Parkerings bot i Bergen sentrum

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
KevinmsR6
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

Stian87 skrev: 08 jun 2017, 10:01 Hei,

Jeg skal til Bergen i starten av september og tenker å kjøre MC over fjellet. Hvordan er dette med parkering i Bergen, noen tips? Jeg ser at hotellet jeg skal bo på har en rabatt ordning med citypark.

Hvilke hotell skal du bo på?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Stian87
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016

Legg inn av Stian87 »

KevinmsR6 skrev: 08 jun 2017, 18:52
Stian87 skrev: 08 jun 2017, 10:01 Hei,

Jeg skal til Bergen i starten av september og tenker å kjøre MC over fjellet. Hvordan er dette med parkering i Bergen, noen tips? Jeg ser at hotellet jeg skal bo på har en rabatt ordning med citypark.

Hvilke hotell skal du bo på?
Thon Hotel Bristol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kusa
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod

Legg inn av kusa »

Dansekris skrev: 08 jun 2017, 15:21
kusa skrev: 08 jun 2017, 14:38 Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Hei!

Jeg bor rett borti høgget. Du kan parkere i alle gater der det er ordinær gateparkering.

Som f.eks i denne gata:

https://www.google.no/maps/place/Stensb ... 10.7377533

Bare still deg mellom to biler der det er plass.
Hei neimen så fint å høre da! Jeg holder mest til i P35 ( pilestredet! ) er student der, kan jeg parkere langs gata der til bilene?
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Dansekris
Motorsykkelen din: T7

Legg inn av Dansekris »

kusa skrev: 08 jun 2017, 19:33
Dansekris skrev: 08 jun 2017, 15:21
kusa skrev: 08 jun 2017, 14:38 Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Hei!

Jeg bor rett borti høgget. Du kan parkere i alle gater der det er ordinær gateparkering.

Som f.eks i denne gata:

https://www.google.no/maps/place/Stensb ... 10.7377533

Bare still deg mellom to biler der det er plass.
Hei neimen så fint å høre da! Jeg holder mest til i P35 ( pilestredet! ) er student der, kan jeg parkere langs gata der til bilene?
Yes, du kan parkere i hele Stensberggata. Rygg inn mellom to biler!

Tar deg halvannet minutt å gå ned til P35 derfra.

Galvheim
Motorsykkelen din: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Galvheim »

KevinmsR6 skrev: 03 apr 2017, 15:40 Parkerte inntil en Stein i vågsalmenningen 3..er ikke til hinder for noen,
To mopeder som hadde parkert rett oppe i gaten på fortau fikk ikke bot.
Men jeg fikk selvfølgelig en bot... som det stod på boten, plassert på frontrute
Hei Kevin

Jeg sto parkert langs veggen på bildet ditt på Vågsallmenningen 3 i 5 år inntil i fjor da jeg fikk bot for første gang (jobber i bygningen på bildet). Forbannelsen var derfor stor når jeg plutselig ut av det blå fikk bot for noe som hadde gått bra så lenge! Sjekket litt med Bergen Parkering, men fikk ikke så mye bedre svar enn at reglene var de samme for mc som bil. Å argumentere for at vi som leietaker disponerer 1 meter fra husvegg hjalp heller ikke. Utfordringen tror jeg er todelt akkurat på denne plassen; mye byggevirksomhet og til tider kaos på plassen OG et par nye ivrige parkeringsvakter. Etter å ha pratet m vaktene har jeg forstått at de stort sett lar oss stå uten bot, men dersom d står mange på kryss og tvers, være seg biler eller sykler gir de bot til alle. Jeg ser det fortsatt står sykler både langs DnB i gaten ned mot plassen og lenger inn på plassen bort mot Kiwibutikken. Jeg har for min del gitt opp å teste ut hvor og når jeg får bot her. Til det er slike bøter for kjipe. Der du im kan stå er på plassen utenfor gamle rådhus. Her er d ikke regulert (ingen skilt). Eneste utfordring her er at du må kjøre over fortau for å komme inn på plassen, men det er vel lov så lenge en kjører i gangfart?

