro ;-) .
Det er kun EN ting jeg ikke liker med den sykkelen og det er vindskjermen. Den har alt for mange detaljer, slik at den føles distraherende. Har riktignok bare prøvesittet den på messa og ikke kjørt den i virkeligheten, men den føltes veldig i veien nettopp av den grunn.

Ellers så er dette den opplagte Adventure sykkelen i mitt hode. Prøvekjørte en Explorer 1200 for en stund tilbake en varm sommerdag og den vindskjermen var bedre, men jeg liker uansett best å få vinden jamt fordelt på kroppen. Altså uten vindskjerm :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Det er kun EN ting jeg ikke liker med den sykkelen og det er vindskjermen. Den har alt for mange detaljer, slik at den føles distraherende. Har riktignok bare prøvesittet den på messa og ikke kjørt den i virkeligheten, men den føltes veldig i veien nettopp av den grunn.

Ellers så er dette den opplagte Adventure sykkelen i mitt hode. Prøvekjørte en Explorer 1200 for en stund tilbake en varm sommerdag og den vindskjermen var bedre, men jeg liker uansett best å få vinden jamt fordelt på kroppen. Altså uten vindskjerm :knegg
Kan skjønne innvendingene mot vindskjermen. Det at den har mange detaljer og ikke er like "plain" som de fleste andre, gjør at en del 1290 førerer gjerne setter skjermen i en lavere posisjon enn hva de egentlig foretrekker.
Dette fordi skjermen nettopp blir forstyrrende når man er tvunget til å se gjennom den, ved kurvekjøring spesielt, når den er satt i høyeste posisjon. Detaljekompleksiteten gjør at sikten framover brytes av måten skjermen er utformet på.
Dog ikke et problem i midt tilfelle. Jeg skulle heller gjerne sett at skjermen kunne settes enda litt lavere. Men den funker helt utmerket i laveste posisjon slik den er nå. Liten eller ingen turbulens uansett vær, vind og kjøreforhold og den mest støysvake skjermen jeg har hatt på noen sykkel så langt. Og første sykkel hvor jeg ikke har behov for å sjekke ut alternative skjermløsninger.
Samme med eksospotte. Veldig fornøyd med den originale, både lyd og utseende, selv lyden kunne vært litt mer bassete og bøllete på tomgang... ;-)

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Litt rart, tråden er snart 2 år gammel, og enkelte har hatt både to og tre sykler som de har påstått er den beste og at de har funnet drømmesykkelen, mens andre har samme sykkel fortsatt.
Tyder kanskje på at noen er sikker i sin sak mens andre fortsatt leter i blinde og ikke helt vet hva de har eller har hatt?
Eller vet hva som er best? :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Litt rart, tråden er snart 2 år gammel, og enkelte har hatt både to og tre sykler som de har påstått er den beste og at de har funnet drømmesykkelen, mens andre har samme sykkel fortsatt.
Tyder kanskje på at noen er sikker i sin sak mens andre fortsatt leter i blinde og ikke helt vet hva de har eller har hatt?
Eller vet hva som er best? :knegg
Behovene endrer seg vel i takt med erfaringen vil jeg tro og det at MIN sykkel er best... i mine øyne er jo forde den nettopp passer meg best.
Man trenger vel ikke være noen rakettforsker for å forstå det :thumleft

Alle syklene jeg har hatt har vert den "beste" på hver sin måte. :knegg

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Jeg vidholder fortsatt att den beste sykkelen må være den mest solgte noensinne

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

hakhap skrev:Jeg vidholder fortsatt att den beste sykkelen må være den mest solgte noensinne

mispelled with autocorrect
Da blir det denne: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub
:P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Svar