Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
Den va jo grei, hvor langt du kjøre? eg kjører desverre 10 mil hver vei så scooter blir litt i seneste lagetHjernen skrev:Stopper ved ca 0 grader og når løvet virkelig faller fra trærne, men ikke lengre enn ca midten av Oktober. Har ikke planer om å betale bomring så veldig mye her heller så jeg kjøpte meg en moppe ( 2004 Aprilia SR50LC for 5000.-) forrige vinter, må bestille vinterdekk da halvslitte sommerdekk ble litt vel spennans.
Ja, en tur til Vududalen i Levanger kommune i dag. Oppimot 10 grader C noen steder i området.NoxRy skrev:Min ble vel parkert sist like etter sommerferien, og der har den stått siden. Mellom småbarn, hus-oppussing og kjerring, har det blitt fint lite tid til sykkelen..![]()
Men satser på mer tid neste sommer :)
Ikke mer enn snaue mila, variator og plate i gasser tror jeg er fjerna siden den er gps målt til 80..SverreOlsen skrev:Den va jo grei, hvor langt du kjøre? eg kjører desverre 10 mil hver vei så scooter blir litt i seneste lagetHjernen skrev:Stopper ved ca 0 grader og når løvet virkelig faller fra trærne, men ikke lengre enn ca midten av Oktober. Har ikke planer om å betale bomring så veldig mye her heller så jeg kjøpte meg en moppe ( 2004 Aprilia SR50LC for 5000.-) forrige vinter, må bestille vinterdekk da halvslitte sommerdekk ble litt vel spennans.
Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Må en tur til Hønefoss, en passe lang MC-tur på denne tiden av året...
Dansekris skrev:Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Må en tur til Hønefoss, en passe lang MC-tur på denne tiden av året...
Jo. Skal vinterlagre i Hønefoss.AJ skrev:Dansekris skrev:Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Må en tur til Hønefoss, en passe lang MC-tur på denne tiden av året...![]()
Til Hønefoss, nei?
Ok.Dansekris skrev:Jo. Skal vinterlagre i Hønefoss.AJ skrev:Dansekris skrev:Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Til Hønefoss, nei?
Bør vel ikke røpe for mye her inne, men har fått plass på et lager der fattern har bobilen.AJ skrev:Ok.Dansekris skrev:Jo. Skal vinterlagre i Hønefoss.AJ skrev:Dansekris skrev:Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Til Hønefoss, nei?
Hvor da?
Høres bra ut :) .Dansekris skrev:Bør vel ikke røpe for mye her inne, men har fått plass på et lager der fattern har bobilen.AJ skrev:Ok.Dansekris skrev:Jo. Skal vinterlagre i Hønefoss.AJ skrev:Dansekris skrev:Da er vi to!AJ skrev:Ligger an til kjøring i morgen, om det blir oppholdsvær utpå dagen.
Til Hønefoss, nei?
Hvor da?
Voldsomt mye synes jeg, har midtstøtte-rulle fra BT og setter bare en bordbit under motor slik at hjula er frie. Hørte med batteriolsen i Skien og han sa det holder lenge med lading ca 2 ggr i mnd ( c-tec mellomste ca 4-12 amp). Min er vel hest og kjærre så jeg burde vel egentlig holdt kjeft der ang alder(Anaxim skrev:Joda (til Hjernen): Jeg har f.eks. brukt elektronisk vedlikeholdslader i alle de år, tilkoplet hele vinteren. Mitt forrige batteri holdt i 13 år, og selv da startet sykkelen. Har også en "fiks idè" om at det er bra å starte og varmkjøre (til vifta slår inn = ca. 20min.) sykkelen 2-3 ggr. i løpet av vinteren. Men da bruker jeg vifteovn under motoren et par timer på forhånd. Ekstra luft er fordi jeg ikke vil ha urunde dekk, og bensinkonservering fordi jeg ikke gidder å tømme forgasserne. (Men det er kanskje riktig at jeg "kjører T-Ford (som du sier), en Yamaha FZS 600 Fazer -02.)
ATWindsor skrev:Hvor lavt er det egentlig trygt å kjøre i tørt vær på motorveier?
Tror neppe motorveiene er saltet.ATWindsor skrev:Er de allerede saltet? GÅr det greit med null grader forresten, eller kan man risikere is?
Sett på vindavvisere på håndtakene så kan du kjøre i minst 5 grader kaldere :-)AJ skrev:Vurderer fra dag til dag... Nå er sola framme igjen og det betyr sannsynligvis en tur litt senere i dag.
Møtte forresten Vegvesenbilen som satte ned brøytestikker langs veiene her jeg bor. Det er et sesongtypisk tegn, selvfølgelig, på at man forbereder seg til brøyting. Forhåpentligvis fortsatt en stund til. Vi er også heldige på vår side av rv4 som slipper salting av veiene.
Der saltbilen blir satt i trafikk er det naturlig nok "dødsstøtet" for videre MC-kjøring når den tar sin første tur...