Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg mener det er markedet som styrer. Graarud bør ikke ned på prisnivået til Eurospeed for å beholde meg som kunde, men prisen bør ned på et nivå hvor jeg kan legge inn bekvemlighet med tanke på lang reise samt støtte av Graarud og servicen dem yter i vurderingen. Hadde det kostet rundt 2.700 - 3.000,- hos Graarud så ville jeg vurdert det. Men så lenge besparelsen er såpass stor som den er så sitter det jæ*** langt inne og slenge disse pengene på bordet der. Da kjøper jeg meg heller ett par hansker eller andre ting jeg kanskje kunne trenge.
Jeg mener at de som er i mot meg her og med hånden på hjertet mener at det er greit å kaste 20.000,- ekstra på disken til sin lokale forhandler over en tre års periode for å få han til å bli værende (som slett ikke er noe garanti) enten har alt for mye penger, vunnet i lotto eller av den enkle grunn at man ikke har muligheten til å dra utenlands for å gjøre slikt.
Jeg handler heller ikke på lokalbutikken her jeg bor, for her er alt mye dyrere enn på Rema 1000 ca. 5km. unna den andre veien. Men lokalbutikken har vert der i alle år, nettopp fordi dem har tilpasset seg markedet. Ja, det er dyrere der, men for noen er det enklere å dra innom og røske med seg noe småtteri. Derfor er butikken heller ikke stor og fjong og de som jobber der har nok ikke den største lønnen heller. Men slik må det være.
Jeg har vertfall overhodet ikke noen dårlig samvittighet overfor Graarud ved å ta servic'en i Sverige. Den dagen jeg blir konfrontert av Graarud vedrørende dette så mister dme meg som kunde asap. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe sykler fra Graarud. servic'en er god og det er hyggelige mennesker alle sammen, men ikke så hyggelige at jeg vil gi bort 20.000,- av mine surt oppsparte midler over en tre års periode.
Jeg mener at de som er i mot meg her og med hånden på hjertet mener at det er greit å kaste 20.000,- ekstra på disken til sin lokale forhandler over en tre års periode for å få han til å bli værende (som slett ikke er noe garanti) enten har alt for mye penger, vunnet i lotto eller av den enkle grunn at man ikke har muligheten til å dra utenlands for å gjøre slikt.
Jeg handler heller ikke på lokalbutikken her jeg bor, for her er alt mye dyrere enn på Rema 1000 ca. 5km. unna den andre veien. Men lokalbutikken har vert der i alle år, nettopp fordi dem har tilpasset seg markedet. Ja, det er dyrere der, men for noen er det enklere å dra innom og røske med seg noe småtteri. Derfor er butikken heller ikke stor og fjong og de som jobber der har nok ikke den største lønnen heller. Men slik må det være.
Jeg har vertfall overhodet ikke noen dårlig samvittighet overfor Graarud ved å ta servic'en i Sverige. Den dagen jeg blir konfrontert av Graarud vedrørende dette så mister dme meg som kunde asap. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe sykler fra Graarud. servic'en er god og det er hyggelige mennesker alle sammen, men ikke så hyggelige at jeg vil gi bort 20.000,- av mine surt oppsparte midler over en tre års periode.
- TomB
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.
Vet at 3 mc-forhandlere i distriktet er borte.
Flere i andre steder i landet.
Vi vil ha høye lønninger selv, men ikke f...n om at andre skal ha det.
Kortsiktig tenking egentlig.
De tjener ikke mye på nye sykler, etter det jeg hører, tjener de mer på mopeder.
Etterhvert blir det vel kun nettsalg på mc, men da har jeg forhåpenligvis, lagt mc`n på hylla.
De tjener ikke mye på nye sykler, etter det jeg hører, tjener de mer på mopeder.
Etterhvert blir det vel kun nettsalg på mc, men da har jeg forhåpenligvis, lagt mc`n på hylla.
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Kan vel ikke si at jeg er enig med deg her TomBTomB skrev:Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.

- TomB
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bjerknez skrev:Kan vel ikke si at jeg er enig med deg her TomBTomB skrev:Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.
Hva er du ikke enig i?
punkt 1-6

Båndrag?
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Jeg er enig med deg at det du skriver sikkert er riktig, men det blir litt dobbeltmoral. Du hadde vel ikke kjøpt sykkelen din hos Graarud hvis du fikk den samme sykkelen for 20.000,- mindre et annet sted?
Hvis svaret er "ja" på dette, så har du for mye penger og eller bare er godtroende. Hva får deg til å tro at det er lønnskostnadene som er det avgjørende for de høye prisene?
Kanskje dem har høye utgifter på kostnadssiden? eller rett og slett driver butikken "feil"?
Så ved å handle der det er dyrest er det ikke sikkert du sponser de ansatte med og oprettholde jobben sin med lønningen dem vil ha, men det kan like gjerne bety at du sponser hytta til sjefen sjøl eller andre ting.
Er du feks. villig til å gå ned i lønn der du jobber for å opprettholde arbeidsplassen din?
Hvis svaret er "ja" på dette, så har du for mye penger og eller bare er godtroende. Hva får deg til å tro at det er lønnskostnadene som er det avgjørende for de høye prisene?
Kanskje dem har høye utgifter på kostnadssiden? eller rett og slett driver butikken "feil"?
Så ved å handle der det er dyrest er det ikke sikkert du sponser de ansatte med og oprettholde jobben sin med lønningen dem vil ha, men det kan like gjerne bety at du sponser hytta til sjefen sjøl eller andre ting.
Er du feks. villig til å gå ned i lønn der du jobber for å opprettholde arbeidsplassen din?
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv
) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)

-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Gjennomsnittlig timelønn i 2014 var 282 kroner ref SSB så hvis man skal bruke flere timer på å spare 1200 kroner har man bommet kraftig på prioriteringene.mortenolb skrev:For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.
Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc.
Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc.

