Hastighet

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Indian
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av Indian »

I tillegg til boten så får du fregner på førerkortet.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

ShadowMan skrev:
rogg skrev:Håy..ShadowMan

Mye fint utstyr man kan kjøpe for 9000,- og for og ikke snakke om julegaver. Men fikk du noen prikker på lappen?
Aner ikke om jeg fikk prikker, men det ble sikkert det oxo. De skreiv ikke noe om det, det burde de vel i så tilfelle ha gjort?
70 km/t eller høyere: Overskridelser fra 31 t.o.m. 35 km/t: Kr 6.000.- pluss at det også gis to prikker. Du hadde jo noe over dette, så det kan jo hende at de slenger på en ekstra prikk. Om du går inn her finner du en oversikt:

http://home.online.no/~ron-sn

Brukeravatar
rerell
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Tror inte det blir några prickar alls. Prickar får du tills du har så många att du mister lappen, sen börjar man om, utan prickar. Mister man lappen på en enda överträdelse (som i detta fall) är det ju ingen vits med prickar. Har aldrig hört att man ska kunna mista lappen och fortfarande ha prickar på den när man får tillbaks den.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

rerell skrev:Tror inte det blir några prickar alls. Prickar får du tills du har så många att du mister lappen, sen börjar man om, utan prickar. Mister man lappen på en enda överträdelse (som i detta fall) är det ju ingen vits med prickar. Har aldrig hört att man ska kunna mista lappen och fortfarande ha prickar på den när man får tillbaks den.
håy..
Rerell, dette høres veldig fornuftig ut... Kan vel ikke få dobbel straff..
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:Tror inte det blir några prickar alls. Prickar får du tills du har så många att du mister lappen, sen börjar man om, utan prickar. Mister man lappen på en enda överträdelse (som i detta fall) är det ju ingen vits med prickar. Har aldrig hört att man ska kunna mista lappen och fortfarande ha prickar på den när man får tillbaks den.
Stemmer nok det Rerell, han har nok fått sin straff. Starter med blanke ark igjen :wink: .

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

...ja, blanke ark og et helt nytt førerkort gitt.. :wink:
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Kforb

Legg inn av Kforb »

Har "bare" hatt 150 på GSX 750 F. Første året på sykkel da.. synes det gikk styggfort.. hehe..
prøver å lære meg å kjøre skikkelig først, få litt erfaring... sikkert ikke dumt det..

Brukeravatar
Thor Arne

Legg inn av Thor Arne »

Ser for meg at det kan bli en dyr sesong, etter justeringen av bøte satsene. Ihvertfall for de med plastraketter :wink:

Brukeravatar
fireman
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Huff ja,... må vel få bytta til en Ural eller noe sånt. Jeg er FÆL til å ligge litt for høyt på speedometeret.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Huff ja....Nå er det bare å ile til sin respektive bank for å åpne en sparekonto for bøter. Dette kan bli en dyr sesong, ikke noe å vente med, begynn å spar :wink: .

D_Demon

Legg inn av D_Demon »

GSXR skrev:Huff ja....Nå er det bare å ile til sin respektive bank for å åpne en sparekonto for bøter. Dette kan bli en dyr sesong, ikke noe å vente med, begynn å spar :wink: .
Det er gjort GSXR, forhåpentligvis blir den ikke brukt for mye da, er vel ikke så mange onkler i blått oppe i hedmarksskauen.

Brukeravatar
Indian
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Disse høye bøter kan ikke være lovlig da bøtene skal stå i forhold til inntekten. Dessuten skal det virker forebyggende mot trafikksikkerhet og fastsettes av trafikk myndighetene og ikke finandepartmentet som i dag for å få statsbudsjettet i balanse.
Jeg melder meg som prøvekanin for å prøve saken i retten....hvis det blir en innsamling her. :mrgreen:
Bilde

D_Demon

Legg inn av D_Demon »

Er med jeg Indian, hvis vi får med nok folk til å backe deg opp med økonomisk støtte, blir alle her med blir det ikke så mye på hver.

Brukeravatar
Indian
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Blir sikkert bra reklame hvis Cruiser Club setter i gang en innsamlings aksjon for å kjøre en sak i retten....slikt kommer i avis og TV.
Bilde

D_Demon

Legg inn av D_Demon »

Kom igjen da. Må da være flere som blir med på en så god sak som å knekke norske myndigheter.

Ronny

Legg inn av Ronny »

Det kan du bite deg i rompa på at jeg støtter ;)

Bøtesatsene har nådd et helt SYKT og urealistisk nivå.

Hvorfor kan ikke alle fartsovertredeleser straffes med prosenter av inntekt? DA blir det "rettferd for alle" da...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar