
GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kamera som tar opp hendelsen, tilbake i t
....eller de kan selges 

- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kamera som tar opp hendelsen, tilbake i t
Nettopp avsluttet en spennende trekning, vinneren får en MCsiden.no T-skjorte. Trekningen ble gjort LIVE og her følger opptaket for de av dere som ikke fikk "vært der" :-)
MCSIDEN.NO NETT-TV!
http://www.ustream.tv/recorded/29312021
MCSIDEN.NO NETT-TV!
http://www.ustream.tv/recorded/29312021
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Søndager er i grunnen deilige dager, spesielt når man ikke har noen spesielle planer :)
Først, en liten kjøretur. Fult "bevæpnet" med blinkende blåtann på venstre side (Interphone F5). Gir god kjøremusikk inne i hjelmen :-) På høyre side, lastet med det siste Drift Ghost
I garasjen står det for tiden, blant annet, en Honda Dominator som ikke hadde blitt sjekket godt nok hva gjelder motorrens oljenivå ved en kjøretur for noen søndager siden. Full morotskjæring, og står nå ribbet mens den venter på en del nye deler. Eieren bruker da ventetiden med småflikking på "Hard To Reach Places" - flikking med lakk på ramma. Min egen vintersykkel lå an for oljeskift. Har kjørt den ca. 400 mil nå etter jeg hentet den i høst. Skiftet olje og filter etter jeg hadde kjørt den hjem fra Lillehammer, så det passet godt med et oljeskift igjen nå.
Etter forrige olje- og filterskift synes jeg nivået på avlesingen på motoren var svært høy etter å ha benyttet den mengde olje en skal benytte ved filterskifte (manualen sier 2.3 liter med filter). Leste litt om dette på et DR-forum (http://www.drriders.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Der ble det skrevet av flere at de erfarte at den anbefalte mengden var ca. 0.3 L for høyt.
Denne gang la jeg da mengden olje på 2 liter, og avlesingen på selve motoren stemmer da bedre. Nivået ligger nå der det, etter måleglasset, skal ligge. Merkelig!! Men, jeg holder meg da til dette da det å kjøre med FOR mye olje heller ikke er videre postivit for motoren med tanke på det trykket som skapes i maskineriet.
Nå er det avslapning med en kopp "java Mocca", i en gammel skinnstol her i garasjen, hørende på rolig søndagsmusikk i en deilig eim av eksoslukt og varm motorolje fra spilloljefatet foran meg her :-)
Fortsatt god søndag til dere alle
Først, en liten kjøretur. Fult "bevæpnet" med blinkende blåtann på venstre side (Interphone F5). Gir god kjøremusikk inne i hjelmen :-) På høyre side, lastet med det siste Drift Ghost

I garasjen står det for tiden, blant annet, en Honda Dominator som ikke hadde blitt sjekket godt nok hva gjelder motorrens oljenivå ved en kjøretur for noen søndager siden. Full morotskjæring, og står nå ribbet mens den venter på en del nye deler. Eieren bruker da ventetiden med småflikking på "Hard To Reach Places" - flikking med lakk på ramma. Min egen vintersykkel lå an for oljeskift. Har kjørt den ca. 400 mil nå etter jeg hentet den i høst. Skiftet olje og filter etter jeg hadde kjørt den hjem fra Lillehammer, så det passet godt med et oljeskift igjen nå.
Etter forrige olje- og filterskift synes jeg nivået på avlesingen på motoren var svært høy etter å ha benyttet den mengde olje en skal benytte ved filterskifte (manualen sier 2.3 liter med filter). Leste litt om dette på et DR-forum (http://www.drriders.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Der ble det skrevet av flere at de erfarte at den anbefalte mengden var ca. 0.3 L for høyt.
Denne gang la jeg da mengden olje på 2 liter, og avlesingen på selve motoren stemmer da bedre. Nivået ligger nå der det, etter måleglasset, skal ligge. Merkelig!! Men, jeg holder meg da til dette da det å kjøre med FOR mye olje heller ikke er videre postivit for motoren med tanke på det trykket som skapes i maskineriet.
Nå er det avslapning med en kopp "java Mocca", i en gammel skinnstol her i garasjen, hørende på rolig søndagsmusikk i en deilig eim av eksoslukt og varm motorolje fra spilloljefatet foran meg her :-)
Fortsatt god søndag til dere alle

