Sota så tørr ut, men var litt blank, får ikke noe blårøyk, verken på varm eller kald motor.Jompa skrev:Blårøyk? Særlig med kald motor tyder på oljeforbruk. Normalt på en gammel motor.olemk skrev:Nå har jeg vært på en 4-5 mils runde og sjekket igjen pluggene, nå var begge to blitt svarte rundt kanten og lysbrun/beige på tuppen.Jompa skrev:Hvis du har økt dysestørrelsen, sykkelen går rent på alle turtall og eksoslyden er "myk" samtidig som pluggene holdes rene er nok blandinga der den skal være.
Sjekk pluggene på nytt etter noen hundre km.
Hvis sideelektroden ikke er tydelig hvit eller enda verre, brent, har du truffet omtrent perfekt.nå mener jeg å huske at jeg kjøre pent og rolig inn på feltet her og den sto vel kanskje et minutt på tomgang før jeg stoppet den, kan dette hatt noe invirkning på fargen tro?
Ser sotet tørt eller vått ut?
Vått sot kommer av oljeforbruk, tørt kan tyde på feit blanding eller feil type plugger.
Hvis du bruker anbefalte plugger, fortsett med det.
Har sykkelen din egen blandingsskrue for tomgangsblandinga?
Jeg vet ikke om den har.
Fargen du beskriver på "tuppen" av pluggene virker riktig, men jeg synes sotet kom litt fort.
Tomgangskjøring kan påvirke farge og soting ganske fort, ja.
Ta noen flere turer med litt lengde og stopp motoren straks du har parkert før du sjekker pluggene neste gang.
Pluggene er kjøpt etter det som står I haynes boka så de skulle vel stemme. Skal prøve å få stoppa og sjekket farge litt kjappere nestegang

Takk for hjelpa hittil
