55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Samme ramme og bremser vil jeg tro. Hyosungen ligger foran Aprilia 250 i design ihvertfall.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Hyosung GT 250R koster vel 59900.- (trur eg).
Hyosung 250 ccm leveres i tre utgaver. GT 250 (naken) (kr 55900.-), GT250 R og Gv 250 (custom)(kr 56900.-). Begge GT-modellene har opp/ned-gaffel og doble skivebremser, det har ikke Kawasaki Ninja 250.
Jeg har lest at Honda vil komme med en 250 i Europa i løpet av sommeren.
Det spørs om ikke 250 kubikkere kommer for fullt nå i disse trange økonomiske tidene. Her i Norge vil prisene ligge på fra underkant av 60 000 kr, for en helt ny sykkel. Disse syklene går også rett inn i mellomklassen uten struping.
Og det er vel også endel "voksne" mennesker som ikke er så opphengt i HK og kubikk, men som ønsker seg en rimelig sykkel til arbeidskjøring og rekreasjon.
Hyosung 250 ccm leveres i tre utgaver. GT 250 (naken) (kr 55900.-), GT250 R og Gv 250 (custom)(kr 56900.-). Begge GT-modellene har opp/ned-gaffel og doble skivebremser, det har ikke Kawasaki Ninja 250.
Jeg har lest at Honda vil komme med en 250 i Europa i løpet av sommeren.
Det spørs om ikke 250 kubikkere kommer for fullt nå i disse trange økonomiske tidene. Her i Norge vil prisene ligge på fra underkant av 60 000 kr, for en helt ny sykkel. Disse syklene går også rett inn i mellomklassen uten struping.
Og det er vel også endel "voksne" mennesker som ikke er så opphengt i HK og kubikk, men som ønsker seg en rimelig sykkel til arbeidskjøring og rekreasjon.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Velkommen til Forumet, Gammelgutt
Enig i at 250 klassen begynner å få bra ting å by på til de som ikke har altfor lang pendervei. Må jo være ypperlig som bysykkel disse spreke og sportslige småkubikkerne...
Skal bli interessant å se hvor mye denne klassen selger i år.

Enig i at 250 klassen begynner å få bra ting å by på til de som ikke har altfor lang pendervei. Må jo være ypperlig som bysykkel disse spreke og sportslige småkubikkerne...

Skal bli interessant å se hvor mye denne klassen selger i år.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Det ligger en test på: KLIKK.NOAJ skrev:Ser ut som at den oppfører seg sprekt nok på veien også...![]()
Skal bli interessant å se hvordan denne koreanske småkubikker'n kommer til å markere seg her i landet, særlig i lys av den enorme suksessen Kawa Ninja 250 har hatt den korte tiden den har vært på markedet!
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
I tillegg til sin GT 250 R modell kommer hyosung nå med en modifisert GT 250 RR modell også. Kawasaki får konkuranse ser det ut til ?


- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Jeg hadde en av Ninja 250R 2008 modellene, da jeg fikk den syntes jeg den var relativt død i krefter og en absolutt toppfart med GPS var 150 km/t det tok tid. Den gikk relativt greit til 120 og begynte å bli treg etterpå... Tenkte å bruke den som en billig sykkel og ta lokal kjøring med.
Vel uansett jeg var ikke happy med kreftene, så jeg byttet til full Area-P "quiet core" eksos og dro snorkelen som åpnet den opp ganske bra, etter dette var det en typisk veisykkel 250. Problemet var at den vibrerte en god del syntes jeg. Fremdeles var den ikke helt oppe og gikk med krefter, jeg fant gaffelen altfor myk, fjæringene der er satt opp for en på 50 kilo... Så jeg solgte den da jeg ikke syntes det var vits å bruke mere penger på den.
I Norge er den sikkert helt OK, bytt fjæring til Racetech og sykkelen er sikkert fin til solokjøring i ett land med så lave fartsgrenser. Men ikke for meg hvor jeg bor, etter eksosanlegg hadde jeg 150 med passasjer, og klarte 167 (verifisert med GPS) i absolutt toppfart, den dro lett til 140 men ble treig etter det. Så jeg kan anbefale Area-P quiet core eksos og dra snorkelen, da oppfører den seg hvertfall som en 250 etterpå...
Vel uansett jeg var ikke happy med kreftene, så jeg byttet til full Area-P "quiet core" eksos og dro snorkelen som åpnet den opp ganske bra, etter dette var det en typisk veisykkel 250. Problemet var at den vibrerte en god del syntes jeg. Fremdeles var den ikke helt oppe og gikk med krefter, jeg fant gaffelen altfor myk, fjæringene der er satt opp for en på 50 kilo... Så jeg solgte den da jeg ikke syntes det var vits å bruke mere penger på den.
I Norge er den sikkert helt OK, bytt fjæring til Racetech og sykkelen er sikkert fin til solokjøring i ett land med så lave fartsgrenser. Men ikke for meg hvor jeg bor, etter eksosanlegg hadde jeg 150 med passasjer, og klarte 167 (verifisert med GPS) i absolutt toppfart, den dro lett til 140 men ble treig etter det. Så jeg kan anbefale Area-P quiet core eksos og dra snorkelen, da oppfører den seg hvertfall som en 250 etterpå...
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Hva mener du med "snorklen" er det røret/innsugstrakta til luftfilterkassa?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Ja gummirøret til luftfilter boksen, ser ut som en snorkel og hmm på Engelsk kaller de det bare snorkel. Om du ser er den veldig liten i ytre enden enn i luftfilter boksen. åpner den opp noe...
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Tja jeg hadde en CBR 250 R som hadde 40 hp og toppet ut rett rundt 200 km/t selvsagt 4 sylinder sykkel, men de optimistiske 33 hp er ikke på bakhjulet på lille ninjaen, det er sikkert.
Så Ninja navnet fikk meg til å tro det ville bli omtrent som CBR 250 R men den hadde lite i forhold til den.
Så Ninja navnet fikk meg til å tro det ville bli omtrent som CBR 250 R men den hadde lite i forhold til den.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Blir denne her importert til norge er det overhengende fare for at jeg går i akutt og blind handlerus :
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Frister mere enn det meste av annet smått og godt. Også likte jeg at toppfarten er under 90 km/t for da må kjøringen planlegges i miste detalj., det er skikkelig moro !
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Frister mere enn det meste av annet smått og godt. Også likte jeg at toppfarten er under 90 km/t for da må kjøringen planlegges i miste detalj., det er skikkelig moro !
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Hei Pollti, har du sett på Trend 125 på FINN?.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Grunnen til at denne ble så populær i norge var helt klart at den var så grisebillig og så ut som en ekte roadracer. I tillegg var det vel ingen andre mellomklassesykler av denne typen og størrelsen fra før av heller.
I alle tester jeg har lest har ninja 250 kommet bra ut. KLX250 derimot har blitt karakterisert som en 125 kubikk med gyngende fjæring. Den burde vel ha vært en del billigere enn ninja'n med sin ene slappe sylinder.
Kanskje har ninja 250's suksess har litt å gjøre med at at kawasakis tosylindrede rekkemotorer med vannkjøling har fått et veldig godt ry også? Ninja 500 ble vel nesten en klassiker som overlevde seg selv. De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
I alle tester jeg har lest har ninja 250 kommet bra ut. KLX250 derimot har blitt karakterisert som en 125 kubikk med gyngende fjæring. Den burde vel ha vært en del billigere enn ninja'n med sin ene slappe sylinder.
Kanskje har ninja 250's suksess har litt å gjøre med at at kawasakis tosylindrede rekkemotorer med vannkjøling har fått et veldig godt ry også? Ninja 500 ble vel nesten en klassiker som overlevde seg selv. De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
I Sverige har den vært den mest solgte sykkelen, men de har klart og holde prisen lavt i forhold til konkurentene.donkeyman skrev:
De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Tror du har helt rett i dette, ja. Disse tosylindrede Kawamotorene har vært solide greier i tillegg til å være spreke.donkeyman skrev: Kanskje har ninja 250's suksess har litt å gjøre med at at kawasakis tosylindrede rekkemotorer med vannkjøling har fått et veldig godt ry også? Ninja 500 ble vel nesten en klassiker som overlevde seg selv. De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
At ER-6 og Versys ikke har lykkes i Norge skyldes nok flere faktorer, bl.a. importørproblemer og dårlig utbygd forhandlernett en periode i den forbindelse.
Men så er det vel også slik at norske MC-kjøpere er opptatt av kubikk og antall sylindre - enten hver for seg (to sylindre, masse kubikk --> H-D, BMW GS...

I Sverige derimot, og andre steder i Europa (som. f.eks. Italia...) er ER-6 modellen blitt en solid og antakelig velfortjent suksess. Har ikke kjørt sykkelen selv, men skulle svært gjerne prøvd. Kan hende jeg gjør det så snart sesongen starter igjen. Har lest veldig mye positivt om denne sykkelen og er veldig nysgjerrig på å prøve

Synes ikke ER-6 er noen "gubbesykkel"... Ser vel litt for moderne ut til å være det, vel...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Jeg også...Gammelgutt skrev:ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.
Så da må det bare bli slik, da...

Kawa ER-6 med og uten kåpe + Versys er gubbesykler

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Her MÅÅÅ jeg bare henge meg på...AJ skrev:Jeg også...Gammelgutt skrev:ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.
Så da må det bare bli slik, da...![]()
Kawa ER-6 med og uten kåpe + Versys er gubbesykler
I tillegg til å like er6 har jeg kjøpt en

Jeg kjørte ca 10 000 med den i fjord, og hvis jeg skulle bytte den ut i dag hadde jeg nok valgt den samme. På lange transportetapper går den tre mil på literen og er etter min mening veldig underholdene å kjøre. Den er langt mer en tursykkel enn racer, og drar ganske bra på mellomregistret. Den er smal og lett i vekt, og på grunn av de gode universalegenskapene har den dunket ut både honda cbf600, suzuki sv650 og yamaha i flere tester.
For spesiellt interesserte er forresten denne adressen ganske interessant:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Jeg har kikket mer enn en gang på ER6N, men jeg har ikke prøvekjørt den, men er litt redd for at styret blir litt lavt for mine korte armer. Har prøvekjørt 2009 BMW f650gs og den passet meg veldig godt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Må si jeg blir mer og mer fristet til å prøve denne sykker'n, gitt!!donkeyman skrev:
Her MÅÅÅ jeg bare henge meg på...
I tillegg til å like er6 har jeg kjøpt en![]()
Jeg kjørte ca 10 000 med den i fjord, og hvis jeg skulle bytte den ut i dag hadde jeg nok valgt den samme. På lange transportetapper går den tre mil på literen og er etter min mening veldig underholdene å kjøre. Den er langt mer en tursykkel enn racer, og drar ganske bra på mellomregistret. Den er smal og lett i vekt, og på grunn av de gode universalegenskapene har den dunket ut både honda cbf600, suzuki sv650 og yamaha i flere tester.
For spesiellt interesserte er forresten denne adressen ganske interessant:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Håper jeg får muligheten til våren/sommer'n

Skal bli artig å sammenligne denne med TDM'en - begge har jo potente linjetoere

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Ville kanskje tro at en senket f650gs har sine fordeler med hensyn til korte armer og bein. Men det er veldig individuelt hvordan folk takler en foroverlent kjørestilling. Jeg har korte armer selv. Og etter mye sammenhengende kjøring pleier jeg nok å være litt sliten i skuldrene. Ikke først og fremst fordi jeg sitter foroverlent, men fordi den litt foroverlente kjørestillingen gjør at jeg lett kan anspenne litt. Antar at en litt høyere styre vil kunne bringe håndtakene to-tre centimeter nærmere uten å komme i konflikt med noe, men jeg har ikke tenkt på dette enda.Gammelgutt skrev:Jeg har kikket mer enn en gang på ER6N, men jeg har ikke prøvekjørt den, men er litt redd for at styret blir litt lavt for mine korte armer. Har prøvekjørt 2009 BMW f650gs og den passet meg veldig godt.
Forøvrig, jeg tror man får mye igjen for å velge ER-6f hvis man kjører litt i dårlig vær, og i høst og vår-temperaturer. f'en er antagelig litt lettere å selge også.
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Jeg må si jeg har fått sansen for twinmotorer. De føles liksom litt mer som en motorsykkelmotor. Hvis det ikke er noe psykologisk som henger igjen fra barndommen da dette var vanlig.AJ skrev:donkeyman skrev: Skal bli artig å sammenligne denne med TDM'en - begge har jo potente linjetoere

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Da jeg var barn var det mest vanlig med ensylindrede motorsykler.donkeyman skrev:Jeg må si jeg har fått sansen for twinmotorer. De føles liksom litt mer som en motorsykkelmotor. Hvis det ikke er noe psykologisk som henger igjen fra barndommen da dette var vanlig.AJ skrev:donkeyman skrev: Skal bli artig å sammenligne denne med TDM'en - begge har jo potente linjetoere

