
MC-nyheter 2017
Re: MC-nyheter 2017
Har da ikke regnet mye i sommer? Ikke veldig mye sol, men stort sett har det da vært opphold. Synes forsåvidt ikke at det var noen stilig sykkel 

Re: MC-nyheter 2017
Nye Yamaha r6:) detta blir en knall sykkel tror jeg:)
https://m.yamaha-motor.eu/no/products/r ... rt/yzf-r6/
https://m.yamaha-motor.eu/no/products/r ... rt/yzf-r6/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Det blir denBjarne89 skrev:Nye Yamaha r6:) detta blir en knall sykkel tror jeg:)
https://m.yamaha-motor.eu/no/products/r ... rt/yzf-r6/

Pressemeldingen tikket akkurat inn her hos meg før jeg kom meg hjem fra jobb:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MC-nyheter 2017
Spent på hva prisen vil havne på:)? Har du fått noe info om det?kjellv skrev:Det blir denBjarne89 skrev:Nye Yamaha r6:) detta blir en knall sykkel tror jeg:)
https://m.yamaha-motor.eu/no/products/r ... rt/yzf-r6/![]()
Pressemeldingen tikket akkurat inn her hos meg før jeg kom meg hjem fra jobb:
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Prislistene kommer ikke før midten av Desember når avgiftene er klar. Sykkelen skal være leveringsklar i April. Håper de rekker å få en til landet til MCmessen..
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Re: MC-nyheter 2017
Ja håper de får vist den frem derkjellv skrev:Prislistene kommer ikke før midten av Desember når avgiftene er klar. Sykkelen skal være leveringsklar i April. Håper de rekker å få en til landet til MCmessen..
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Da ser det ut til å stemme som ryktene hare gått på en stund allerede; det blir ingen KTM 1190 fra 2017 sesongen...
På http://www.ktm.com/no/travel/# er det kun 1090 og 1290'en som vises.
En litt rar avgjørelse siden 1190 er den modellen som har solgt mest ved siden av 690'en, etter hva jeg har hørt...
På http://www.ktm.com/no/travel/# er det kun 1090 og 1290'en som vises.
En litt rar avgjørelse siden 1190 er den modellen som har solgt mest ved siden av 690'en, etter hva jeg har hørt...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: MC-nyheter 2017
Meh, har egentlig generelt blitt skuffet over stylingen alle produsentene har gjort. R6 ser jo ut som en R1 replika, vært late dager hos Yamaha ser jeg.
Eneste sykkelen jeg syns ser bra ut er egentlig Panigale, S1000RR og Firebladen ser helt OK ut, var ikke så begeistret for fronten.
Eneste sykkelen jeg syns ser bra ut er egentlig Panigale, S1000RR og Firebladen ser helt OK ut, var ikke så begeistret for fronten.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
AJ............ ang KTM så kan det vel ha noe med at de ønsker kun få typer over 1000cc ? -Har lest at det er flere produsenter kjærer ned på antall modeller de vil satse på - Så da blir noen borte -Men er det stor forskjell på 1190 og 1290 ? 10hk
De har vel konvertert 1190 og 1050 til en og samme MC Trekt bort litt hester å lagt til noe mm ja det blir vel grublerier.
eg avventer mere info på 1090 som blir meget aktuell med 30 hk mer en min mc i dag ja og så får man se brått dukker det opp noe morro
De har vel konvertert 1190 og 1050 til en og samme MC Trekt bort litt hester å lagt til noe mm ja det blir vel grublerier.
eg avventer mere info på 1090 som blir meget aktuell med 30 hk mer en min mc i dag ja og så får man se brått dukker det opp noe morro
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Heldigvis er det sånn at vi alle har forskjellig smak. Yamaha sine YZF-R modeller har fått sine etterlengtede oppdateringer de siste par årene, og godt er det. At de ligner hverandre er vel greit det.thewiz skrev:Meh, har egentlig generelt blitt skuffet over stylingen alle produsentene har gjort. R6 ser jo ut som en R1 replika, vært late dager hos Yamaha ser jeg.
Eneste sykkelen jeg syns ser bra ut er egentlig Panigale, S1000RR og Firebladen ser helt OK ut, var ikke så begeistret for fronten.
Men oppsynet på R6 setter i hvert fall jeg veldig pris på

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MC-nyheter 2017
Den der er helt Skjef:):) bare redd det blir en stiv pris på den:/kjellv skrev:Heldigvis er det sånn at vi alle har forskjellig smak. Yamaha sine YZF-R modeller har fått sine etterlengtede oppdateringer de siste par årene, og godt er det. At de ligner hverandre er vel greit det.thewiz skrev:Meh, har egentlig generelt blitt skuffet over stylingen alle produsentene har gjort. R6 ser jo ut som en R1 replika, vært late dager hos Yamaha ser jeg.
Eneste sykkelen jeg syns ser bra ut er egentlig Panigale, S1000RR og Firebladen ser helt OK ut, var ikke så begeistret for fronten.
Men oppsynet på R6 setter i hvert fall jeg veldig pris på![]()
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: MC-nyheter 2017
Syns ikke lysene under faller i smak. De kunne integrert kjørelys i "led" stripene slik Ducati har gjort med Panigale. Ser malplassert ut når de fester lys under der. Og at de har hovedsaklig bare kopiert hekken til R1 over til R6 syns jeg er litt slapt av Yamaha. Og ingen motoroppgraderinger på den nye modellen? Samme motor siden 2006, det er for meg et feilgrep.
Re: MC-nyheter 2017
Motoren har da blitt oppgradert flere ganger siden 2006 vell?thewiz skrev:Syns ikke lysene under faller i smak. De kunne integrert kjørelys i "led" stripene slik Ducati har gjort med Panigale. Ser malplassert ut når de fester lys under der. Og at de har hovedsaklig bare kopiert hekken til R1 over til R6 syns jeg er litt slapt av Yamaha. Og ingen motoroppgraderinger på den nye modellen? Samme motor siden 2006, det er for meg et feilgrep.

