Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv :lol ) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Reodor Felgen »

mortenolb skrev:For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv :lol ) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)
Gjennomsnittlig timelønn i 2014 var 282 kroner ref SSB så hvis man skal bruke flere timer på å spare 1200 kroner har man bommet kraftig på prioriteringene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Reodor Felgen skrev:
mortenolb skrev:For oss som har normale lønninger og normale utgifter(okay, kanskje det ikke gjelder meg selv :lol ) så er det en del av hverdagen å tenke litt på hvor man kan kjøpe det man skal ha for minst penger. Det være seg pølser eller motorsykkel. Om det står mellom å gå personlig konkurs eller om bedriften du velger å ikke handle hos sin konkurs, så er valget ganske innlysende(Jada, overdrivelser osv.)
Gjennomsnittlig timelønn i 2014 var 282 kroner ref SSB så hvis man skal bruke flere timer på å spare 1200 kroner har man bommet kraftig på prioriteringene.
En timelønn på 282 kroner utgjør en årslønn på tett oppunder 500 000 i året, det stemmer ikke. Jada, gjennomsnittlig rent teoretisk stemmer det helt sikkert, men du må huske at det er en andel som tjener summer som er helt hinsides som trekker opp snittet. Jeg når 280kr i timen når jeg er på overtid(40%), og i mitt yrke er det høy lønn. Jeg var ikke tett oppunder 500 000kr brutto lønn i 2014, og jeg hadde mer overtid enn hva loven sier er greit på et år.

Si at du for eksempel tjener 1500kr på en arbeidsdag, og så skal du skatte 31 % av det, da har du 1035kr igjen, så da må du slenge på en time fra dagen etter før du har nådd 1200kr. Så jo, man kan godt bruke flere timer på å spare 1200kr. Med mindre du hater å kjøre tur på motorsykkel da, da kan det jo være verdt å betale litt ekstra for å slippe å kjøre et par timer for billigere service.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Bare husk du må betale moms på varen når du kommer hjem til Norge. Hvis du har vært i utlandet mindre enn 24 timer så er grensen 3000kr før du må betale. 6000kr hvis lengre enn 24 timer.
Jeg har opplevd å bli spurt i tollen om jeg hadde gjort reprasjoner på bilen. Så det er en risk.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft
Det blir hyggelig oppmøte på Høk ja men først så kan du jo kanskje bli med på en liten tur innom Sweden?
Regner med du er oppe å ikke gråter allerede så plinger på om litt :vs
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft
Det var vel litt store ord.... :lol
og jeg er ikke nødvendigvis flink fordi om jeg kjører fort :[-X
Det handler ikke om hvor fort du kjører, men hvordan du kjører fort :prf
Jeg har nok MYE å gå på der.... :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft
Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft
Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?
Er vel ikke noe spes som skjer i Lyngdal, annet enn at jeg planla å kjøre dit med en kompis fra Bergen. Så bestillte Tommas seg rom på samme hotell (Paulsens) og nå hiver Bjerkenezen seg med også :prf

Norse900 henger med fra Stvg, og kanskje Olden også ruller ut Beistet sitt og blir med på en kjøretur fra Flekkefjord eller deromkring :prf
Dette tror jeg blir rett så hyggelig :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det blir nok helt fryktelig :lol :lol :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Olav K skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Da satser jeg på et hyggelig oppmøte på Høk i morgen, før turen går mot Lyngdal på fredag med overnatting.

Blir stas og treffe selveste Olav K, vestlandets sønn. Hadde vert artig å kjørt litt sammens med deg Olav K for å lære noen teknikker etc. :thumleft
Lyngdal? Hva i alle dager skal du der? :) skal du videre på vårmøntring?
Er vel ikke noe spes som skjer i Lyngdal, annet enn at jeg planla å kjøre dit med en kompis fra Bergen. Så bestillte Tommas seg rom på samme hotell (Paulsens) og nå hiver Bjerkenezen seg med også :prf

Norse900 henger med fra Stvg, og kanskje Olden også ruller ut Beistet sitt og blir med på en kjøretur fra Flekkefjord eller deromkring :prf
Dette tror jeg blir rett så hyggelig :knegg
Hmm, jeg er 20 min unna Lyngdal.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Gruer meg ikke akkurat nei :lol

Blir godt med noen pils når jeg kommer frem ja. Det brune kan dere ha for dere selv :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk nettopp svar fra Eurospeed angående pris på hovedservice. 4.500,-. Evt. 5.200,- hvis ventiler måtte justeres. Faen meg nesten halve prisen!! :-)å
Ikke noe å lure på da nei...

__________

Da er alt pakket og klart til turen i morgen. Blir supert med en kjøretur i nye trakter i morgen, samt en kald'en på Paulsens Hotell på kvelden :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Det kommer seg... sagte men sikkert...

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Kan ikke begripe dere stopper i norges styggeste by :scratch Men Paulsens hotell er nok stilig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar