Waffelrøra

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Det var nok en liten fugl ja. Linerle eller noe sånt.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Baron von Waffel

Jeg har jo navn på mine sykler. Men det viser seg at jeg liksom ikke helt har fått dem til å sitte. I praksis omtaler jeg V-stromen som Min Stolte Gnager. Og Varaderoen omtales til tider som Smågnageren. Tror jeg døper dem om.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:mc1 Hva med Waffel og :mc2 og Waffel 2 ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel

Kunne jo vært en mulighet. Men det er ikke navn som identifiserer syklene for meg.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Baron von Waffel skrev:Kunne jo vært en mulighet. Men det er ikke navn som identifiserer syklene for meg.
Nei,jeg kommer tilbake til saken om jeg mot formodning skulle få et lyst øyeblikk.... :notworthy: :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel

Yngstejenta vil i prinsippet ta A1. Men det går litt i rykk og napp. Har sagt hun må raske på nå for å bli ferdig i år. Så nå skal hun bli med en tur på hytta i Arendal. Vi tar Smågnageren på henger og kjører ned. Så blir det terping på teori så hun kan ta den på mandag. Og innimellom har jeg tenkt å få til en turkjøring, ytre vei til Tvedestrand, opp til Åmli, hvor de sier de tar seg vel av MC-folk, videre over til Froland og hjem. Det blir 14 mil og skulle gi litt kjøretrening.

Brukeravatar
Baron von Waffel

Hadde en riktig hyggelig helg på Hisøya utenfor Arendal med veslejenta. (Bare 1,87 på strømpelesten.) Hun leste teori. Og vi kjørte både oppom Åmli og Pan Garden, med bord man kan kjøre opp på med MC, og gjennom Tvedestrand på lørdag. Søndag kjørte vi opp gjennom Froland for å inspisere naturen 2 år etter skogbrannen der.

I forrige uke kjøpte jeg ny tråsykkel til kona. Men hun ble ikke venn med den. Styret kan ikke justeres opp. Og giret var dårlig justert. Dessuten nappet skivebremsene. Så hun må nok finne seg ny sykkel selv. Jeg var nettopp i butikken og fikk dem til å selge meg en annen sykkel i steden. Gleder meg til å teste den. Det er en Merida Twnty-nine. Terrengsykkel med store hjul og 23" ramme. Mulig jeg kommer til å kjøpe andre dekk. Er tilhenger av slicks på terrengsykler. Men får gi knastedekkene en sjanse først.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Baron von Waffel skrev:Hadde en riktig hyggelig helg på Hisøya utenfor Arendal med veslejenta. (Bare 1,87 på strømpelesten.) Hun leste teori. Og vi kjørte både oppom Åmli og Pan Garden, med bord man kan kjøre opp på med MC, og gjennom Tvedestrand på lørdag. Søndag kjørte vi opp gjennom Froland for å inspisere naturen 2 år etter skogbrannen der.
Hvis det er datteren som "bare" er 1.87 synes jeg det er bra. Da får hun jo masse å velge mellom når hun er ferdig oppkjørt. Selv er jeg 1.63 og har en litt mere begrenset marked å se på. Ikke for det, er jo mange flotte sykler som jeg kan kjøre også da :redface
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Baron von Waffel skrev: Søndag kjørte vi opp gjennom Froland for å inspisere naturen 2 år etter skogbrannen der.
Jeg var på de kanter på søndag jeg også. Kjørte fra Evje og opp Nissedal på vei hjem.

Brukeravatar
Baron von Waffel

Gammelgutt skrev:
Baron von Waffel skrev: Søndag kjørte vi opp gjennom Froland for å inspisere naturen 2 år etter skogbrannen der.
Jeg var på de kanter på søndag jeg også. Kjørte fra Evje og opp Nissedal på vei hjem.
Ja, vi var nok ikke så langt fra hverandre. Men jeg kunne ikke se deg gjennom skogen for bare trær.

Brukeravatar
Baron von Waffel

cbrdama skrev:
Baron von Waffel skrev:Hadde en riktig hyggelig helg på Hisøya utenfor Arendal med veslejenta. (Bare 1,87 på strømpelesten.) Hun leste teori. Og vi kjørte både oppom Åmli og Pan Garden, med bord man kan kjøre opp på med MC, og gjennom Tvedestrand på lørdag. Søndag kjørte vi opp gjennom Froland for å inspisere naturen 2 år etter skogbrannen der.
Hvis det er datteren som "bare" er 1.87 synes jeg det er bra. Da får hun jo masse å velge mellom når hun er ferdig oppkjørt. Selv er jeg 1.63 og har en litt mere begrenset marked å se på. Ikke for det, er jo mange flotte sykler som jeg kan kjøre også da :redface
Ja, det er jentungen på 16 som er 1,87. Og hun skulle nok gjerne vært noen cm lavere. Jeg synes jo at den lille varaderoen er passe stor for henne. Og større lettsykkel er det vel ikke på markedet. Men det er klart at om hun senere vil oppgradere til tung sykkel er hun stor nok til å velge fritt. Samtidig som R-sykler etter min mening er dårlig tilpasset oss som er lagt i strekkbenk. Uten at det bekymrer meg.

Brukeravatar
Baron von Waffel

Re: Waffelrøra ATK

I sommer ble det tatt bilde av bilen min i en ATK. Det var ikke meg som kjørte. Så det sa jeg til ATK-myndighetene. Jeg sa også at jeg ikke har plikt til å oppgi førerens navn. Enten nær familie eller klientforhold.

ATK-myndighetene har så funnet ut at jeg har en sønn på 18, sjekket hans bilde på FB og mener det likner. Så han er nå innkalt til avhør. Dette i følge Pb Holden hos Oslopolitiet. Hadde nettopp en telefonsamtale med ham.

Jeg sa til Pb Holden at jeg ville bli med på avhøret. Han sa jeg ville måtte sitte på gangen, helt til jeg trakk advokatkortet. "Skal det være på den måten", var hans reaksjon. Han ga også inntrykk av at de ville ta hele runden med alle jeg ikke har plikt til å oppgi som vitne, da jeg sa at det ikke nødvendigvis var en slektning i opp- eller nedadstigende linje.

Jeg har nok ikke vært klar nok på at det også kan være en klient.

Læringen i dette. Politiet bruker FB. ATK-bildene er ikke gode. Politiet har tid til dette for 79 i 70-sonen v/Granfosstunnelen.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

For at de skal kunne bruke bildene, så må man jo se tydelig hvem som kjører.
Synes det blir for dumt hvis de bare kan mene at det ligner, og så ilegge et forelegg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Må si jeg reagerer på måten pb Holden svarte da du "trakk advokatkortet", selv om jeg ikke er spesielt overrasket.
For det har vel alltid vært slik at mange (de fleste...?) tjenestemenn i politiet har sett på sine egne jurister som... hva skal man si... mer redelige, ærlige og ånkli enn de som jobber med forretningsjus, er forsvarsadvokater osv.
Advokater som jobber med slike ting ses nærmest på som... kjeltringer og ikke minst som et forstyrrende element i forhold til saker og personer som etterforskes...

Brukeravatar
Baron von Waffel

Tross alt trakk jeg ikke advokatkortet før han sa jeg måtte vente på gangen.

Jeg vil være til stede før min sønn blir spurt om hvem han tror det kan være bilde av.

Men så lenge bildet er så dårlig at de tror det er bilde av en jeg vet det ikke er, så må det jo avvises som bevis også i forhold til den virkelige sjåføren.

Svar