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
En timelønn på 282 kroner utgjør en årslønn på tett oppunder 500 000 i året, det stemmer ikke. Jada, gjennomsnittlig rent teoretisk stemmer det helt sikkert, men du må huske at det er en andel som tjener summer som er helt hinsides som trekker opp snittet. Jeg når 280kr i timen når jeg er på overtid(40%), og i mitt yrke er det høy lønn. Jeg var ikke tett oppunder 500 000kr brutto lønn i 2014, og jeg hadde mer overtid enn hva loven sier er greit på et år.Reodor Felgen skrev:Gjennomsnittlig timelønn i 2014 var 282 kroner ref SSB så hvis man skal bruke flere timer på å spare 1200 kroner har man bommet kraftig på prioriteringene.mortenolb skrev:For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)
Si at du for eksempel tjener 1500kr på en arbeidsdag, og så skal du skatte 31 % av det, da har du 1035kr igjen, så da må du slenge på en time fra dagen etter før du har nådd 1200kr. Så jo, man kan godt bruke flere timer på å spare 1200kr. Med mindre du hater å kjøre tur på motorsykkel da, da kan det jo være verdt å betale litt ekstra for å slippe å kjøre et par timer for billigere service.
Bare husk du må betale moms på varen når du kommer hjem til Norge. Hvis du har vært i utlandet mindre enn 24 timer så er grensen 3000kr før du må betale. 6000kr hvis lengre enn 24 timer.
Jeg har opplevd å bli spurt i tollen om jeg hadde gjort reprasjoner på bilen. Så det er en risk.
Jeg har opplevd å bli spurt i tollen om jeg hadde gjort reprasjoner på bilen. Så det er en risk.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Det blir hyggelig oppmøte på Høk ja men først så kan du jo kanskje bli med på en liten tur innom Sweden?Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.
Regner med du er oppe å ikke gråter allerede så plinger på om litt

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Det var vel litt store ord....Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

og jeg er ikke nødvendigvis flink fordi om jeg kjører fort

Det handler ikke om hvor fort du kjører, men hvordan du kjører fort

Jeg har nok MYE å gå på der....

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Er vel ikke noe spes som skjer i Lyngdal, annet enn at jeg planla å kjøre dit med en kompis fra Bergen. Så bestillte Tommas seg rom på samme hotell (Paulsens) og nå hiver Bjerkenezen seg med ogsåJohnnyTh skrev:Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Norse900 henger med fra Stvg, og kanskje Olden også ruller ut Beistet sitt og blir med på en kjøretur fra Flekkefjord eller deromkring

Dette tror jeg blir rett så hyggelig

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Det blir nok helt fryktelig

Hmm, jeg er 20 min unna Lyngdal.Olav K skrev:Er vel ikke noe spes som skjer i Lyngdal, annet enn at jeg planla å kjøre dit med en kompis fra Bergen. Så bestillte Tommas seg rom på samme hotell (Paulsens) og nå hiver Bjerkenezen seg med ogsåJohnnyTh skrev:Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.
Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc.![]()
Norse900 henger med fra Stvg, og kanskje Olden også ruller ut Beistet sitt og blir med på en kjøretur fra Flekkefjord eller deromkring![]()
Dette tror jeg blir rett så hyggelig
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Gruer meg ikke akkurat nei
Blir godt med noen pils når jeg kommer frem ja. Det brune kan dere ha for dere selv

Blir godt med noen pils når jeg kommer frem ja. Det brune kan dere ha for dere selv

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Fikk nettopp svar fra Eurospeed angående pris på hovedservice. 4.500,-. Evt. 5.200,- hvis ventiler måtte justeres. Faen meg nesten halve prisen!! :-)å
Ikke noe å lure på da nei...
Da er alt pakket og klart til turen i morgen. Blir supert med en kjøretur i nye trakter i morgen, samt en kald'en på Paulsens Hotell på kvelden

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Det kommer seg... sagte men sikkert...

Kan ikke begripe dere stopper i norges styggeste by
Men Paulsens hotell er nok stilig.

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Da har du ikke vert i Sarpsborg.JohnnyTh skrev:Kan ikke begripe dere stopper i norges styggeste byMen Paulsens hotell er nok stilig.
Har du vært i Lyngdal?Bjerknez skrev:Da har du ikke vert i Sarpsborg.JohnnyTh skrev:Kan ikke begripe dere stopper i norges styggeste byMen Paulsens hotell er nok stilig.

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Samma det vel... By er by.JohnnyTh skrev:Har du vært i Lyngdal?Bjerknez skrev:Da har du ikke vert i Sarpsborg.JohnnyTh skrev:Kan ikke begripe dere stopper i norges styggeste byMen Paulsens hotell er nok stilig.

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Var vel sikkert meg som trigga deg til litt til på pysestripe eller? får ta en runde eller to til så blir den helt borteBjerknez skrev:Det kommer seg... sagte men sikkert...

Fint tur idag og fint dere var med på å ta noen pauser så holdt jeg ut hele runden jeg å

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Det klarte jeg nok selv. Det DU trigget meg til var å kjøre fort! Fy skam segKawagutten skrev:Var vel sikkert meg som trigga deg til litt til på pysestripe eller? får ta en runde eller to til så blir den helt borteBjerknez skrev:Det kommer seg... sagte men sikkert...