Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Har samme låsen til Scrambleren. :thumleft

Godt fornøyd foreløpig, sykkelen er fortsatt ikke stjelt ;-)
Ja, det virker som en god lås dette :thumleft

Sykkelen tar dem vel uansett hvis dem absolutt vill, men det blir vertfall LITT vanskeligere, samt at det faktisk er en alarm som tiltrekker seg oppmerksomhet også. Langt fra idiotsikkert, men allikevel LITT vanskeligere for tyven vertfall :thumleft

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TOH »

Bruker denne jeg også. Gir en ekstra trygghet med alarmen. Dessuten er låsen så liten
at det er svært enkelt å ta den med seg :thumleft
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Da vet jeg vertfall at så lenge jeg ikke hører alarmen så står sykkelen trygt i garasjen mens jeg ser på TV eller tar en lur på sofa'en. For å stjele sykkelen UTEN at denne alarmen går over hodet tror jeg rett og slett ikke er mulig. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar og løfte/dra denne sykkelen ut av carporten den står i, men tipper jeg er kjappere ute med balltreet enn dem får sykkelen på hengeren. (men... man skal vel ikke undervurdere en god tyv heller.... :-k )

Når jeg ikke er hjemme så er stort sett sykkelen ikke hjemme heller (for det er jo den jeg kjører med) men skulle det være at jeg drar bort så setter jeg den i lukket garasje som er låst hele døgnet i tillegg.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Cutless »

Etter demo av låsen din tidligere i dag så har ideen om en sånn alarmløsning fått fotfeste...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Etter demo av låsen din tidligere i dag så har ideen om en sånn alarmløsning fått fotfeste...
Det pleier og være relativt gjennomtenkt det jeg foretar meg (med noen få unntak) så jeg er glad løsningen fikk fotfeste. Men for all del, jeg har sett ting feste seg på teflon også jeg... :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Flanker »

Dæven for en pris, selv om den har alarm... Kjenner jeg er meget happy med at BMW'en har originalmontert alarm :P :p

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tonys »

Xena skivelås koster nesten halvparten, om noen flere vurderer.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Dæven for en pris, selv om den har alarm... Kjenner jeg er meget happy med at BMW'en har originalmontert alarm :P :p
Alarmen kan tas med til neste sykkel så investeringen er vel i teorien en engangsgreie. Alarmen som er innebygget følger sykkelen og man får nok ikke igjen disse pengene for å si det sånn. Dessuten har jeg lest nok av tillfeller hvor den integrerte alarmen har køddet det til rundt om på nett. Man må vel uansett låse sykkelen i tillegg til den innebyggede alarmen?

Er Xena sin FG godkjent?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=970664" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Lista over hvilke låser som er forsikringsgodkjente oppdateres vel til stadighet, så jeg ville kanskje ikke regna med at den er godkjent i mer enn to år.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Dagens "høydepunkt var at jeg ble et offer for tidenes mest ukontrolerte wheelie med Street'en i dag. Kjørte over en bakketopp hvor jeg ga jernet på toppen. Til min store overraskelse så ville ikke fremhjulet bli med ned igjen før jeg slapp rulla. Føltes sikkert mye værre ut enn det det var, men jeg fikk noen sommerfugler i magan da gitt :-)å

Er sååå glad for at jeg ikke hadde mer kubikk på det punktet :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Det har skjedd meg også en gang. Toven bevitnet det hele, og jeg måtte stoppe og puste litt :lol
Føltes som sykkelen var i 90 grader vinkel, men vitnet vet sikkert bedre. Har prøvd å gjenta fadesen på samme sted et par ganger, men har ikke hatt baller til å gi på nok :redface

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av thewiz »

Alarmer er bare tull syns jeg. Er bare problemer og hodebry etter min erfaring. Hadde skivelås på sykkelen min, men gadd ikke å bruke den etterhvert. Hvis noen vil ta sykkelen, så tar de den. De fleste sykler kan ganske enkelt lempes inn i en varebil før man rekker å reagere.

Angående wheelier, hadde noen "oi shit" øyeblikk når jeg prøvde å lære meg dette på sykkelen. Trikset er bare ikke få panikk når du "tror" sykkelen kommer for høyt. Litt bakbrems gjør susen.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Det blir gjerne noen "oi shit"-øyeblikk ja, men her er det vel egentlig snakk om når det ikke var intensjonen å løfte forhjulet. Da er det liksom litt uventa :prop:


Ser dog ikke helt hvorfor skivelås med alarm er så dumt, det er en liten ekstra sikkerhet, om ikke annet så får du ned forsikringsprisen, og det føles litt tryggere, særlig når den har alarm. Ville ikke hatt uten alarm, for da hadde jeg garantert prøvd å kjøre med den på.(Jeg hadde vært alt for lat til å bruke sånn snor, og alarmen går av så fort du prøver å sette deg på sykkelen)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, den wheelien var noe ukontrollert ja :-)å
Jeg fikk ikke akkurat "panikk" men ble overrasket. Jeg tror ikke de som hadde sett dette hadde sett noen panikk situasjon, men i hodet mitt skjedde det mye rart i øyeblikket, hehe.

Nesten synd det ikke gikk noen pene damer forbi akkurat da :lol

Når det gjelder skivelåsen så er som sagt langt i fra noen garanti for at sykkelen ikke blir stjålet. Men når denne er på og du ikke er så ALT for langt unna så vet du vertfall at hvis du IKKE hører noen alarm så er sykkelen der når du kommer tilbake. Når jeg sitter i stua sent på kvelden/natten og ikke hører noe, så VET jeg at sykkelen står i garasjen etc. En liten ekstra trygghet som jo også får ned forsikringssummen en smule.

Jeg bor på byggefelt, så hvis denne blir forsøkt stjålet og alarmen går midt på natten, så vil vertfall de som evt. er i nærheten snu seg å se og kaaanskje notere seg skiltnummer på bilen og utseende på personer etc.

Svar