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Husker en spesiell ensylindret motorsykkel da jeg var barn også, nemlig en slik: Den sto på låven og en onkel eide den og kjørte den bare av og til.Gammelgutt skrev: Da jeg var barn var det mest vanlig med ensylindrede motorsykler.
Han hadde for øvrig også en slik bil, en '49 mod. Studebaker...: Bil og sykkel ble lagt merke til, ja...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 152
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Bosted: Ridabu
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Dette ser ut som en død tråd. Siste innlegg synes som avsporinger. Likevel følger jeg opprinnelige oppfordringer til å skrive erfaringer med Ninja 250R.
Har kjørt en full sesong - 20756 km på telleren pr. 7. apr. -10. Jeg er 182cm høy og veier 70 kg uten kjøreutstyr.
Dette er en liten motorsykkel. Har derfor kjøpt orginal forhøyet vindskjerm. Har også speilarmer som er lengre enn orginalvare. Videre har jeg kjøpt ny sal fra Corbin. Videre har jeg kjøpt myke kofferter fra GIVI og en tankeveske. Har montert en hugger (innerskjerm for bakhjulet) Trådsneller og depotløft er på plass i mangel av midtstøtte.
Dekkene ble skiftet til Bridgestone BT 45 lenge før orginaldekkene var utslitt.
Synes som om "alle" skifter til eksosanlegg for banebruk og åpner innsugsportene. Det har jeg IKKE gjort.
Ergonomi:
I begynnelsen følte jeg meg litt sammenkrøpet der spesielt avstand mellom fotpinner og sal var noe snau. Dette ble fort en vanesak og lever nå godt med en litt bred beinstilling for å tilpasse posisjonen mot innskjæringer i bensintanken. Da ny sal var på plass, forsvant tresmaken. Med forhøyet vindskjerm, ble det minimalt med støy og turbulens. Styret er høyt plassert, derfor ingen smerter i håndleddene ved "norsk hastighet". Speilene var en katastrofe før jeg fikk de lange armene.
Kjøreegenskaper:
Dette kan ikke være en sportssykkel! Den er meget komfortabel og har myk fjæring. Likevel styrer den presist og byr på raske kursendringer. Med tanke på vekt, er den stabil som toget. Bare man skifter dekk, kan sykkelen også brukes i regnvær...
Det er lett å bli god sykkelrytter og du kan kjøre svært fort etterhvert som man blir trygg på kjøringen.
Daglig bruk:
Dette er en god pendler. Den er smidig i byen og har smarte oppbevaringsrom under passasjersetet. Den har lastebøyler og med litt kreativ søking på internett, skaffer du deg flotte bagasjeløsninger.
Kostnader:
Dette er vel omtrent det billigste som finnes av nye motorsykler. Når du har overbevist ditt forsikringsselskap om at begrepene "Ninja" og "R" bare er en salgsjippo, får du full kasko til mindre enn 2000 kroner. Serviceintervallene er 6000 km der kostnadene er moderate. Vær likevel oppmerksom på at dette er en kåpekledd, vannavkjølt motorsykkel. Det blir mye å skru på bare for å ta ordinære vedlikeholdsgrep. Ventiljusteringer er omfattende da kjølevannet går gjennom topplokket. Heldigvis er drivverket overdimensjonert. Egeninnsats sørger for kjede og tannhjul i godt hold etter 20.000 km. Videre er lav vekt og moderate ytelser viktig forklaring på minimal dekkslitasje.
Derfor:
Det er morsommere å kjøre raskt på en langsom sykkel enn langsomt på en rask sykkel.
Har kjørt en full sesong - 20756 km på telleren pr. 7. apr. -10. Jeg er 182cm høy og veier 70 kg uten kjøreutstyr.
Dette er en liten motorsykkel. Har derfor kjøpt orginal forhøyet vindskjerm. Har også speilarmer som er lengre enn orginalvare. Videre har jeg kjøpt ny sal fra Corbin. Videre har jeg kjøpt myke kofferter fra GIVI og en tankeveske. Har montert en hugger (innerskjerm for bakhjulet) Trådsneller og depotløft er på plass i mangel av midtstøtte.
Dekkene ble skiftet til Bridgestone BT 45 lenge før orginaldekkene var utslitt.
Synes som om "alle" skifter til eksosanlegg for banebruk og åpner innsugsportene. Det har jeg IKKE gjort.
Ergonomi:
I begynnelsen følte jeg meg litt sammenkrøpet der spesielt avstand mellom fotpinner og sal var noe snau. Dette ble fort en vanesak og lever nå godt med en litt bred beinstilling for å tilpasse posisjonen mot innskjæringer i bensintanken. Da ny sal var på plass, forsvant tresmaken. Med forhøyet vindskjerm, ble det minimalt med støy og turbulens. Styret er høyt plassert, derfor ingen smerter i håndleddene ved "norsk hastighet". Speilene var en katastrofe før jeg fikk de lange armene.
Kjøreegenskaper:
Dette kan ikke være en sportssykkel! Den er meget komfortabel og har myk fjæring. Likevel styrer den presist og byr på raske kursendringer. Med tanke på vekt, er den stabil som toget. Bare man skifter dekk, kan sykkelen også brukes i regnvær...
Det er lett å bli god sykkelrytter og du kan kjøre svært fort etterhvert som man blir trygg på kjøringen.
Daglig bruk:
Dette er en god pendler. Den er smidig i byen og har smarte oppbevaringsrom under passasjersetet. Den har lastebøyler og med litt kreativ søking på internett, skaffer du deg flotte bagasjeløsninger.
Kostnader:
Dette er vel omtrent det billigste som finnes av nye motorsykler. Når du har overbevist ditt forsikringsselskap om at begrepene "Ninja" og "R" bare er en salgsjippo, får du full kasko til mindre enn 2000 kroner. Serviceintervallene er 6000 km der kostnadene er moderate. Vær likevel oppmerksom på at dette er en kåpekledd, vannavkjølt motorsykkel. Det blir mye å skru på bare for å ta ordinære vedlikeholdsgrep. Ventiljusteringer er omfattende da kjølevannet går gjennom topplokket. Heldigvis er drivverket overdimensjonert. Egeninnsats sørger for kjede og tannhjul i godt hold etter 20.000 km. Videre er lav vekt og moderate ytelser viktig forklaring på minimal dekkslitasje.
Derfor:
Det er morsommere å kjøre raskt på en langsom sykkel enn langsomt på en rask sykkel.
Sist redigert av TrondA den 07 apr 2010, 21:26, redigert 1 gang totalt.