Hahah!Zadnez skrev:Det er helt sikkert en kjempesykkel du har fått deg, men støgg er den, det skal den ha. Ift RRen selvfølgelig :-)å
LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Nei, no synes jeg det er på tide med et raskt førsteinntrykk her.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
På tide LocaToWeb kommer med livestream fra GoPro! 

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Locato'n viser ihvertfall at han tar den laaange veien hjem... så da er'n sikkert fornøyd
Og bildet under viser jo helt klart at det hadde vært praktisk med en toppboks å putte hjelmen i
Sakset fra Locatoweb:


Og bildet under viser jo helt klart at det hadde vært praktisk med en toppboks å putte hjelmen i

Sakset fra Locatoweb:

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
En sykkel uten toppboks er som en bil uten bagasjerom
Ser iallefall ut som noen er fornøyd med traktor´n. Eller har´n time for førstegangsservice i morgen


Ser iallefall ut som noen er fornøyd med traktor´n. Eller har´n time for førstegangsservice i morgen


- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Litt av en tur du har hatt deg! Må ha vært bra, og så så heldig du har vært med været da, sluttet jo å regne ganske tidlig i dag :) Gratulerer med grom sykkel!
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Hahahaha fy faen, jeg skal være helt ærlig å si at jeg gliser fra øre til øre
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å forklare, men husker dere når dere fikk lappen, første sykkel var i boks og du kunne kjøre mil på mil uten å tenke på tid eller hvor du skulle. Noe slikt sitter jeg å føler nå. Det er akkurat som jeg bare må kjøre ti mil til
Det var store forventninger til både sykkel, dekk og hvordan dette dråget av en sykkel er å håndtere.
Sykkelen er utrolig lettstyrt. Den er tung, kjenner jeg når jeg skal flytte den uten motoren i gang. Men med en gang du begynner å kjøre føles det som den er lettere enn gamle sykkelen
Clutch og gassresponsen er silkemyk. Litt smale Holker som gjør at de små opphevede kantene kommer i selve grepet, men disse slites nok fort ned. Og den kula ytterst på clutch hendelen var noe irriterende til tider.
160 hk føles veldig bra, men aldri voldsomt eller hinsides. Der er jeg nok vært for godt vant med gamle sykkelen. Men det som som oppfattes helt hinsides er draget. Fy faen så denne sykkelen drar på lavt turtall
Folk skal få si hva de vil, men her har ikke s1000rr eller andre R sykler jeg har prøvd nubbesjans. Å så jævlig gøy. Bare så synd at jeg fortsatt er i innkjørings modus
Det skytes av at frambremsen er like bra som på super duke. Eller på høyde med R sykler. Det er den definitivt ikke. Forbremsen er bra, men langt svakere enn jeg er vant til. Så må virkelig vende meg til å bruke både bak og frambremsen mye mer.
Det er ingen tegn til trøtthet i kroppen. Knær, ræv og skuldre føles helt fin etter 35 mil omtrent non stop. Blir utrolig gøy å leke seg med denne maskinene utover høsten
Det er sikkert mye jeg skulle nevnt, det får komme etterhvert.... jeg er bare så jævlig glad for at jeg valgte å ta steget inn i traktor verden
Ja faen. I dag har jeg kjørt i et helvetes regnvær, så litt opplett med våte veier. Noen steder med sol og tørre veier og ja, har igrunn fått prøvd den godt i både tørt og vått.
Den føles utrolig trygg på vått føre. Større parti med grus og veiarbeid gikk som en lek. Kanon digg å kjenne traction hvor mykt og fint den tar når du drar til på grusen. Samme med ABS på bakhjulet når en tråkker alt en har på grus.
Dette kan selvfølgelig slåes helt av bak, bare aktivt framme. Men det får bli når jeg er godt trygg på sykkelen.
Skål, lillegutt er strålende fornøyd sålangt
Note4

