Ja, var der første uken i juni og var nok litt tidlig. Når det sagt, så var det kun Aubisque som var vinterstengt. Grunnen til at vi alltid drar tidlig i juni med jobben, med typisk rundt 20stk, er at folk har andre planer fra sent i juni og utover.AJ skrev:Wow!
Fantastisk!! Takker![]()
Litt tidlig på året kanskje...?
Tenker spesielt på bildet med snø- og isblokkene i veien.
Fordelen med å dra tidlig, enten det er Pyreneene eller Alpene, er at ofte veldig fint med snøkledde fjell men kan være lurt å drøye til midten av juni. Og som nevnt tidlig i tråden, skal du kjøre de høye grusveiene i Alpene, vent til august, disse veien blir ikke brøytet så snøen kan bli liggende lenge i skyggeområder.
Ikke noe galt eller mindreverdig i å kjøre de mer kjente asfaltveiene i Alpene, lite som er morsommere enn en bra AlpeveiOlav K skrev:Fy fillern, du Pingvin, er min nye helt her inne.
Jeg trodde jeg hadde en fantastisk tur i alpene i sommer, men disse bildene dine setter en helt ny dagsorden for steder og veier jeg vil oppleve.
Tusen takk for at du deler

Og etter mange år på asfalt i Alpenen åpner det en ny dimensjon...og mye ugjort offroad i Alpene. Google Ligurische Grenzkammstrasse (se bilde), må bli hovedmålet neste gang (men antagelig ikke neste år, allerede andre planer :-) ).