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: MC-nyheter 2017
Marginale forskjeller fra 2006 vil jeg påstå. Litt småting her og der, så nei ikke egentlig. Det er en 10år gammel motor i dagens R6.
Re: MC-nyheter 2017
Er vel smaken til hver enkelt vi diskuterer ?
Rifla eller rett påmmfri. Kjør debatt :)
Rifla eller rett påmmfri. Kjør debatt :)
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110

http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MC-nyheter 2017
Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være enATWindsor skrev:Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.

Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: MC-nyheter 2017
Jeg har ikke studert motor og forskjeller. Men at mye er gjort er det ikke tvil om. Det er forskjell på Euro3 og Euro4thewiz skrev:Marginale forskjeller fra 2006 vil jeg påstå. Litt småting her og der, så nei ikke egentlig. Det er en 10år gammel motor i dagens R6.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Re: MC-nyheter 2017

R1 (015, 016, 017 elns) - Ny R6 (de 2 bildene er ikke helt likt skalert antagelig så R6 ser bredere ut..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MC-nyheter 2017
Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.kvase. skrev:Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være enATWindsor skrev:Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Forskjellen på 10HK er nok ikke allverdens, vil jeg tro. Men vel 100 kubikk mer vil alltid gjøre en forskjell, okkesom.kvase. skrev:Men er det stor forskjell på 1190 og 1290 ? 10hk
De har vel konvertert 1190 og 1050 til en og samme MC Trekt bort litt hester å lagt til noe mm ja det blir vel grublerier.
eg avventer mere info på 1090 som blir meget aktuell med 30 hk mer en min mc i dag ja og så får man se brått dukker det opp noe morro
Ser for øvrig at Super Adv. S og R er utstyrt med 23 literes tank i stedet for T-modellens 30. Hjulkonfigurasjonen på R er også den samme som på 1190 R.
Dermed har KTM kommet disse eierne i møte med den nye oppgraderte modellen.
Dert jeg synes er bittelitt rart med KTM's nye modellstrategi er at de går helt vekk fra den veletablerte 1200 klassen med konkurrerende modeller som BMW GS 1200, Triumph Tiger Explorer, Yamaha Super Ténéré, Moto Guzzi Stelvio, Aprilia Caponord Rally, Honda VFR 1200 XCrosstourer og Ducati Multistrada Enduro.
Med 1290 serien har KTM "hevet seg over" disse og opprettet en egen klasse... Skal bli interessant å se hvem av de andre som først lar seg utfordre til å henge med på "kjøret"...

Samtidig har KTM markert solid revir med 1090 oppgraderingen. Det er vel ingen andre i 1000 - 1050 klassen (Suzuki DR 1000 V-strom, Kawasaki Versys 1000, Honda Africa Twin... er de jeg kommer på i farten...), som har samme effekttallene som KTM's nye 1090.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Tekst og bilde er kopiert fra mcavisaATWindsor skrev:Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.kvase. skrev:Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være enATWindsor skrev:Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg

Vi har tidligere rapportert at BMW kommer med en GS-versjon av sin G310, og bilder som er dukket opp viser at de er kommet så langt med sykkelen at det er rimelig å vente at den lanseres på EICMA i Milano i november.
Med tanke på at sykkelen er en av GS-serien, er det naturlig at fabrikken forsøker å få med designdetaljer fra R1200 GS. Etter all sannsynlighet vil dette bidra til å gjøre modellen mer lettsolgt. Bildet viser da også at nykommeren er en umiskjennelig GS.
Motoren er den samme som i G310R, og hvis den leveres med samme trimming betyr det 34 hester og 28 Nm.
I tillegg til den nært forestående G310GS snakkes det også om en RR-versjon på samme plattform.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MC-nyheter 2017
Ja, og der står det akkurat det samme, at G310 finnes i andre modeller også....
Re: MC-nyheter 2017
Skjønner at folk kan være skuffet men det er fortsatt en veldig god motor har har hatt stor suksess i 600-klassen. Hadde vært fett om de hadde kommet med en 600 crossplane motor!!! Kanskje neste oppdateringthewiz skrev:Marginale forskjeller fra 2006 vil jeg påstå. Litt småting her og der, så nei ikke egentlig. Det er en 10år gammel motor i dagens R6.

Nå har Yamaha kommet med standarden for 600-klassen, så nå er det bare å vente på hva resten vil komme med! Gleder meg!
- TractionControl
- Abs
- Quickshifter (EU)
- Full justering av 43mm gafler
Alt dette er standard