lasse_hansen skrev:hørtes bra ut. fungere denne bra da AJ?? Er det slik som med autosol at det ikke skal brukes alt for ofte?? Autosol inneholder vist sånn slipe"greier"
Fungerer denne på samme måte som den du nevne AJ: http://www.s100.no/s100-hyglans-krompolish.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, begge disse ser helt OK ut. Litt slipemidler er del muligens i alle typer metall- og krom polish, så hva man anbefaler handler vel strengt tatt om hvilke gode/dårlige erfaringer man har hatt.
Jeg brukte Autosol før, men bruker nå Meguiar's "All Metal Polysh". Antakelig ikke store forskjellen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da var sykkelen kjørt ned på service =)
Da blir det å hente den i morra, da har sykkelen fått ny olje, filter, plugger, og evt andre ting som kanskje må byttes
Gleder meg som en unge til å hente den og betale regninga
Hente sykkel etter service er en fin ting :-)
Regninga? Veeeel...
En annen ting, som jeg har nevnt tidligere:
skal vi gjøre om denne tråden til din egen blogg like så godt? Tittelen "Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler" er på en måte ikke særlig aktuell lenger. Ble vel strengt tatt en uaktuell tittel rimelig kjapt...
Du bestemmer blogg-navnet sjøl, så klart. Om du ikke har et navn klart allerede kan du jo kikke og bli inspirert av oss andre med egne blogger her på MCsiden.no
Så? Hva mener du? Skal vi flytte tråden over i Bikers Logg forumet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
hmm, skal jeg få min egen plass i "bikers logg", merket et stort ansvar falt over på meg nå.. hehe, men er nok moro det se... Da kan jeg jo legge ut bilder og slik ifra turer med sykkelen i sommer
Sånn!
Da har du plutselig en egen bikerlogg her påMCsiden.no
Veldig bra
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da står sykkelen parkert i garasjen igjen, etter fullført service.. De kunne ikke finne noe galt med sykkelen.
Masse sykkel igjen fikk jeg beskjed om, og det er vel positivt?
Har scottoiler på sykkelen også, så lurte på å fylle opp denne, men hvor kan jeg kjøpe scottoiler olje?? Noen tips til nettsider?
Forresten, noen som vet om de kan ha byttet luftfilter på sykkelen også?? Tok 20.000 og 30.000 servicen idag
Så, luftfilteret: Skifte hver 40.000 km. iflg. brukermanualen...:
TDM luftfilter.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
ok, da bytter de den på 40.000 servicen da?? Altså da bør jeg ikke kjøpe noe slikt å bytte det nu? Skal bestille scottoil så tenkte kanskje bestille og bytte det også. men da er ikke det noen vits..
lasse_hansen skrev:ok, da bytter de den på 40.000 servicen da?? Altså da bør jeg ikke kjøpe noe slikt å bytte det nu? Skal bestille scottoil så tenkte kanskje bestille og bytte det også. men da er ikke det noen vits..
Skulle ikke være noen grunn for å bytte luftfilter nå, men det skader aldri å sette inne et nytt et...
Samme med olje og filter.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har ikke peiling. Har aldri byttet luftfilteret selv før. Men det går nok bra tenker jeg.
Tror det er ganske enkelt. Må vel løfte opp tanken tenker jeg.
Snikkeren skrev:Har ikke peiling. Har aldri byttet luftfilteret selv før. Men det går nok bra tenker jeg.
Tror det er ganske enkelt. Må vel løfte opp tanken tenker jeg.
Av med kåpedeksler, av med salen og plastdekslene på siden mellom sal og tank (skruene til dekslene er også festeskruer for tanken i bakkant, om jeg ikke husker helt feil...) og skru løs de to skruene som fester tanken på hver side foran. Deretter løfte tanken:bruke gjerne et lite lastenett for å holde tanken oppe --> festepunktene er ikke vanskelig å finne. Bare sørg for at festekrokene har godt feste og at nettet er stramt.
Med løftet tank er det god tilgang til luftfilterboksen.
Skifte plugger samtidig? Glemt det!
Ingen tilgang til plugger under tanken. Dessverre, kan man si. Skiftet plugger en gang på TDM'en og kan si at den jobben er litt av et puslespill... Men skjønner man "puslespillet" og har sans for 'lirkelek' med verktøy er det en ganske... morsom jobb...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering