Tilbake fra en liten tur først opp Lierbakkene for å tanke på Liertoppen og deretter rundt Hurumlandet.
Igår natt kjørte jeg hjem fra selskap på østsiden av byen med bil og noterte meg at det hadde rimet på skikkelig i diverse veier i villastrøkene der, så var obs på å speide ekstra i skygge-partiene idag. Lierbakkene var greie og det samme nedover vestsiden av Hurumlandet, tørt og fint. Her et bilde fra Hyggen retning sørover med de fine svingene...
[album]1227[/album]
Videre i dalen ned mot Tofte tok jeg det rolig siden det var litt fuktig der, men så vel egentlig ikke tegn på noe rim der heller. Fortsatte Filtvet og videre til Storsand - fine tørre veier her også for det meste, kun litt fuktighet noen steder (dvs fra rim som hadde smeltet). Nedover mot rundkjøringa før Sætre ble det fuktigere vei og i selve rundkjøringa var det rim i ytterkant av veibanen, deretter greit et stykke til de krappe svingene ned mot fotballbanen før Sætre, der var det skikkelig med rim i ytterkant og langs vegbanen i den nederste svingen.
[album]1228[/album][album]1229[/album]
Men på rett-strekket etter fotballbanen var det faktisk rimet på i hele vegbanen endel hundre meter - valgte å konsentrere meg om å holde balanse og konstant fart rett fram da, framfor å stoppe for å fotografere det... Helt klart denne strekningen står ikke på programmet nå før neste sesong! :-) Uansett virket det som om det var vesentlig mer rim og slikt på østsiden ved Sætre, så valgte å skjære over til Klokkarstua igjen via den nå nyasfalterte veien som går forbi b.la. Mørkvann. Her var det helt fint igjen og ikke tegn til rim.
Så alt i alt en skikkelig fin høsttur - krydret med litt ekstra spenning rett før Sætre