E39 - Trondheim til Aalborg

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
E-strom
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Ålborg - strekningen Jæren til Kristiansand

Legg inn av E-strom »

Har fått tak i WiFi, så nå kan jeg få lastet opp bilder også :thumleft

Fv44 og Fv43 er noen perler som jeg anbefaler varmt :prf

Startet fra Sandnes og krysset rett over E39 til Sola-stranda. Deretter langs Jær-strendene i retning sørøst. Flatt til å begynne med, etterhvert ble sandstrender byttet ut med mer stein, og landskapet ble mer "sørlandsk".

Den artigste veien var ned til Jøssingfjord (og Helleren), og videre over fjellet ned til Åna Sira. Smal, full av hårnålsvinger og med godt dekke. Artig med husene under Helleren - har hørt at de ikke har takstein fordi det aldri kommer nedbør dit!

Fortsatte videre og valgte E39 igjen en liten tur før jeg tok Fv510/509/465/43/463 til Lista. Deretter Fv43 videre til Kristiansand og ferge til Hirtshals. Så langt hadde været vært ypperlig, men to minutter etter at jeg kom meg inn på ferga fosset regnet ned...

Hirtshals til Blokhus ble kjørt langs 55/559 på GPS.

Stranda ved Sola:
Bilde

Ved Årsland:
Bilde

Jøssingfjord og Helleren:
Bilde

Bilde

Bilde

Lista:
Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av AJ »

Husker jeg kjørte om Helleren på 80-tallet med bil.
Har enda til gode å gjøre det med MC... :redface .

Takker for at du deler flotte bilder :thumleft .
God tur videre!

Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .

Brukeravatar
E-strom
Kontakt:

Legg inn av E-strom »

AJ skrev:... Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .
Det står på planen i morgen :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

E-strom skrev:
AJ skrev:... Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .
Det står på planen i morgen :thumleft
Det ser jeg fram til :twothumbs: !
Husk å ta bilde ved bautaen med de svimlende høydemeterne preget inn ;) .

Brukeravatar
E-strom
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Ålborg, fra Blokhus til Løkken

Legg inn av E-strom »

Har akkurat kjørt Blokhus - Løkken tur/retur på stranda..!

Der har danskene lagt E152, og jeg benyttet anledningen til å utfordre motorsykkelferdighetene med ca 25km kjøring i sand med ulik fasthet.

Fant etterhvert ut at det mest praktiske ble stående kjøring i andre gir slik at jeg kunne gi gass og løfte framhjulet når sanden ble løsere. Samme teknikk brukte jeg også over de mange bekkene som krysser stranda.

Bærre lækkert :-D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Vakkert :-) Husk nå endelig å skylle grundig av saltet etter strandpromenaden. Skal vedde på at mange grusentusiaster kommer til å følge etter i dine hjulspor.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Kontakt:

Legg inn av E-strom »

Ja - så jo hva jeg vasket av hjelmen og regner med at sykkelen er dekket med mer av det samme. Fant ingen vaskeplasser i nærheten, så jeg må prøve å få gjort noe med det i morgen...

Svar