Orions belte - Ducati Scrambler solgt
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Haha. Det stemmer. Føles som om ventetida har vart flere år :-)
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24584
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Jeg får vel bare GNI det inn det siden jeg fortsatt har mulighet:
I dag skal vi treffes en gjeng og kjøre til Vestfold en tur. Er meldt flott vær (dog noe kaldt) så dette blir nok veldig bra!

I dag skal vi treffes en gjeng og kjøre til Vestfold en tur. Er meldt flott vær (dog noe kaldt) så dette blir nok veldig bra!


Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Midlertidig logo for hjemmesida.
Releasedato 1. april 2015.
Releasedato 1. april 2015.

-
- Innlegg: 84
- Registrert: 20 feb 2015, 23:33
- Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
- Bosted: Verdal
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Må vel gjeninnføre utrykket "den gule fare" igjen nå da men med ducati fortegn 

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Hehe, blir forhåpentligvis mest torden og brak. :-)abakuss skrev:Må vel gjeninnføre utrykket "den gule fare" igjen nå da men med ducati fortegn
- Bjerknez
- Innlegg: 24584
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Må få hentet den så tidlig som mulig til lørdagen da, så du får vert med på Østfolturen?
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
[quote="LordShaft"]Haha
ikke meningen å sette deg i tvil, men i mine øyner ser dette helt løk ut å ødelegger et ellers så fint design. Er jeg så uheldig at jeg velter når jeg står stille skal jeg heller ta den kostnaden. Uansett, en slik slider sparer kanskje deler av sidekåpen, men ikke eksosen, svingarm osv... eller speil. Styre.
Hadde du skulle brukt sykkelen din mye på bane, hvor du driver å utfordrer deg selv hele tiden.... helt klart. Til vanlig veibruk....helt forbanna bortkastet, mener jeg
Note4[/quote
Må si meg totalt uenig i at disse er bortkastet. Jeg kommer ikke til å kjøre en sykkel uten slike på. Disse er gull verdt om du noen gang skal finne deg i en situasjon som foreksempel ligger mellom en bil og et rekkværk pga at den forbanna dusten i bilen kaster seg tilbake i hovedfilen fordi han rett og slett ikke skulle kjøre av i avkjøringsfeltet til venstre alikevell..... Ja dette er selvopplevd og uten slik på min daværende R1 hadde jeg fått mye mer vondt i foten. De sidedingsene (aner ikke hva de heter) var ganske lange og beskyttet foten min slik at jeg kunne ligge å skrape opp bilen hans med den i stede for noe annet på sykkelen eller kroppen. Han fikk ripet opp hele siden på bilen sin, mens
jeg gikk unna hans uhell med ødelagt gummisak på girpedalen og en bøyd støtte
Finnes viktigere ting her i livet enn utseende mener nå jeg....


Hadde du skulle brukt sykkelen din mye på bane, hvor du driver å utfordrer deg selv hele tiden.... helt klart. Til vanlig veibruk....helt forbanna bortkastet, mener jeg

Note4[/quote
Må si meg totalt uenig i at disse er bortkastet. Jeg kommer ikke til å kjøre en sykkel uten slike på. Disse er gull verdt om du noen gang skal finne deg i en situasjon som foreksempel ligger mellom en bil og et rekkværk pga at den forbanna dusten i bilen kaster seg tilbake i hovedfilen fordi han rett og slett ikke skulle kjøre av i avkjøringsfeltet til venstre alikevell..... Ja dette er selvopplevd og uten slik på min daværende R1 hadde jeg fått mye mer vondt i foten. De sidedingsene (aner ikke hva de heter) var ganske lange og beskyttet foten min slik at jeg kunne ligge å skrape opp bilen hans med den i stede for noe annet på sykkelen eller kroppen. Han fikk ripet opp hele siden på bilen sin, mens
jeg gikk unna hans uhell med ødelagt gummisak på girpedalen og en bøyd støtte

Finnes viktigere ting her i livet enn utseende mener nå jeg....


