espenski skrev: Spør alltid MCsidens Forum først! :)

Nå ble vi nesten forlegne
espenski skrev: Spør alltid MCsidens Forum først! :)
Veldig bra at du fikk mykere gange. Jeg synes sykkelen også trekker bedre, men jeg har fremdeles originalpottene. Et lite tips: Vær forsiktig med justeringer på CO. Jeg justerte min opp fra 14 til 18 på venstre sylinder og fra 16 til 20 på høyre, og sykkelen gikk merkbart jevnere. Syntes det var litt mindre drag, men det var greit nok. Etter et par dager stoppet sykkelen midt i en rundkjøring. Trillet den inn til siden, (morro med en helt ny sykkelespenski skrev:Yesss!! Det ble jo noe helt annet!! Nå går den like fint som gamle 850`n og kan kjøres helt ned i underkant av 3000 omdreininger. Takker og bukker for et godt tipsDet tok kjapt livet av ut-å-kjøpe-ny-sykkel suget som spøkt litt i sjela i det siste. Wow, og så enkelt. På verkstedet jeg bruker fikk jeg en forklaring på problemet om at injektorene justerte innspøytninga hele tiden og under 3500-4000 klarte ikke injektorene å bestemme seg helt og ble det mekbart som små-nøkking. Det var da jeg begynte å tvile litt på kompetansen hos Yamaha ingeniørene (og verkstedet).
Uansett, mottoet må visst være: Spør alltid MCsidens Forum først! :)
+1bjs skrev:Jeg bor i et område som er ganske ødelagt av trafikkstøy. Syns egentlig at det er på trynet å lage mer støy enn nødvendig (jada, mc er ikke alltid nødvendig uten at det betyr at jeg mener vi skal slutte å ha dem). Kommer ikke helt utenom problemet med at en må gjøre noen etiske vurderinger av handlingene sine, sjøl om mc er noe en gjør 100% for sin egen del.
Syns på toppen av alt mange motorsykler har latterlig lyd, som f.eks. en Harley med "åpent" anlegg. Minner mest av alt om langscooteren til Solan i Flåklypa ("putt-putt"). Ducatier med overdrevne megafoner høres bare dumme ut - de bråker og dundrer som kjent mer enn de går. Da er det firesylindra riskokere igjen - som ofte høres usannsynlig kvasse ut og også er det - men føles som om du mangler de to øverste gira når du kjører dem. Hva er problemet med litt diskret eleganse ? Hvor er nytelsen av det teknisk vellykka ?
Bråkepotter minner meg om pappmotorene vi satte på tråsyklene i barndommen. Vanskelig å ta det alvorlig, det skjønte vi vel i en alder av ca. 11.
Godt og poengtert innleggespenski skrev:Personlig kjører jeg med street legal innleggsrørerne i Beowulf Warrior anlegget. Det gir en behagelig lav bass brumming på tomgang og på jevn kjøring, men ved harde pådrag høres den veldig godt.Jeg kan ikke no` for det, men enkelte ting vokser jeg heldigvis ikke fra...
Jeg pendler i Oslogryta hver dag, og må si jeg liker best når bilistene ikke oppdager meg. De som ser meg har en tendens til å sprette til sia sånn at jeg bare venter på å se at de meier ned sykkelen på hvitlinja mellom de neste kjørefeltene...espenski skrev:...det aller viktigste for meg: Jeg høres (hvis jeg vil) når jeg manøvrerer mellom bilkøene i Oslotrafikken. Jeg ser at bilistene i køen hører meg før jeg passerer dem. Det er rett og slett en sikkerhetsfaktor at man blir hørt. Det er mye fokus på at motorsykkelister skal bli sett i trafikken (bruke stygge grønne vester og fjernlys etc). Det er klart det er viktig å bli sett, men billister i kø ser ikke mye i speilet... men de hører og deretter ser de deg!