Tipper den der kan være ganske vanskelig hvis ikke sykkelen din passer helt til den. Og hvordan kommer du til ting på sidene?Olav K skrev: 16 mai 2017, 10:25 Hei, og gratulerer med ny sykkel, du har vært hos Bjørnar og handlet skjønner jeg. Videre har jeg jo sansen for turplanene dine.
Det ser ut som den godeste "Pingvin" hadde skrevet omtrent det innlegget jeg hadde tenkt å skrive :-D
Med en MT09 tror jeg du skal slite med å få med telt, sovepose, liggeunderlag pluss øvrig bagasje, uten å investere bra mye penger i harde sidekasser, bagasjebrett og denslags.
Kriega er vel og bra, jeg kjørte i alpene med disse i to uker i forfjor. MEN... det å hente ut noe fra veskene iløpet av dagen opplevde jeg som knotete, og stropping og stramming tok mere tid enn jeg satte pris på. Så må man huske på å etterstramme etterhvert som ting rister på plass.
Jeg vil bare tipse deg om denne løsningen fra SW Motech (andre bagasjeprodusenter har sikkert lignende, men jeg har veldig god erfaring med SW Motech's kvalitet, OG Alf Graarud som selger dem i Norge, sin kundeservice.
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =255362880
bc_hta_00_301_10000_Speedpack_Hecktasche__75-90_l__Ballistic_Nylon__Verst_rkte_Konstruktion_.jpg
Denne er nok lettere å ta av og på sykkelen, samt å ta ting ut og inn av, iløpet av dagen. Det var iallefall min irritasjonfaktor nummer 1 på turen jeg hadde for to år siden. I år... er det harde alukasser som gjelder![]()
Uansett, god tur, kjør pent og LYKKE til med en kul sykkel.... også Akra da mann
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hvis jeg skulle kjøpt ny bagasjeløsning til sykkelen min hadde jeg nok valgt noe som Dryspecs D20, eller Altrider Synch, såkalte Drybags. Og muligens en større drybag på tvers over passasjersetet. Viktigste er at de åpnes på toppen og er vanntett, ser ut som drybags for det meste er laget av noe som ligner på skikkelig regntøy, og åpningen brettes 2-3 ganger for å få det helt tett.