---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Har ikke noe vondt imot Lordshaft. Men synes det er litt skuffende at folk kommer med så sterke meninger om utseendet på ekstrautstyr som kan påvirke sikkerheten. Spesielt når noen spør om råd hvorvidt en bør kjøpe eller ikke. Hadde jeg latt være og stilt spørsmålet ville de vært bestilt allerede. Krysser fingrene for at jeg aldri får brukt for de.KTM950SMR skrev:Må si meg totalt uenig i at disse er bortkastet. Jeg kommer ikke til å kjøre en sykkel uten slike på.
Finnes viktigere ting her i livet enn utseende mener nå jeg....![]()
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24584
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Jeg må bare få lov til å si en ting angående denne Scrambleren. Jeg synes konseptet er kult, jeg liker sykkelen på sin måte og velger man en litt gjennomført styling så synes jeg dette blir tøft. En spennende sykkel for en latterlig lav sum. Men en slik sykkel MÅ ikke besudles med alskens krims krams som klistremerker/bobins(?) og annet "billig" ekstrautstyr. Det blir som å klistre en spoiler fra Biltema på en Ferarri for å hore den opp for minst mulig penger.
Jeg synes i mine øyne at du rett og slett skal la den være. Bestill det ekstrautstyret du vil ha gjennom Ducati og få det montert hos dem. Dette er ikke en streetracer eller en R-sykkel hvor slike ting mer eller mindre er "tillatt", men en Ducati Scrambler som er et helt eget konsept som fortjener å være som den er.
Sykkelen er flott nok i seg selv og alt som klistres/skrus på utover det som er orginalt vil forringe utseendet synes jeg. Det blir litt som om jeg skulle montert slike bobins/velteknotter på Cruiseren. Det hører liksom ikke hjemme der. Klistremerker blir uansett stort sett alltid feil. Selv tank pads vil totalt ødelegge helheten på denne sykkelen.
Så konklusjonen er: Hold den orginal og skal du ha sidevesker og annet ekstrautstyr så kjør løpet fullt ut og kjøp "ekte" vare fra Ducati. Ikke at Ducati vesker og tilbehør bør være noe bedre isolert sett, men det er rett og slett kulere når alt står i stil
Forøvrig gleder jeg meg til å se sykkelen din, og får du den innen lørdag formiddag så er du velkommen til å bli med på Øsfoldturen til helgen
EDIT:
Må legge til en ting helt til slutt:
Hvis du vurderer slike velteknotter ene og alene grunnet sikkerheten så ser jeg den, men sykkelen blir ikke noe "tøffere" med slike påmontert.
Når det gjelder logoen du har laget så må vel denne i det minste våre gul? Det første jeg tenker på når jeg ser den grønnfargen er grønnsaker og omgangssyke
Men igjen, bare min personlig mening
Jeg synes i mine øyne at du rett og slett skal la den være. Bestill det ekstrautstyret du vil ha gjennom Ducati og få det montert hos dem. Dette er ikke en streetracer eller en R-sykkel hvor slike ting mer eller mindre er "tillatt", men en Ducati Scrambler som er et helt eget konsept som fortjener å være som den er.
Sykkelen er flott nok i seg selv og alt som klistres/skrus på utover det som er orginalt vil forringe utseendet synes jeg. Det blir litt som om jeg skulle montert slike bobins/velteknotter på Cruiseren. Det hører liksom ikke hjemme der. Klistremerker blir uansett stort sett alltid feil. Selv tank pads vil totalt ødelegge helheten på denne sykkelen.
Så konklusjonen er: Hold den orginal og skal du ha sidevesker og annet ekstrautstyr så kjør løpet fullt ut og kjøp "ekte" vare fra Ducati. Ikke at Ducati vesker og tilbehør bør være noe bedre isolert sett, men det er rett og slett kulere når alt står i stil

Forøvrig gleder jeg meg til å se sykkelen din, og får du den innen lørdag formiddag så er du velkommen til å bli med på Øsfoldturen til helgen

EDIT:
Må legge til en ting helt til slutt:
Hvis du vurderer slike velteknotter ene og alene grunnet sikkerheten så ser jeg den, men sykkelen blir ikke noe "tøffere" med slike påmontert.
Når det gjelder logoen du har laget så må vel denne i det minste våre gul? Det første jeg tenker på når jeg ser den grønnfargen er grønnsaker og omgangssyke

Men igjen, bare min personlig mening

Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Notert :-)
Henter sykkelen lørdag formiddag, så hiver meg heller med ved neste anledning.
Edit: Hahaha.
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Henter sykkelen lørdag formiddag, så hiver meg heller med ved neste anledning.
Edit: Hahaha.
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24584
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Ett par ting til angående logoen:
1. det er KUN små bokstaver i lenker
2. den buede teksten følger ikke den runde formen 100%

1. det er KUN små bokstaver i lenker
2. den buede teksten følger ikke den runde formen 100%

