Takk! Jeg merker faktisk en liten forskjell mellom den gamle 675 R og nye RS på mellomregisteret. Det er litt som om turboen plutselig slår inn, og da drar den avgårde. Den andre var mer jevn sånn sett. Men så lenge du har riktig turtall så er det ikke noe problem, og det er sikkert bare en tilvenningssak. Den er nok mer baneorientert enn R utgaven. Men den er fremdeles en drøm å kjøre i byen/landeveien. Tror man blir fornøyd uansett. Det er perfekt balansering mellom vekt og effekt. Og jeg har uansett ikke godt av mer enn 120 hk! :)overlay skrev: 15 mai 2017, 20:28Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen!![]()
Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro?![]()
Nye avgiftsregler for mc
-
- Innlegg: 62
- Registrert: 18 jul 2015, 09:53
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765
Re: Nye avgiftsregler for mc
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
Er den litt mer om en 4-syl? Hvor man (de få jeg har kjørt) må opp ganske høyt i RPM for at man skal merke noe særlig? Men når det først går så er det på grensen til berusendeMarcuzani skrev: 15 mai 2017, 22:34Takk! Jeg merker faktisk en liten forskjell mellom den gamle 675 R og nye RS på mellomregisteret. Det er litt som om turboen plutselig slår inn, og da drar den avgårde. Den andre var mer jevn sånn sett. Men så lenge du har riktig turtall så er det ikke noe problem, og det er sikkert bare en tilvenningssak. Den er nok mer baneorientert enn R utgaven. Men den er fremdeles en drøm å kjøre i byen/landeveien. Tror man blir fornøyd uansett. Det er perfekt balansering mellom vekt og effekt. Og jeg har uansett ikke godt av mer enn 120 hk! :)overlay skrev: 15 mai 2017, 20:28Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen!![]()
Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro?![]()

Det er dreiemoment som tiltrekker meg Mt-07 og 09 også

-
- Innlegg: 62
- Registrert: 18 jul 2015, 09:53
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765
Re: Nye avgiftsregler for mc
Enste erfaringen min er skolesykkelen Yamaha XJ6. Den føltes ganske ulik nye RS. Jeg opplever det ikke sånn at man må ligge på høyt turtall for å få fart på sykkelen, den fungerer også bra på lavere registre.
Det kan sikkert ha litt med kjøremodus å gjøre også (noe den gamle modellen ikke hadde). Under innkjøring har jeg holdt meg til "Road", men ser for meg at "Sport" kan gjøre sykkelen litt mer følsom og artigere. Tror du skal være ganske sensitiv for å føle at du savner noe i mellomregisteret på RS. I tillegg til ekstrautstyret og de oppgraderte delene så var det ikke et vanskelig valg for meg
Det kan sikkert ha litt med kjøremodus å gjøre også (noe den gamle modellen ikke hadde). Under innkjøring har jeg holdt meg til "Road", men ser for meg at "Sport" kan gjøre sykkelen litt mer følsom og artigere. Tror du skal være ganske sensitiv for å føle at du savner noe i mellomregisteret på RS. I tillegg til ekstrautstyret og de oppgraderte delene så var det ikke et vanskelig valg for meg

-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: Nye avgiftsregler for mc
De fleste reviews jeg ser av sykkelen watter de "track" med en gang 1000km service er tatt! men på vått føre gjelder "rain" og kjøre veeeeldig forsiktig med RS.
Med det grepet dekkene har på tørt føre så varer de vel ikke veldig lenge heller antar jeg, så dekkskift er vel sykkelens minste problem. Tror jeg koker ned til en RS selv! er rett og slett for stor oppgradering av utstyr til så liten prisforskjell.
Med det grepet dekkene har på tørt føre så varer de vel ikke veldig lenge heller antar jeg, så dekkskift er vel sykkelens minste problem. Tror jeg koker ned til en RS selv! er rett og slett for stor oppgradering av utstyr til så liten prisforskjell.
Braaaaaap
Re: Nye avgiftsregler for mc
Kanskje opprette en egen tråd for å diskutere dekkene til drømmesykkelen? Synes denne diskusjonen har sklidd vel mye ut fra temaet som var den nye avgiftspolitikken for mc. 

-
- Innlegg: 62
- Registrert: 18 jul 2015, 09:53
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765
Re: Nye avgiftsregler for mc
Du kommer garantert til å bli fornøyd. Holder du til i Oslo eller omegn så kan vi cruise litt i sommer når du får sykkelen på tunet. Vi får opprette en egen RS tråd tenker jeg!AlleBrukernavnErTatt skrev: 16 mai 2017, 11:16 De fleste reviews jeg ser av sykkelen watter de "track" med en gang 1000km service er tatt! men på vått føre gjelder "rain" og kjøre veeeeldig forsiktig med RS.
Med det grepet dekkene har på tørt føre så varer de vel ikke veldig lenge heller antar jeg, så dekkskift er vel sykkelens minste problem. Tror jeg koker ned til en RS selv! er rett og slett for stor oppgradering av utstyr til så liten prisforskjell.

- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Bosted: Oslo
Re: Nye avgiftsregler for mc
Tror Totakt vil gjøre comeback jeg. Særlig når de nå kommer med innsprøyt og ikke lenger er avhengig av å premixekjellv skrev: 14 mai 2017, 21:39Ingenting i veien for å forsette å kjøre med denne, eller å selge dem videre. Men du får nok ikke kjøpt nye totakterne i 2018 vil jeg tro..Grendel skrev:Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.
Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.
8-)
Sent fra min C6603 via Tapatalk
BRAAAAAP! 

-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
Evinrude gjør det veldig bra på båtmarkedet som eneste to-takterBlaamand skrev: 05 jun 2017, 13:25Tror Totakt vil gjøre comeback jeg. Særlig når de nå kommer med innsprøyt og ikke lenger er avhengig av å premixekjellv skrev: 14 mai 2017, 21:39Ingenting i veien for å forsette å kjøre med denne, eller å selge dem videre. Men du får nok ikke kjøpt nye totakterne i 2018 vil jeg tro..Grendel skrev:Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.
Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.
8-)
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Nye avgiftsregler for mc
Nytt i år er at mopedkurs utgår og eleven skal ha individuell tilpassing i tillegg til det obligatoriske. Det blir då dyrere å ta klasse AM, og forhåpentligvis vil fleire velge å ta klasse A1 med skikkelig opplæring. Tror ikke forskjellen i pris på ny moped vil gjøre så veldig mye akkurat nå, då eg trur mesteparten kjøper brukt moped (var bare ei som kjøpte ny her i bygda når vi var på den alderen, og foreldrene hennes har vel litt over snittet formue)Grendel skrev: 15 mai 2017, 14:50 Det vil jo være positivt.
Nå gjennomgår jeg opplæringen for tung MC, og jeg vil si at dette er en meget god opplæring. Det er i alle fall mye bedre enn den opplæringen som 50ccm har! Det vil vel kanskje kunne tillegges pluss-siden for dette. Blir nå lett-mc i praksis det minste? Da vil de motoriserte bli bedre opplært i tiden som kommer.
(Da gjenstår bare opplæringen av trå-sykkelistene, men der er det vel holdninger som gjelder. Det blir det vanskeligere å gjøre noe med).
8-)