Da fant man ut av det :) .
"R" pin er en slags låsefjær som holder støttestaget oppe.
I andre enden av støttestaget er det to støttebein som kan låses i forskjellige jekkehøyder i låsesporene i jekkeramma på hver side.
Samme prinsipp som støttebukker til bil, som en nødvendig sikkerhet når bilen er jekket opp med hydrauliske garasjejekker.
Når MC-jekken jeg har ikke er i bruk kan man altså "låse" fast støttestaget, slik bildet viser.
Strengt tatt ingen livsviktig detalj, men det er nå så...
Viktig å huske på at man "låser opp" staget når jekken skal brukes slik at støttebukkfunksjonen er på plass.
MC Løfter/jekk
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: MC Løfter/jekk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jeg løfter Electraen som veier nesten 400 kg med en Biltemajekk, null problem. :)SprintS955 skrev: 05 mar 2020, 22:36 Nå når eg har byttet MC så lurer eg på mcløfter fra Biltema. Ser den skal klare 680kg. Bør være grei nok til det droget av en Mc eg har skaffet meg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
https://images.app.goo.gl/QkyFNG3UPRCViWpWA
Jeg har samme "lift", men også snekret en "brakett" til den.
Noen sveiser en, men min har også funka i mer enn 10 år.
Den gir støtte til et tverrstag bak motoren , en bred flate til motorblokka og utskjæring til bunnplugg selvsagt.
Dette gir en enda stødigere sykkel/ jekk.
Når den er løftet, slår jeg en stramme-rem over sykkelen og til jekken på begge sider.
Da kan ett eller to hjul taes av osv uten at vektforskjellen spiller noen rolle.
Sykkelen veier 340 kg, og bakhjulet er ganske tungt;)
Jeg har samme "lift", men også snekret en "brakett" til den.
Noen sveiser en, men min har også funka i mer enn 10 år.
Den gir støtte til et tverrstag bak motoren , en bred flate til motorblokka og utskjæring til bunnplugg selvsagt.
Dette gir en enda stødigere sykkel/ jekk.
Når den er løftet, slår jeg en stramme-rem over sykkelen og til jekken på begge sider.
Da kan ett eller to hjul taes av osv uten at vektforskjellen spiller noen rolle.
Sykkelen veier 340 kg, og bakhjulet er ganske tungt;)
"Do the right thing"