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å forklare, men husker dere når dere fikk lappen, første sykkel var i boks og du kunne kjøre mil på mil uten å tenke på tid eller hvor du skulle. Noe slikt sitter jeg å føler nå. Det er akkurat som jeg bare må kjøre ti mil til

Det var store forventninger til både sykkel, dekk og hvordan dette dråget av en sykkel er å håndtere.
Sykkelen er utrolig lettstyrt. Den er tung, kjenner jeg når jeg skal flytte den uten motoren i gang. Men med en gang du begynner å kjøre føles det som den er lettere enn gamle sykkelen

Clutch og gassresponsen er silkemyk. Litt smale Holker som gjør at de små opphevede kantene kommer i selve grepet, men disse slites nok fort ned. Og den kula ytterst på clutch hendelen var noe irriterende til tider.
160 hk føles veldig bra, men aldri voldsomt eller hinsides. Der er jeg nok vært for godt vant med gamle sykkelen. Men det som som oppfattes helt hinsides er draget. Fy faen så denne sykkelen drar på lavt turtall

Folk skal få si hva de vil, men her har ikke s1000rr eller andre R sykler jeg har prøvd nubbesjans. Å så jævlig gøy. Bare så synd at jeg fortsatt er i innkjørings modus

Det skytes av at frambremsen er like bra som på super duke. Eller på høyde med R sykler. Det er den definitivt ikke. Forbremsen er bra, men langt svakere enn jeg er vant til. Så må virkelig vende meg til å bruke både bak og frambremsen mye mer.
Det er ingen tegn til trøtthet i kroppen. Knær, ræv og skuldre føles helt fin etter 35 mil omtrent non stop. Blir utrolig gøy å leke seg med denne maskinene utover høsten

Det er sikkert mye jeg skulle nevnt, det får komme etterhvert.... jeg er bare så jævlig glad for at jeg valgte å ta steget inn i traktor verden

Ja faen. I dag har jeg kjørt i et helvetes regnvær, så litt opplett med våte veier. Noen steder med sol og tørre veier og ja, har igrunn fått prøvd den godt i både tørt og vått.
Den føles utrolig trygg på vått føre. Større parti med grus og veiarbeid gikk som en lek. Kanon digg å kjenne traction hvor mykt og fint den tar når du drar til på grusen. Samme med ABS på bakhjulet når en tråkker alt en har på grus.
Dette kan selvfølgelig slåes helt av bak, bare aktivt framme. Men det får bli når jeg er godt trygg på sykkelen.
Skål, lillegutt er strålende fornøyd sålangt

Note4
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Toppers. Alpeturen ble kostbar, men flott at du er fornøyd. Men husk å bestille 1.gangsservice til uka. 

Live long and prosper 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Da får jeg si gratulerer med ny sykkel igjen. Og så vil jeg bare sitere godeste Øystein Sunde: "Hva var det jeg sa? Hva var det jeg sa" 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 21:48, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Så braLordShaft skrev:[snip]jeg skal være helt ærlig å si at jeg gliser fra øre til øre![]()
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å forklare, men husker dere når dere fikk lappen, første sykkel var i boks og du kunne kjøre mil på mil uten å tenke på tid eller hvor du skulle. Noe slikt sitter jeg å føler nå. Det er akkurat som jeg bare må kjøre ti mil til![]()
[snip]
Skål, lillegutt er strålende fornøyd sålangt![]()
Note4

Detter tyder veldig tydelig på at du har valgt rett sykkel

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Må være en fantastisk følelse..
Ser virkelig bra ut...Satser på den leverer til de grader
Elruts


Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Godt du er fornøyd.
Hvor mye moment har du, 135-140 nm?
Hvor mye moment har du, 135-140 nm?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Men har du prøvd den opp til 10500 rpm da, siden du skriver at den ikke er hinsides? Nå har ikke jeg vært bortskjemt med 200 hester, men den løfter jo forhjulet til og med i 4. gir bare med gasspådrag. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
140 Nm i den, men allerede fra 2500 rpm er der 108 Nm. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985