LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Neida, ser helt normalt ut det der etter et stykke med fine svinger. Bare kjør på. Sykkelen klarer det fint. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Lasse Liten
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Den sykkelen får kjørt seg skjønner jeg :)
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Dere har bjeller som kokosnøtter... selv ikke når jeg begynner å bli bekymret for å få grus i øret har jeg klart å bli kvitt kylligstripene..

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
-Pythagoras
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Har du ikke tourance next levert på sykkelen din? Disse dekkene skal være helt fenomenal i følge de som har brukt de. Jeg er faktisk veldig fornøyd med conti trail attack 2 dekkene som er levert med min.
Er vel bare det at en stoler på både sykkel og dekk.
Du får hive deg med på en tur, så får vi se ballene dine ikke blir å vokse litt
Note4
Du får hive deg med på en tur, så får vi se ballene dine ikke blir å vokse litt

Note4
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan opplyse om at jeg fortsatt har disse på min 1290, som har tilbakelagt snaue 11,5K.LordShaft skrev:<snip>Jeg er faktisk veldig fornøyd med conti trail attack 2 dekkene som er levert med min.
Er fortsatt en del mønster igjen og ingen av TWI/slitemerkene er på linje med dekkmønsteret.
Grunn til å påstå at disse har god slitestyrke.
Er nøye med å sjekke lufttrykket og kjører på med litt mer trøkk enn det som står i brukermanualen.
Kjører for øvrig en del med passasjer og bagasje og på svingete veier...
Har med andre ord bare gode erfaringer med disse Conti-dekkene, men har likevel valgt Metzeler Next (mest av nysgjerrighet...) som de neste til å ha på sykkelen.
De har allerede ligget klare hos den lokal dekkpusheren et par måneder og det blir bytte i første halvdel av august, tenker jeg.
Veldig greit med ny solid gummi før høstsesongen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- poulet_cavalier
Hadde Tourance Next på den gamle - Anakee 3 på den nye. Bra de også selv om de uler som en stuka.LordShaft skrev:Har du ikke tourance next levert på sykkelen din? Disse dekkene skal være helt fenomenal i følge de som har brukt de. Jeg er faktisk veldig fornøyd med conti trail attack 2 dekkene som er levert med min.
Du får hive deg med på en tur, så får vi se ballene dine ikke blir å vokse litt![]()
Note4
-Pythagoras
-Pythagoras
-
- Kontakt:
Jeg forstår ikke hvordan de klarer å få så mye ut av disse dekkene. De er jo helt suveren på grep både på tørt og vått.
11.5 er voksent for et sett med dekk. Mye det samme som de pleier å forvente av et sport Touring dekk.
Jeg blir nok å prøve next dekkene selv neste gang. Mye pga egenskapene ojda forklarte når vi var på tur. Blir nok ikke å klare å slite ut disse dekke i år, men hvem vet. Aldri si aldri
Anakee 3, uler de så mye altså
snodig. Jaja, er vel ikke lange veien tilbake til next dekkene da. Hva er dine erfaringer med next dekkene?
Snikkern prøvde vel Dunlop sine om jeg ikke husker feil?
Note4

Jeg blir nok å prøve next dekkene selv neste gang. Mye pga egenskapene ojda forklarte når vi var på tur. Blir nok ikke å klare å slite ut disse dekke i år, men hvem vet. Aldri si aldri