Pink Mist Generator
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 650 | Yamaha FZS 600

Legg inn av Pink Mist Generator »

Jeg fikk også plutselig en bot (tilsendt i posten) etter å ha parkert hver dag i 6 mnd langs muren som går mellom Platou og Kiwi. Sendte et massivt klagebrev og fikk boten annullert. Utrolig merkelig at "noen" spraymalte og veltet parkering forbudt-skiltet borte i gaten dagen etter jeg fikk boten i posten... Hmm...

KevinmsR6

Legg inn av KevinmsR6 »

Hmm var det deg som tilfeldigvis klarte noe slikt?

Selv fikk jeg annullert min bot etter og parkert litt bortenfor.... de må da snart klare og etablere mc parkeringer i Centrum

Brukeravatar
ShadowRider
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994

Legg inn av ShadowRider »

KevinmsR6 skrev: 03 apr 2017, 21:14 Andre som har erfart og få bot på mc?
Eg fikk bot ved Brann Stadion i Bergen når eg sku ha eksamen. Sto riktignok på oppmerka tom parkeringsplass rett utenfor m/avgift. Tenkte at MC var fritatt for parkeringsavgift på slike parkeringer. Tydeligvis ikkje. Kom ut, og der hadde dei pina meg knytt fast boten i styret med ei kjerringknute. 600,-

Ellers e det vel vanlig at MC står ved Zachariassbryggen uten problemer.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

KevinmsR6

Legg inn av KevinmsR6 »

ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 12:54
KevinmsR6 skrev: 03 apr 2017, 21:14 Andre som har erfart og få bot på mc?
Eg fikk bot ved Brann Stadion i Bergen når eg sku ha eksamen. Sto riktignok på oppmerka tom parkeringsplass rett utenfor m/avgift. Tenkte at MC var fritatt for parkeringsavgift på slike parkeringer. Tydeligvis ikkje. Kom ut, og der hadde dei pina meg knytt fast boten i styret med ei kjerringknute. 600,-

Ellers e det vel vanlig at MC står ved Zachariassbryggen uten problemer.

Klage er det som gjør susen :) virket for meg :)

DirtDiver
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2017

Legg inn av DirtDiver »

dette er jo meget spesielt, jeg pleier å parkere på andre siden av plassen, på hjørnet at Matbørsen og der har jeg aldri fått bot

Tiderace
Motorsykkelen din: Triumph

Legg inn av Tiderace »

Apropos MC-parkering: Ser at de kommunale, gratis MC-plassene her i Tønsberg ofte fylles opp av mopedbiler. Jeg trodde ikke det var i tråd med sentrale parkeringsbestemmelser. Tar jeg feil, eller er dette noe de lokale P-vaktene ser mellom fingrene med selv om det ikke er tillatt?

Brukeravatar
Elgmat
Motorsykkelen din: 2015 Honda CB500X

Legg inn av Elgmat »

Står parkert med mc i Bergen Sentrum hver dag. Aldri fått parkeringsgebyr. Ved Tårnplassen utenfor tinghuset tror jeg det er parkering forbudt på hele plassen.
1981 Honda CX500 Custom (2015-2016)
2015 Honda CB500X (2016-)

Brukeravatar
schnellfahrer
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017

Legg inn av schnellfahrer »

Elgmat skrev: 15 feb 2018, 15:53 Står parkert med mc i Bergen Sentrum hver dag. Aldri fått parkeringsgebyr. Ved Tårnplassen utenfor tinghuset tror jeg det er parkering forbudt på hele plassen.
Hvor parkerer du da? Ser at det fort koster 500.- å stå 2 dager i parkeringshus.
Skal dit på en overnatting eller to i løpet av sommeren. Kommer nok til å bo i nærheten av Zachariassbryggen.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Svar