Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Jaj eg er forlat til å bruke protune, det er herved fattet og vedtatt.
Må bere klare å besteme meg for kamera 4silver, Drift, Sony eller replay. 15 min betenkningstid for hus kjøp og 15 veker på kamera....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Jaj eg er forlat til å bruke protune, det er herved fattet og vedtatt.
Må bere klare å besteme meg for kamera 4silver, Drift, Sony eller replay. 15 min betenkningstid for hus kjøp og 15 veker på kamera....
Haha...

Du har sikkert nevnt det, men hvor skal du montere kameraet?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Hjelm og ja nei det gjør det ikke lettere. Gopro på haka er det som eg synest gjer absolutt best vinkel....meeeen så hindrer det vel luften inn i kjeften og ser vel hlt mongo ut med feste på haken. Og såååå har en batteriet, er jo bere å handle in 4 styk fra dx men så skal jævlane laddest og holde orden på va som har blitt brukt....ja syter litt no men skit au.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Hjelm og ja nei det gjør det ikke lettere. Gopro på haka er det som eg synest gjer absolutt best vinkel....meeeen så hindrer det vel luften inn i kjeften og ser vel hlt mongo ut med feste på haken. Og såååå har en batteriet, er jo bere å handle in 4 styk fra dx men så skal jævlane laddest og holde orden på va som har blitt brukt....ja syter litt no men skit au.
Har virkelig fått sansen for dette selv og har faktisk litt lyst til å kjøpe det:
https://www.dustinhome.no/product/50108 ... 5637146437" onclick="window.open(this.href);return false;

+ Vridbar frontlinse slik at man får nivelert kameraet horisontalt
+ Opptak i 1080p 60fps
+ 3.5 timer batteritid
+ Lite og solid samt vanntett rett ut av boksen
+ Tilsynelatende god videokvalitet (i følge tester)
+ App til både Android og iOS

- Mangler LCD skjerm
- Mangler fjernkontroll

LCD skjermen trenger man jo ikke mer enn når man skal stille inn kameraet før bruk etter min mening. Når det først er stillt inn riktig så er det jo bare å kneppe det på og kjøre. Fjernkontrollen har jeg egentlgi ikke brukt så mye selv heller...

SItter og teller kronestykker nå, mens jeg kikker gjennom dørgløtta til boden hvor det står en søppelsekk med tomflasker... :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

I denne videoen var vertfall ikke Sonye'n spesielt imponerende:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=IgN-MWL793Y[/video]

Sammenlagt vil jeg si at i mine øyne var GoPro best, med Replay på en god andreplass. Sonyen falt helt igjennom her synes jeg...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Her er Replay Prime X testet i mørke bygater. Imponerende vil jeg si...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9VciPRCMr34[/video]

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Sony er like rundt hjørnet med AS200V som erstatter AS100V som er det samme som mini. Men ja Replay er et som eg sikler på et bere litt skeptisk til fast batteri, men det er vel bere å koble til en batteri bank ved pauser. Og 3.5t er ofte nok til en dag.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Nå kan du ikke sammenligne gopro silver og replay med sony mini cam!!?? :-k

Sammenlign det med Sony sitt AS100V eller AS200V å du får et helt annet resultat. Bilde sensoren i mini cam til sony er ikke i nærheten av hva AS100V har.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BVGSqi3j1d8[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Sony er like rundt hjørnet med AS200V som erstatter AS100V som er det samme som mini. Men ja Replay er et som eg sikler på et bere litt skeptisk til fast batteri, men det er vel bere å koble til en batteri bank ved pauser. Og 3.5t er ofte nok til en dag.
Ahh.. det tenkte jeg ikke på...
Mener du at batteriet på Replay Prime X ikke er utbyttbart og at de ter innebygget i kameraet?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Flanker »

Alle Replay kameraene har innebygget batteri. Jeg ser ikke på det som noen ulempe, verken her eller med min iPhone. Kapasiteten er god og det gir bedre byggekvalitet. Dessuten finnes det løsninger for å øke kapasiteten, enten ved å skru fast en ekstra batterimodul på kameraet (blir da lengre og tyngre) eller ved å koble det til sykkelen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikendeugle »

For dere som vil ha et Action kamera med SKIKKELIG stabilisator:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ch3g6UxMBsU[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Av en eller annen grunn, føler jeg mange av disse filmene som GoPro, Sony, Ghost osv lager selv ikke gir helt riktig bilde på hvordan kamera er i bruk. Du får nok en oppfatning av hvor bra kvaliteten kan bli, men noe sier meg at her ligger det helvetes mye redigering og perfeksjonering av bilde....
Dette er en film av det nye 4k kamera til sony

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xPmvvy3wFDI[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Helt ærlig så tror jeg vi kan være trygge på at ALLE kameraene vil gi oss mer enn god nok bildekvalitet til vårt bruk. Uansett så blir jo videoene voldtatt av Youtube okke som. Så sant ikke hovedformålet er å vise videoen på storskjerm hjemme i stua (noe jeg faktisk aldri har gjort) så vil alle kameraene duge i lange baner tror jeg. Jeg har både Drift Ghost S HD og GoPro Hero 4 Silver og jeg kan rett og slett ikke se nevneverdig forskjell på videoene på min pc skjerm.

Det er mange variabler inne i bildet og alle kameraer måler lys etc. på forskjellig måte. Så selv om du monterer to dønn like kameraer ved siden av hverandre og går rundt med dem i forskjellige scenarioer så vil man finne forskjeller på videokvaliteten hvis man ser nøye nok.

To kameraer som er montert med kanskje 30cm. mellomrom vil motta lys på hver sin måte og hvitbalansen justerer seg automatisk etter dette, noe som gir litt forskjellige fargetemperaturer etc.

Det man derimot må se på er om bildene faktisk er skarpe og fine. Mange kameraer overskarper litt og ser litt crispy ut. Det er MYE værre enn en farge som er litt for kald/varm. For overskarpede opptak kan ikke reddes i etterkant. Da foretrekker jeg heller opptak som er litt "bløtere" i kantene. Det er bedre å skarpe opp litt i etterkant enn å fjerne skarpheten, for fjerner man skarpheten så mister man også detaljer.

Det er nettopp her GoPro har en stor fordel med Protune. Men som sagt... til vårt bruk er nok et hvilket som helst kamera mer enn bra nok.

Jeg skulle bare ønske at GoPro kunne laget et kamera som var mer plasseringsvennlig på hjelmsiden, for det ser jo helt koko ut og montere et GoPro kamera der slik det er i dag synes jeg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Jeg anbefaler dere virkelig å se denne testen av Sony sitt kamera.
Ikke nødvendigvis for å bli trigget av Sony sitt kamera, men måten han tar for seg alle de forskjellige innstillingene. Kvaliteten i kamera når du går fra lyst til mørkt osv.

Du får også en innføring i hva youtube gjør med filmene dine. Du kan ha verdens beste kamera, youtube komprimerer å "ødelegger" kvaliteten i filmene. Derfor er det vanskelig å gi et godt bilde på hvor bra de forskjellige kameraene er!

Den varer i 30 min, men vel verdt å se... Jeg lærte flere ting, jeg er også ekstremt higen på den stabiliserings modusen som sony har i sine kamera.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4P340RTWo2M[/video]

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Reklame filmane fra kamera produsentane er redigert i svære lokal med ti talls folk som sitter med kver sin...............MAC :erte :P :p :rofl:

Svar