Anakee 3, uler de så mye altså

Note4
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Jeg har Dunlop TrailSmart på nå. Føles temmelig likt som Conti dekkene. Så får vi se hvor lenge de holder. Må nok prøve Tourance NeXT jeg også, av samme grunn som deg. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- poulet_cavalier
Aldri hatt en glipp hverken på vått eller tørt med next dekkene. De varte ca. 12k og det er jo heller ikke verst.LordShaft skrev:Jeg forstår ikke hvordan de klarer å få så mye ut av disse dekkene. De er jo helt suveren på grep både på tørt og vått.11.5 er voksent for et sett med dekk. Mye det samme som de pleier å forvente av et sport Touring dekk.
Jeg blir nok å prøve next dekkene selv neste gang. Mye pga egenskapene ojda forklarte når vi var på tur. Blir nok ikke å klare å slite ut disse dekke i år, men hvem vet. Aldri si aldri![]()
Anakee 3, uler de så mye altsåsnodig. Jaja, er vel ikke lange veien tilbake til next dekkene da. Hva er dine erfaringer med next dekkene?
Note4
-Pythagoras
-Pythagoras
-
- Kontakt:
Nei jeg har jo eutistiske trekk når det kommer til dekk interesse
å dette dekk segmentet får jævlig mye skryt. Men finner liksom ikke ut hvor på treet disse dekkene hører hjemme. Blir som sport Touring dekk med litt mere mønster
Ja jeg ofrer glatt noen tusen km i varighet for bedre grep og våt egenskaper.
Så next neste gang, blir jeg ikke fornøyd med de, går jeg rett tilbake til conti dekkene. For de er utrolig god.
Note4

Ja jeg ofrer glatt noen tusen km i varighet for bedre grep og våt egenskaper.
Så next neste gang, blir jeg ikke fornøyd med de, går jeg rett tilbake til conti dekkene. For de er utrolig god.
Note4
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Sport touring med mer mønster er en ganske presis beskrivelse av moderne ADV dekk, faktisk... Vi snakker dekk med 90/10-ish vektlegging av vei/offroad egenskaper, eller enda mindre på offroad siden. I bunn og grunn er det et ST dekk, men med et mønster som gir et lite hakk bedre grep på grus enn normale ST dekk. De som prøver å fortelle noe annet snakker piss! Skal man ha noe som duger mer ordentlig utenfor asfalten er vi på minimum Metzeler Karoo eller Heidenau K60 Scout. Neste steg er TKC 80 og liknende.
Nå kjører jeg minst 95% på asfalt, og trives utmerket med mine muterte ST dekk (Tourance Next)
Nå kjører jeg minst 95% på asfalt, og trives utmerket med mine muterte ST dekk (Tourance Next)

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Ja etter å ha lest meg litt opp i forkant, på en del lektyre jeg har fra de forskjellige dekk merkene kom jeg fram til at dekkene har samme oppbygging og teknologi som s/t dekk. Eneste som sagt jeg fant av nevneverdige forskjeller er mønster og litt på profil på noen modeller
Det hadde vært spennende å sett en direkte test på vei mellom s/t og adv dekk bare for morro skyld. Gleder meg til å prøve next dekkene selv. I følge beskrivelsene til ojda er disse dekkene farlig lik egenskapene som jeg liker i angel GT dekkene
Note4

Det hadde vært spennende å sett en direkte test på vei mellom s/t og adv dekk bare for morro skyld. Gleder meg til å prøve next dekkene selv. I følge beskrivelsene til ojda er disse dekkene farlig lik egenskapene som jeg liker i angel GT dekkene

Note4
-
- Kontakt:
Skal sette meg ned å få spikret sammen det reise referatet fra turen i sommer i løpet av veldig kort tid.
Liten smakebit av bamsefar og Stian i god driv

Note4
Liten smakebit av bamsefar og Stian i god driv

Note4
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Er ikke du ute å smører kjeden Lord 
Hør på gamle ojda med den unge sykkelen, NeXT dekka er noe av det bedre man kan kjøre på en ordentlig sykkel.

Hør på gamle ojda med den unge sykkelen, NeXT dekka er noe av det bedre man kan kjøre på en ordentlig sykkel.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Heisan!Busa Trond skrev:Er ikke du ute å smører kjeden Lord
der har vi jo han som skylder meg en halv konjakker

Busa Trond skrev:Ei halv konjakk på at det blir Caponord
Busa Trond skrev:Da må jeg gratulere med ei halv konjakk![]()
Artig valg av sykkel, virker som den har mye utstyr og er en leken utgave av interessant tursykkel
Den er med i vurderinga ved neste sykkelbytte ja.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.