450 000 NOK for å skyte i stykker et par fotobokser

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
The Cowboy
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: 450 000 NOK for å skyte i stykker et par fotobokser

Legg inn av The Cowboy »

Fjeldern skrev:(Skal se om jeg finner igjen kildene på dette i morgen hvis det er interesse for det.)
Interesse er tilstede.. Kan du fiske frem dokumentasjon på dette, ville jeg blitt glad.. Viser tydelig at jeg ikke er helt ute på viddene med mitt argument.. Muligens litt i grenseland, men ikke så langt ute at det kan avfeies med ett pennestrøk..
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Fjeldern
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer

Re: 450 000 NOK for å skyte i stykker et par fotobokser

Legg inn av Fjeldern »

The Cowboy skrev:
Fjeldern skrev:(Skal se om jeg finner igjen kildene på dette i morgen hvis det er interesse for det.)
Interesse er tilstede.. Kan du fiske frem dokumentasjon på dette, ville jeg blitt glad.. Viser tydelig at jeg ikke er helt ute på viddene med mitt argument.. Muligens litt i grenseland, men ikke så langt ute at det kan avfeies med ett pennestrøk..
Tomtom salg av database: http://www.ft.com/cms/s/2/3f80e432-7199 ... z4BeqE5Yz3 (ikke original artikkelen jeg har lest)

Fartskameraer i UK: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... lness.html
Her fant jeg ikke selve rapporten. Den nevner mer begrensninger i hvordan ting er målt osv. Artikkelen tar dermed ikke for seg alt jeg pratet om.
Tror dette omhandler samme rapport, men litt usikker, siden jeg bare skumleste: http://www.bbc.com/news/magazine-10762590
Den fra BBC nenver jo at dem sammenligner de tre åra før kameraet kom opp, mot de tre siste årene. Sammenligner man hvilken strekke som helst, i omtrent hele Norge og gjør det samme, så vil antall ulykker gå ned. Da uten hjelp av kameraer. (Det er mye færre ulykker i 2014-2016 enn 1970-1972)
Så er utrolig hva man kan få ut av statistikk hvis man vil. Som sagt, jeg det hjelper nok, men er å lese av statistikken på den måten dytter tallene i en bestemt retning. Men på en annen side er det nok ikke riktig å sammenligne de aller første årene etter kameraet kom opp heller. Siden en midlertidig nedgang eller oppgang kan komme av at det er noe "nytt".

Finner ikke igjen den om han som vant søksmål mot fotobokser. Er visst et søksmål mot forskjellige kameraer i Chicago som har pågått de to siste årene som tar opp ihvertfall de tre første sidene på google med artikler. Så der ga jeg opp. Kommer tilbake med en link hvis jeg finner det igjen

Vart et sent svar, men har vært opptatt i det siste! Jeg søkte opp alt dette i forbindelse med at trafikkamera forkjempere sier at det er store bevis på at kameraene hjelper, mens det ikke (da ihvertfall, kan hende det har forandret seg?) ikke fantes en eneste norsk statistikk på dette. Selv om alle sier som er positive til kameraene nevner at det statistisk får ned ulykkene, uten at en eneste oppgir denne statistikken..

Svar