Hjemme igjen etter ei aldeles flott uke på sykkelsetet og treffet på Gullvåg camping.
Siste etappen i går ble ganske lang, 97 mil. Uansett er formen fin i dag, ingen verkende muskler eller ledd.
Egentlig hadde jeg liten tro på at det skulle bli noe av hele turen, men da
Rolf-arne sendte meg pm i slutten av juli bestemte jeg meg for å levere en søknad om å ta ei ferieuke som jeg hadde til gode. Og fikk den innvilga.
Starta hjemmefra onsdag i forrige uke og hadde regna med å bruke tre dager sørover. Første dagen klarte jeg å kjøre feil i Nordfinnland på veier jeg egentlig burde kjenne godt. Resultatet var at det ble ca 10 mil ekstra og i stedet for overnatting i campinghytte endte jeg opp på hotell i Boden, Nordsverige.
Ute av kurs og dyrere enn planlagt.
Resten av overnattingene ble også på hotell, det ble alt for mye styr å lete etter campingplasser som enda vår åpne. De som enda holder åpent stenger gjerne tidlig på kvelden også.
Hva turen egentlig kosta aner jeg ikke, har ikke turt å åpne nettbanken enda.
Gjennom Sverige gikk det ganske radig, cruisecontrollen er fin å ha !
Litt kjedelig gjennom skogene, så det ble ganske tett mellom pausene.
Andre dag av turen hadde jeg sikta meg inn på Østersund og endte opp på et trivelig pensjonat ved Gjerpen, mye nærmere grensa.
Pensjonatet eies og drives av ei kjempetrivelig dame som heter Christina og kan absolutt anbefales.
Fredag hadde jeg bare 17 mil igjen og tok meg tid til litt krigshistorie.
Hegra festning var den festninga som holdt lengst stand mot tyskerne, fra 10. april til 5. mai 1940.
Jeg kom frem til Gullvåg omtrent samtidig som de andre begynte å sige inn.
AJ var den første jeg traff, 8 år siden sist på Norgestreffet på Leknes i Lofoten.
Bacalaoen som Audimannen vartet opp med fredagskvelden er vel allerede nevnt av mange, den var helt fortreffelig. Og at noen i det hele tatt finner på å ta med seg og tilberede middag til 12 personer som vi var første kvelden, må man bare berømme.
Lørdagens fellestur til Røros stod jeg over. Måtte hente meg litt inn etter all kjøringa.
Begge kveldene var det samling i og utenfor grillhytta, og på hyttetrappene rundt om kring.
Bare å slenge seg ned, delta i samtalene eller sitte å høre på.
Ekstra artig å høre på de to flyverne som begge hadde fløyet både i Finnmark og store deler av verden.
Herlig å høre at det enda finnes folk som sier "flyvemaskin"
Det ble ellers pratet om alt mellom himmel og jord, både mc og livet generellt.
Og alle var "gamle venner". Det har jeg opplevd før også, når jeg har truffet forummedlemmer rundt omkring.
Tusen takk alle sammen for en flott helg
Hjemturen gikk fortere enn jeg egentlig hadde tenkt.
Siste etappen ble lang, men da Gællivarre var passert ganske tidlig på dagen var det bare 50 mil igjen på "hjemlige veier" og da var det ikke noe å lure på lenger.
Hjemme kl halv ti i går kveld, frisk og opplagt i dag.
Jeg ser at Sognefjorden er foreslått som treffplass neste år... og det blir vel bare 40 - 50 mil lengre.
Skal tenke på det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.