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Takker :-)
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Sent from my iPod touch using Tapatalk
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Så det skuffer at en kommer med sterke meninger, den var nyOrion skrev:Har ikke noe vondt imot Lordshaft. Men synes det er litt skuffende at folk kommer med så sterke meninger om utseendet på ekstrautstyr som kan påvirke sikkerheten. Spesielt når noen spør om råd hvorvidt en bør kjøpe eller ikke. Hadde jeg latt være og stilt spørsmålet ville de vært bestilt allerede. Krysser fingrene for at jeg aldri får brukt for de.KTM950SMR skrev:Må si meg totalt uenig i at disse er bortkastet. Jeg kommer ikke til å kjøre en sykkel uten slike på.
Finnes viktigere ting her i livet enn utseende mener nå jeg....![]()
Sent from my iPod touch using Tapatalk

Jeg kjenner ikke dere to heller, men å spørre om råd på et diskusjonsforum vil gi svar av forskjellig kaliber.
Men å påstå at disse er så mye bedre for sikkerheten er å kjøre med rimelig store skylapper.... jeg har sett my fair share of stygge og mindre stygge MC ulykker.... jeg er ekstremt opptatt av egen sikkerhet på sykkelen....jeg kjører fortsatt uten slike latterlige bumpere på siden av biken
Så får heller dere tolke resten
Note4
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Beklager Lordshaft. Kom feil ut den der. Ikke meningen å virke respektløs.LordShaft skrev:Så det skuffer at en kommer med sterke meninger, den var nymen at disse har så mye å si for sikkerheten, på denne type sykkel er jeg ikke så veldig overbevist om...er det en ting jeg setter veldig høyt, så det nettopp sikkerhet. Jeg har flere kjørevenner og kompiser som selv har valgt denne type "sikkerhet" uten at det gjorde noe til eller fra på hverken utfallet eller at halve sykkelen måtte repareres. Foten kom fortsatt i klem på han ene. ... han andre fikk ikke sykkelen over seg.
Jeg kjenner ikke dere to heller, men å spørre om råd på et diskusjonsforum vil gi svar av forskjellig kaliber.
Men å påstå at disse er så mye bedre for sikkerheten er å kjøre med rimelig store skylapper.... jeg har sett my fair share of stygge og mindre stygge MC ulykker.... jeg er ekstremt opptatt av egen sikkerhet på sykkelen....jeg kjører fortsatt uten slike latterlige bumpere på siden av biken
Så får heller dere tolke resten
Note4

Selvsagt er diskusjonsforum til for å diskutere og komme med sterke personlige meninger. Synes ikke sliderne ødelegger looken på sykkelen selv, men det er gjerne bare meg. Hvorvidt de er verdt pengene med tanke på den ekstra sikkerheten er en annen sak. Hovedsakelig derfor jeg spurte. I håp om at det kom svar fra folk som hadde erfaring med disse. Både positive og negative.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Det går helt fint, jeg finnes ikke hårsår
Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike...
Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil (ja jeg har lese, skrive OG vansker)
Når det kommer til sikkerheten, så stiller jeg meg veldig undrende til at disse vil utgjøre den helt store forskjellen på din sykkel. Klart noe kan feile 100 ganger, men funke den ene gangen nettopp du har bruk for den. Å dermed er du sikker i din sak at dette er noe du ikke vil klare deg uten.
Pga yrket mitt, ser jeg og får innblikk i en verden som kanskje ikke er like bevandret for alle. Utifra mine egne erfaringer så velger jeg å kjøre uten. Hadde jeg hatt troen på at dette var good shit, så hadde jeg kjørt med det selv.
Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med
Jeg har nok en prioriteringsliste angående hva som er viktigst når det kommer til sikkerhet som er helt forskjellig fra en del andre her inne. Å det skal være lov. Det er også rom for at andre, inkludert deg skal få mene jeg er helt idiot som mener det motsatte av de/dere (det er en del av gamet)
Også kan vi være helt enig om andre ting igjen

Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike...

Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil (ja jeg har lese, skrive OG vansker)
Når det kommer til sikkerheten, så stiller jeg meg veldig undrende til at disse vil utgjøre den helt store forskjellen på din sykkel. Klart noe kan feile 100 ganger, men funke den ene gangen nettopp du har bruk for den. Å dermed er du sikker i din sak at dette er noe du ikke vil klare deg uten.
Pga yrket mitt, ser jeg og får innblikk i en verden som kanskje ikke er like bevandret for alle. Utifra mine egne erfaringer så velger jeg å kjøre uten. Hadde jeg hatt troen på at dette var good shit, så hadde jeg kjørt med det selv.
Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med

Jeg har nok en prioriteringsliste angående hva som er viktigst når det kommer til sikkerhet som er helt forskjellig fra en del andre her inne. Å det skal være lov. Det er også rom for at andre, inkludert deg skal få mene jeg er helt idiot som mener det motsatte av de/dere (det er en del av gamet)
Også kan vi være helt enig om andre ting igjen
