Har nå kjørt ca. 30 mil på de nye dekkene og selv om jeg ikke har fått kjørt dem skikkelig hardt ennå, så føles dem bra så langt. Jeg føler dog at de gamle dekkene (Pirelli Diablo Corsa) ga meg mer respons. Vanskelig å forklare, men for de av dere som har kjørt en stund skjønner nok kanskje hva jeg mener. Når jeg svingte sikksakk i veien (for å ta et enkelt eksempel) så følte jeg Pirelli dekkene ville styre mer enn jeg faktisk gjorde. Noe bedre forklaring finner jeg ikke... Dette så jeg på som positivt. De nye dekkene (Pilot Road 4) så får jeg ikke denne feelingen. Men det er nok noe jeg blir fort vant til og bør ikke være noe minus sånn sett. Noen kraftige nedlegg har jeg ikke hatt foreløpig med de nye dekkene.
Bortsett fra det så kjenner jeg ingen spesiell forskjell på disse to dekkene så langt. Noe som egentlig er ganske positivt. Det at dem angivelig varer MYE lenger enn Pirellidekkene er nok kanskje hovedargumentet her tror jeg. Hadde Pilot Road 4 dekkene hatt samme levetid som Pirelli dekkene og jeg skal legge min noe grunne erfaring så langt til grunn så ville jeg nok valgt Pirellidekkene da jeg som sagt følte at dem ga mer respons. Men som sagt, ikke noen stor forskjell og sikkert noe jeg blir vant til.
På vått føre kjører jeg uansett pent, så våtegenskapene kommer jeg nok ikke til å teste ut med aktiv kjøring uansett. Men kjekt å vite at egenskapene er der. Vi får se hvor god venn jeg blir med disse. Hvis det viser seg at jeg merker at dem glipper taket (noe mine gamle dekk aldri gjorde på tørr asfalt i det omrædet jeg kjørte) så blir det Pirelli igjen neste gang. Livet er for kort til å sløse bort tid på og teste ut alle dekktyper som finnes. Det beste er å finne et dekk man er komfortabel med og holde seg til dette tror jeg.
Men så langt har ikke Pilot Road 4 skuffet meg. Selv om erfaringsgrunnlaget bare er rundt 30 mil foreløpig