Vanskelige å finne, og prisen var best hos Kjellv.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
AJ skrev: 22 feb 2023, 00:16 Har ingen erfaring med E-07+ så dette vet jeg derfor ingenting om.
Det jeg fra egen erfaring vet er at Mitas Terra Force-R holder 14K og vel så det på asfaltkjøring i kombinasjon med gruskjøring, som er uunngåelig her jeg bor :) .
Høres litt overkill ut for en FTR?mekkern skrev: 08 mar 2023, 16:57 Lurer forøvrig om jeg skulle testet et sett med skikkelig grovt på FTR`n når jeg skal bytte...men mulig veldig kort levetid.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -10-enduro
![]()
Takk for god tilbakemelding, det var hyggeligrolf-arne skrev: 22 feb 2023, 13:36 Når vi no snakke om dekk så har Kjellv, akkurat ordna dekk til 2 vanskelige sykler..en CBX og en MADURA 1300..
Vanskelige å finne, og prisen var best hos Kjellv.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Njaa.. Har en avveining på den, siden ABS`n funker så bra på grus/offroad-og tracktioncontrollen henger sammen med abs`n så kan jeg ikke deaktivere bare en av de og tracktioncontrollen gjør at jeg ikke får den aksen jeg vil ha på grus/gugge/sand.pingvin skrev: 08 mar 2023, 17:23Høres litt overkill ut for en FTR?mekkern skrev: 08 mar 2023, 16:57 Lurer forøvrig om jeg skulle testet et sett med skikkelig grovt på FTR`n når jeg skal bytte...men mulig veldig kort levetid.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -10-enduro
g]
Hadde denne på Superenduroen og holdt da ikke så verst.
OK, skjønner. Men E10 er ikke spesielt bra på asfalt så om du ikke skal kjøre primært grus så ofrer du kanskje litt væl mye?mekkern skrev: 08 mar 2023, 23:27 Njaa.. Har en avveining på den, siden ABS`n funker så bra på grus/offroad-og tracktioncontrollen henger sammen med abs`n så kan jeg ikke deaktivere bare en av de og tracktioncontrollen gjør at jeg ikke får den aksen jeg vil ha på grus/gugge/sand.
Så da er "bedre" dekk en option for å få bedre aks OG beholde ABS.
Eller at jeg deaktiverer og får bedre brems på grusen med grøvre forhjul og "grussprut" fra bakhjulet.![]()
I min Norgeskarriere på mc prøvde jeg mange typer dekk. Men kom den gangen fram til at Meztler roadtec var det beste dekket i forhold pris/kjørelengde. Jeg hadde kun gode erfaringer med disse. Både på min 800vfr og 700 DeuvilleGeiroe skrev: 08 mar 2023, 11:58 Er det noen som har synspunkter på type dekk!
Jeg skal ha nye dekk 110/80x18 og 150/70x17.
Michelin Pilot Road 3 er eneste mulighet på 110/70x18 og kan leveres PR 5 til 150/70x17.
Metzler Roadtec Z8 Interact kan leveres til 110/80x18 og 150/70x17. Det står vel mellom disse to, prisen blir omtrent det samme, drøye fire tusen for begge.
Jeg tror det nyeste, må være Pirelli Angel GT, bak kan de tilby GT II.mekkern skrev: 08 mar 2023, 16:49 siste pilot road dekket jeg hadde begynte ganske raskt å trappe-av de 2 tror jeg at jeg hadde gått for Metzler-men begge er litt eldre utgaver så jeg vet ikke om det har kommet nyere/bedre i forhjuls dim din.![]()
Jeg ser at mange er fornøyd med Roadtec, og at de passer godt til en tung sykkel, som VF'n er. M dekkene har også en annen gummiblanding i midten, for at de ikke skal bli så fort flate.hansiver skrev: 09 mar 2023, 05:02I min Norgeskarriere på mc prøvde jeg mange typer dekk. Men kom den gangen fram til at Meztler roadtec var det beste dekket i forhold pris/kjørelengde. Jeg hadde kun gode erfaringer med disse. Både på min 800vfr og 700 DeuvilleGeiroe skrev: 08 mar 2023, 11:58 Er det noen som har synspunkter på type dekk!
Jeg skal ha nye dekk 110/80x18 og 150/70x17.
Michelin Pilot Road 3 er eneste mulighet på 110/70x18 og kan leveres PR 5 til 150/70x17.
Metzler Roadtec Z8 Interact kan leveres til 110/80x18 og 150/70x17. Det står vel mellom disse to, prisen blir omtrent det samme, drøye fire tusen for begge.
Kjenner ikke forskjellen men har kjøpt Z8 til BMW`en min nå i vinter - fikk veldig god pris hos Dekkmann på disse - verdt å sjekke.Nineball skrev: 10 mar 2023, 12:34 Hei, er det noen som kjenner til forskjellene på Metzeler roadtec, 01 og Z8? Tenkte på nye dekk til VFR og veldig fornøyd med de Metzeler 01 jeg har nå idag.
Ja, jeg sliter også med å finne riktig dekk til TDM. Har akkurat samme dimensjon på begge hjuleneGeiroe skrev: 13 mar 2023, 12:28 Da falt valget på Metzler. Bestilte Roadtec Z8 Interact M 110/80x18 foran. Roadtec 01 SE 150/70x17 bak.
Vanskelig å finne nyere fordekk i den dimensjonen.
Har alltid kjørt på Michelin dekk, både på bil og mc. Prøvde Pirelli P7 på bilen nå sist, men er ikke fornøyd med de, slites fort gjør de også. Derfor ble det ikke Pirelli denne gang. Metzler dekkene skal vel passe bra til en tung mc, og det er jo VF'n med sine 266Kg.
Har Roadtec 01 på Kawasaki Ninja1000 Sx i dag. Synes det er ganske nøytralt og behagelig. Ikke for ustabilt, aldri hatt uventede situasjoner. Har Z8 på den lille kawan, og synes det er mindre "sportslig" mtp nedlegg. Men til pendling er det meget bra.Nineball skrev: 10 mar 2023, 12:34 Hei, er det noen som kjenner til forskjellene på Metzeler roadtec, 01 og Z8? Tenkte på nye dekk til VFR og veldig fornøyd med de Metzeler 01 jeg har nå idag.
Du må først starte med til hvilken sykkel du skal ha dekk til..SveinHa skrev:Trenger nytt framdekk og ser at f.eks. motorsykkeldekk.com har Metzeler Roadtec 01 SE kun som framdekk. Når tiden kommer til nytt bakdekk, er det ok med f.eks. Roadtec Z8 Interact bak eller bør fram- og bakdekk være fra samme serie?
Jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg...