Den store utfartsdagen -1.mai 2025! Referater og bilder

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
E-strom
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Kontakt:

Re: Den store utfartsdagen -1.mai 2017! Referater og bilder

Legg inn av E-strom »

Fullt på ferga Kvanne-Rykkjem når flere hunde skulle over på den årlige Trollheimen Rundt. Strålende sol, 15 grader og tørre veier. Folk kjørte i mindre grupper, og størst kø var det nok på "Statoil" Sunndalsøra - som vanlig :prf

De hadde lært av tidligere tabber og oppgradert til tre fergebillettører - tidligere har de hatt bare en og ikke rukket å ta betalt før turen var over og folk skulle av igjen... :lol

Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Skogstrollet
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700

Legg inn av Skogstrollet »

kvase. skrev: 01 mai 2017, 22:22 Normalt så blir det som oftest singel kjøring på meg å -Den gudstjenesten var ikke jeg med på - Markerings ritte var jeg med på men litt langdrygt kjøreopplegg i slakk hastighet og mye små stopping når man kjører 400-til 450 stykk mc i kortesje. https://www.facebook.com/27918644215166 ... f=NEWSFEED
Du har nokk gjort det riktig for din del i dag å Bilde er vel fra Nesodden ett eller annet sted vil jeg tippe - :scratch
nyt mc våren Skogstrollet + mer
Bildet er fra et av alle de parkeringslommene langs med Ingierstrandveien. Liker å ta pause der på vei hjem etter tur, hvis jeg tatt turen sør for Oslo :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kvase
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Likte meg godt ned ved Roald Amundsens hjem på Svartskog
Bestemor stranda og verven bukta er gode steder ja Inger strand å katten- du har også Solvik camping utmed Malmøya --jeg tror det er Oslo sentrums nærmeste camping --
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Den store utfartsdagen -1.mai 2025! Referater og bilder

Legg inn av AJ »

Da trekker jeg opp en gammal tråd fra dypet siden vi er kommet til 1. mai - den store utfartsdagen for oss MC-folk :prop: !

Og nei, ikkeno' 1. mai med tog med faner, paroler og 1. mai taler for egen del i år heller.
Men veldig klar for å se og oppsøke steder jeg vet MC-folk møtes på en dag som denne.

Og siden flere og flere har skaffet seg MC-lappen i takt med salgsøkning av motorsykler er det grunn til å regne med at det antakelig blir ekstra mange på veiene på årets 1. mai.

Så da er det bare å knipse i vei, folkens sånn at tråden fylles med mange flotte bilder og gjerne litt tekst også om hvordan dagen arter seg for dere :vs !

Brukeravatar
Maschev
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700

Legg inn av Maschev »

Planen er å kjøre en av mine faste klassikere som er "Tinnsjøen rundt". Opp til Kongsberg gjennom indre Vestfold. Forbi Gransherad opp til Rjukan og deretter rundt forbi Hovin og ned igjen. Herlig kombinasjon av vakker natur og svingete veier! Skal legge ut bilder etter turen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da ble det en runde mot Lygna og over åsen - 180'en - til Torget i Hurdal.
Flott vei er det blitt med mye utsikt over åsen omtrent helt til Meieriodden :prf . Anbefaler alle å ta turen hvor man stedvis oppleves nesten som å kjøre i Alpeland :crazy: .

Videre over Minneåsen hvor jeg etter hvert la meg bak en knall gul Yamaha TDM 900 og som gjorde at jeg nesten fikk nostalgiske vibber :-) .

Så en tur innom Circle K stasjonen på Minnesund, som hvert år er en av de store møtestedene på 1. mai utfartsdagen.
Deretter gikk turen videre på 33'en mot Skreia og Gjøvik hvor man som sedvanlig havnet i saktegående kø gjennom Skreia... :roll

På plassen utenfor CC på Gjøvik var det så og si folketomt. Altså ingenting å se her, kjør videre.
Mot Lygna hvor det ble en kort kafferast og rekelunsj og en liten runde på den folkerike plassen. Og en liten prat med eieren av 70 år gammel BSA :-) .

Så... dett var dett.

Flott tur, dog noe kjølig her og der.

Og denne fantastiske, genuine og ikke minst unik V7 850 Specal kjøyregreia gir helt klart turen en ekstraordinær dimensjon.
Ikke minst når sykkelens hele og fulle potensial kan utnyttes i all sin bredde.
En fantastisk ja, nesten spektakulær kjøremaskin!
Eneste minus; skulle hadde et par hakk bedre dempere. Men for all del, de man har til rådighet legger ingen demper på kjøring og kjøreopplevelsen :[-( :D .

Merk deg spesielt dette, nybakte V7 850 Special eier og BlueBrother in arms @Tore L : Ikke minst når sykkelens hele og fulle potensial kan utnyttes i all sin bredde!

Så fortsett innkjøringen slik jeg anbefaler og gled deg! til 1.gangsservicen er utført og sørg for at turtallsvarsleren settes til 7000!
Deretter: tut og kjør - for alvor!! :crazy:
1mai25 1.JPG
1mai25 2.JPG
1mai25 3.JPG
1mai25 4.JPG
1mai25 5.JPG
1mai25 6.JPG
1mai25 7.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Legg inn av HeddaB »

I dag var min første 1.mai-tur. I regi av Old Bone Crew MC. Ble invitert av Roger, som jeg øvelseskjørte en del med i fjor da jeg skulle ta lappen. Først vurderte jeg å ikke dra fordi jeg er B-menneske og elsker å sove lenge på fridager. Men jeg trosset dette og møtte opp på Uno X Hakadal 10.30. Der møtte jeg en gjeng Nittedølinger som var veldig inkluderende og hyggelige.
Dagens destinasjon var Sundvolden hotell, og første pitstop var på Shell Roa for å vente på en kar. Men han hadde allerede kjørt forbi oss. Jeg fikk fylt bensin - kosta på meg 98 - også gikk turen videre.
Snapchat-1398446134.jpg
På Sundvolden hotell var det mange sykler! Og stands. Jeg kjøpte meg noen Old Bone Crew-patcher, -klistremerker og -strykemerker. Koste meg med en kanelbolle og Sprite.
Snapchat-1253290909.jpg
Snapchat-1530811884.jpg
Snapchat-1401036366.jpg
Hjemturen skulle gå via Sokna med avreise fra Vik kl. 14.
På Vik traff jeg tilfeldigvis på han andre jeg øvelseskjørte en del med, Kent, og gjengen hans. Det var artig! På Vik skulle vi møte resten av Old Bone Crew, men vi venta til kl. 15, og ingen dukka opp, så vi valgte heller å kjøre tilbake til Roa via Jevnaker enn å kjøre til Sokna. Og gjengen til Kent slang seg på.
Snapchat-246543769.jpg
Vi var heldige med været i dag, og jeg storkoste meg! På lørdag skal jeg være med på Se oss-aksjon. Det tror jeg kan bli like bra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Solo-rider
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025

Legg inn av Solo-rider »

Maschev skrev: 01 mai 2025, 10:15 Planen er å kjøre en av mine faste klassikere som er "Tinnsjøen rundt". Opp til Kongsberg gjennom indre Vestfold. Forbi Gransherad opp til Rjukan og deretter rundt forbi Hovin og ned igjen. Herlig kombinasjon av vakker natur og svingete veier! Skal legge ut bilder etter turen :thumleft
Hei
Ble det tur rundt Hovin 1mai Maschev ?
Jeg kjørte rundt der for 2 år siden.Da var det MYE telehiv og dårlig vei.Hvordan er veien der nå?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

Brukeravatar
Maschev
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700

Legg inn av Maschev »

Solo-rider skrev: 03 mai 2025, 12:00 Hei
Ble det tur rundt Hovin 1mai Maschev ?
Jeg kjørte rundt der for 2 år siden.Da var det MYE telehiv og dårlig vei.Hvordan er veien der nå?
Nei, vi endte opp med å ta av over til Notodden når vi kom til Gransherad. Ikke fordi vi ikke hadde trua på veien, men rett og slett fordi vi undervurderte distansen. Les mer om turen i loggen :thumleft

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Ble 30 mil på 1. Mai, denne gang som ledsager med L på ryggen i 27 av de, først opp for å hente han som skulle øve, så østsiden av Øyeren til Trøgstad og til Solbergfoss kraftstasjon. Videre litt på kryss og tvers mot Drøbak. Så over til Hurumlandet og ytre vei ned til Tofte, vestover til Holmsbu og oppover på Drammensfjordsiden til Lier. Masse gamleveier/småveier inn mot Oslo og hjem igjen med "eleven" på Romerike.

Her en pause på Filtvet Brygge.
20250501_2.jpg
20250501_1.jpg

Svar