Trenger tips til nye dekk :)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Trenger tips til nye dekk :)
Ved aktive turer i fint vær på norske veier ville jeg ikke valgt rene sportsdekk. Har selv Angel GT på min S1000R og jeg kan vertfall fint kjøre til til fothvilerene skraper på norske fjellveier uten dramatikk eller hjulslipp.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Da har jeg fått pris på Angel gt dekk med montering og avbalansering.
3750,- det jeg lurer på er om dette er en grei pris?
Eventuelt om det er rimeligere og kjøpe de en annen plass billigere?
3750,- det jeg lurer på er om dette er en grei pris?
Eventuelt om det er rimeligere og kjøpe de en annen plass billigere?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Bjerknez
- Kontakt:
Hvis vi snakker om to dekk inkludert påmontering på felg og sykkel så er dette en fin pris.
EDIT:
På motorsykkeldekk.com så betaler man ca. 3.000,- inkludert frakt for ett sett med dekk. Pluss minus en hundrelapp eller tre, avhengig av merke dimensjon etc. Men de mest vanlige dimensjonene koster rundt 3.000,- for paret.
MrPitlane i Eidsvoll (MrPitlane er en bruker her inne) demonterer hjulene på sykkelen og legger om dekk på begge hjulene inkludert avbalansering og monterer dem på igjen for rundt 500,-. Det er en VELDIG god deal! Prisen avhenger litt av jobben. Hvis andre deler av sykkelen må demonteres for å få av hjul etc. så blir det sikkert litt dyrere, men det er nå uansett en sak man blir enige om i forkant. Jeg har aldri betalt mer enn 500,- på mine sykler. (Yamaha XVS 1300, Triumpg Street Triple R og BMW S1000R)
Så hvis prisen du har fått gjelder "full pakke" hvor du setter fra deg sykkelen for så og hente den igjen med nye dekk så mener jeg at du bør slå til på den.
EDIT:
På motorsykkeldekk.com så betaler man ca. 3.000,- inkludert frakt for ett sett med dekk. Pluss minus en hundrelapp eller tre, avhengig av merke dimensjon etc. Men de mest vanlige dimensjonene koster rundt 3.000,- for paret.
MrPitlane i Eidsvoll (MrPitlane er en bruker her inne) demonterer hjulene på sykkelen og legger om dekk på begge hjulene inkludert avbalansering og monterer dem på igjen for rundt 500,-. Det er en VELDIG god deal! Prisen avhenger litt av jobben. Hvis andre deler av sykkelen må demonteres for å få av hjul etc. så blir det sikkert litt dyrere, men det er nå uansett en sak man blir enige om i forkant. Jeg har aldri betalt mer enn 500,- på mine sykler. (Yamaha XVS 1300, Triumpg Street Triple R og BMW S1000R)
Så hvis prisen du har fått gjelder "full pakke" hvor du setter fra deg sykkelen for så og hente den igjen med nye dekk så mener jeg at du bør slå til på den.

-
Må demontere felger selv og levere de inn.. :-/

Noen som kan anbefale noen sider hvor man kan bestille ferske dekk til en rimelig pris?
Har sett litt på dekkonline.com men har aldri kjøpt fra dem.
Har sett litt på dekkonline.com men har aldri kjøpt fra dem.
- Bjerknez
- Kontakt:
Uansett en helt grei pris med tanke på at dekk ble kjøpt hos fysisk forhandler og jobben blir gjort på samme sted.KevinmsR6 skrev:Må demontere felger selv og levere de inn.. :-/
-
Endte opp med pp3 så får vi se om jeg blir fornøyd:) 2000 ,- for fram og bak er ikke noe og si på:)

Angel GT rep rep rep
-
For mitt bruk sålangt tror eg pp3 er mer en godt nok for min del, hjelper jo ekstra på at prisen var gi :)

Hei du.
har samme sykkelen som deg. Hadde Michelin Pilot Power 2CT likte egenskapene til disse.. litt mykere i kanten enn på midten. Så har nettopp satt på ny gummi, ble MICHELIN Pilot Power 3 denne gang. virker som et bra alternativ til en fair pris. Gleder meg til å prøve dem. :) Sjekket en del linker og slikt på nett. og ikke minst hva prisene lå på for de forskjellige.
har samme sykkelen som deg. Hadde Michelin Pilot Power 2CT likte egenskapene til disse.. litt mykere i kanten enn på midten. Så har nettopp satt på ny gummi, ble MICHELIN Pilot Power 3 denne gang. virker som et bra alternativ til en fair pris. Gleder meg til å prøve dem. :) Sjekket en del linker og slikt på nett. og ikke minst hva prisene lå på for de forskjellige.