Kan ta min eigen Suzuki sv1000 som eksempel, og dei fleste andre suzukier. På en 6000 service (eller årlig) så er det kun bytte av olje. Oljefilter byttes på 12000 eller annethvert år.gsx750_80 skrev:kjellv skrev:gorbys skrev:Vel, om du ser på kva som skal gjerast på dei forskjellige serviceintervallene på nokon sykler så er det av og til ikkje meir enn olje og filterskift...gsx750_80 skrev: Noen kaller olje- og filterskift "service", kan det se ut som..
Interessant. Kan du legge ut lenke til en servicemanual for en mc der det kun er olje- og filterbytte som skal gjøres ved service?
Skulle anta at det angår en meget liten andel av motorsyklene på (det norske) markedet.
Det er det som skal GJØRES, så er det en del punkt som skal SJEKKES. Men lat oss være ærlig no, du har like lite garanti for at det faktisk er gjort på et verksted som du har av en privatperson.
Verksted vil ha profitt, mer sykler inn og ut på kortest mulig tid gir mer penger i kassa.
Men du har et stempel i boka da, og i en garantisak så tel det, men sykkelen min er ferdig med garantiperioden så det bekymrer ikkje meg.