Behovene varierer vel kanskje litt fra sykkel til sykkel også, ifht både konstruksjon og sittestilling. Min har (på godt og vondt) relativt dårlig vindbeskyttelse, men kunne gjerne hatt enda litt mer lufting enn jeg har på buksen for det kommer ikke allverdens mye vind gjennom åpningene på lårene. I tillegg sitter jeg praktisk talt oppå utblåsningen fra de 2 bakre sylindre. På langtur er det en fryd å fylle bensin, i likhet med de nekrofile liker jeg å få noe kaldt mellom bena så lenge det varer...
Har dessverre aldri prøvd en selv, men ut fra utseende/konstruksjon så ville jeg jo trodd at Stelvio (også på godt og vondt) spyr ut ganske bra med varme på bena AJ?
Jacobsen skrev:Kjører alltid med utstyret på! Selv småturer. Hvordan får dere brukt ørepropper, mine bare rives ut av ørene når jeg tar på meg hjelmen...

Er så godt som døv på ene øret, så da er det jo veldig greit at jeg kun trenger en ørepropp, men har bare brukt disse vanlige orange "max-lite" fra apoteket. Trikset er å holde tommelen hardt inn mot polstringen i hjelmen akkurat der øreproppen skal skli forbi når man drar på hjelmen. Med litt øvelse går det i alle fall nokså greit med min Shoei. Alternativt, dersom man har stor hjerne og grunne øreganger, tykt hode, flate ører, eller annet, så går det jo an å klippe vekk litt av den utstikkende ørepropp-delen, så den blir noen mm kortere.