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Å bruke ordet "kvalitetstid" her er ingen overdrivelse 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Har du kjørt 400mil nå i vinter?? Da har du jaggu kjørt mye! Fin søndag ser det ut som. :-)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Ja, har passer 400 mil, men da inklusive ca 40 mil med retur ved henting utenfor Lillehammer :-)
Regner vel med å få til noen titalls mil til, før kjøregleden skal få bre seg på denne, som står lagret innerst i garasjen her:
Det kribler bare ved tanken :)
Regner vel med å få til noen titalls mil til, før kjøregleden skal få bre seg på denne, som står lagret innerst i garasjen her:
Det kribler bare ved tanken :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Fornuftig tidsfordriv.
Hvordan holder dekka på piggene?
Skjønner jeg burde vært i mekkebua sjøl, en forgasser som skal plukkes sund, og noen dekk som skulle vært bytta om på felg... Må få mekkebu nærmere huset
Hvordan holder dekka på piggene?
Skjønner jeg burde vært i mekkebua sjøl, en forgasser som skal plukkes sund, og noen dekk som skulle vært bytta om på felg... Må få mekkebu nærmere huset

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Tja, må vel innrømme at "midtfeltet" på bakdekket begynner å bli piggløst :) Har nå sluppet ut noen pund i bakdekket for å få litt bedre grep.
Fått tips via OTC (OffRoad TouringClub) ang. repigging av Trelleborg knastdekk, så det blir vel klargjort til neste sesong :)
Fått tips via OTC (OffRoad TouringClub) ang. repigging av Trelleborg knastdekk, så det blir vel klargjort til neste sesong :)
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Limte eller skrupigger de anbefaler?Globe skrev:
Fått tips via OTC (OffRoad TouringClub) ang. repigging av Trelleborg knastdekk, så det blir vel klargjort til neste sesong :)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Det anbefales skrupigg, fra Best-Grip. 

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Neste vinter skal jeg kjøre også! Basta!
Tæppatå'k!
Tæppatå'k!
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Er det bare DR650 på det forumet, eller kan jeg som kjører DR600 være med også? :-)Globe skrev: http://drriders.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tæppatå'k!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: GlobesLogg NÅ: Kvalitetstid i garasjen, en rolig søndag
Ser du bruker XPR-utgaven av RP-oljen. Merker du noe forskjell på den og "vanlig" RP-olje?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Vurderer å tone ned "TouringDesignet" noe
..sitter her og vurderer....
..vurderer om jeg skal kutte ut disse hardcase koffertene på kawan. Joda, synes jo de er fine, sånn sett. Originale og med sykkelens farge, men du verden, når man kjører uten disse så er det et "spetakkel" av stag og festesystem som preger sykkelens bakre del.
Har sett en del på TailTidy til denne sykkelen og faller vel på at den oppnår et visst estetisk løft ved å få "kledd av seg litt" bak.
Nå er disse originalveskene ikke all verden romstore heller, de rommer 35 liter pr. stk pluss en toppboks på 30 liter (rene scooterboksen).
Ser at SW Motech har kommet med en ny løsning (Blaze) som ser fristende ut. Her benyttes stag som kan settes på ved bruk av veskene og da tas av når man ikke skal benytte dem.
Jeg monterte Bagster tanktrekk på tampen av sesongen i fjor, og sitter nå egentlig å vurderer om jeg skal ofre dette litt "hardcore toruingpreget" med en litt mer sportslig variant i form av mindre SoftBags...som da blir å prege sykkelen, ved behov.
Original

SW Motech Blaze


TailTidy

..vurderer om jeg skal kutte ut disse hardcase koffertene på kawan. Joda, synes jo de er fine, sånn sett. Originale og med sykkelens farge, men du verden, når man kjører uten disse så er det et "spetakkel" av stag og festesystem som preger sykkelens bakre del.
Har sett en del på TailTidy til denne sykkelen og faller vel på at den oppnår et visst estetisk løft ved å få "kledd av seg litt" bak.
Nå er disse originalveskene ikke all verden romstore heller, de rommer 35 liter pr. stk pluss en toppboks på 30 liter (rene scooterboksen).
Ser at SW Motech har kommet med en ny løsning (Blaze) som ser fristende ut. Her benyttes stag som kan settes på ved bruk av veskene og da tas av når man ikke skal benytte dem.
Jeg monterte Bagster tanktrekk på tampen av sesongen i fjor, og sitter nå egentlig å vurderer om jeg skal ofre dette litt "hardcore toruingpreget" med en litt mer sportslig variant i form av mindre SoftBags...som da blir å prege sykkelen, ved behov.


Original
SW Motech Blaze


TailTidy

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: GlobesLogg NÅ: Vurderer å tone ned "TouringDesignet" noe
Hmm, så stor avstand det er fra setet og ut til sidekofferten, blir det slik på min også tro?
Men, stilig med den grønnfargen på koffertene da, har du fått de lakkert slik?
Men, stilig med den grønnfargen på koffertene da, har du fått de lakkert slik?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)