Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Jompa »

Gt 100 var vel den "største" av 100-kubikkerne hvis jeg ikke husker feil.
Både KH 100 og særlig GP100 var mye mindre enn gt,en. Og CB 100 lignet en moped med et langt og tynnt cylinder.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Stor-Oteren
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.

Legg inn av Stor-Oteren »

Jompa skrev:Gt 100 var vel den "største" av 100-kubikkerne hvis jeg ikke husker feil.
Både KH 100 og særlig GP100 var mye mindre enn gt,en. Og CB 100 lignet en moped med et langt og tynnt cylinder.
Tror faktisk du tar feil der Jompa, mener å huske at Honda CB 100 var den som ruvet mest i størrelse, mens Yamaha 100 var smalere og mindre enn de to forannevnte.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg mener også å huske at CB100 så mest motorsykkel ut hvor motoren også pekte seg ut som mer ... ehem... voksen... :roll

Ellers var jo denne tosylindrede Yamaha'en en artig sak. Spyttet flammer gjorde den rett som det var også :knegg . Skilte seg helt klar ut fra de andre, men så spinklere ut mener jeg å huske.

De andre?
Ganske anonyme, egentlig... :-k

Brukeravatar
Stor-Oteren

Sitter her å mimrer om gamle dager, så da kom jeg til å tenke på at i 1976 tror jeg det var, så hadde jeg en fin periode med å kjøre en Honda CB 500 Twin.

Det hadde seg slik at en kamerat av meg hadde ikke bil, men en CB 500 T, og jeg hadde ingen sykkel å kjøre på, men jeg hadde en Ford Cortina GT MK-1.
Så den sommeren byttet vi kjøretøy ganske ofte, vi fant ut at det var en veldig grei ordning for begge parter.

Det jeg kan huske var at dette var en helt grei og kurant sykkel ang krefter til og være en 500 ccm, og gode kjøreegenskaper, husker jeg syntes den var god på grusveier, noe det var mye av i mitt distrikt den gangen.
Når det gjelder utsendet på denne sykkelen, så syntes jeg aldri den kom i nærheten av se så tiltalende ut som CB 500 Four eller CB 550 Four.
honda_cb_500_t_1975_3_lgw.jpg

Den hadde samme farve som den som er avbildet her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stor-Oteren

AJ skrev:Jeg mener også å huske at CB100 så mest motorsykkel ut hvor motoren også pekte seg ut som mer ... ehem... voksen... :roll

Ellers var jo denne tosylindrede Yamaha'en en artig sak. Spyttet flammer gjorde den rett som det var også :knegg . Skilte seg helt klar ut fra de andre, men så spinklere ut mener jeg å huske.

De andre?
Ganske anonyme, egentlig... :-k
Der ble vi veldig fort enige AJ, det er akkurat slik jeg også husker det. :D :D

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Nææ, to husker dobbelt så dårlig som en.
Ok, Hondaen var nok større enn GTen, men den var igjen større enn GP100.
Og Honda CB 100 var eneste 4-takts hundrekubikker.

Her gikk det mest i terrengsykler, Suzuki TS100ER og Kawasaki KE100 var det ypperste av 100-kubikkere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar